به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حدود ۵۷ پس لرزه بعد از وقوع این زلزله ثبت شده است که بیشترین آنها ۴.۸ ریشتر بزرگی داشته است.

اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرگزاری‌ها گفت: بیشترین خسارت به روستای ورنکش وارد شده است و تیمهای ارزیاب همچنان در حال ارزیابی منطقه هستند. 

به گفته نجار پس از برآورد دقیق خسارت‌های ناشی از زلزله بلافاصله کار بازسازی آغاز خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تلفات دامی براثر زمین لرزه در این منطقه گفت: براساس گزارش‌ها خساراتی نیز به واحدهای دامی وارد شده و تنها در یک واحد ۲۰۰ راس دام تلف شده‌اند.

بازگشایی محورهای مواصلاتی در مناطق زلزله

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی از بازگشایی محورهای مواصلاتی در مناطق زلزله خبر داد و گفت: ‌گروه‌های ارزیاب راهداری به منطقه اعزام شدند.

کاظم تیمورزاده در میانه درباره آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان در مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: در ‌محور بستان‌آباد ریزش کوه گزارش شد که بلافاصله نیروهای راهداری نسبت به بازگشایی محورهای مسدودی اقدام کردند.

وی با بیان اینکه گروه‌های ارزیاب راهداری به مناطق‌ زلزله‌زده اعزام شده‌اند، افزود: در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی استان باز است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از اعزام تجهیزات مکانیکی به روستای ورمکش خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای راهداری در آماده‌باش کامل قرار دارند.

آغاز امدادهای هلال احمر و ارزیابی وضعیت روستاها

استاندار آذربایجان شرقی از آغاز تخلیه اضطراری ‌روستاهای آسیب‌دیده در زلزله خبر داد و گفت: ‌هلال احمر توزیع اقلام زیستی را آغاز کرده است.

محمدرضا پورمحمدی در گفت وگو با تسنیم در میانه در تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه اظهار داشت:  در حال حاضر ۳۴ تیم امدادی جمعیت هلال احمر در منطقه در حال ارزیابی منطقه هستند.

وی با بیان اینکه‌ ۷۸ روستا ارزیابی کامل شد، افزود: ۷ روستا خسارت بیشتری‌ دارند و ۴۰۰ واحد مسکونی از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند.

‌پورمحمدی با بیان اینکه اسکان اضطراری در ورمکش که کانون زلزله بوده‌ انجام شده است، تصریح کرد: در روستای ورمکش و چند روستای دیگر ‌اوردگاه امدادی ایجاد شده است.

وی از آغاز تخلیه اضطراری ‌روستاهای آسیب‌دیده خبر داد و ادامه داد: اکثر مصدومان سرپایی درمان شده‌اند و هلال احمر توزیع اقلام زیستی را اغاز کرده است.

همچنین رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد ۳۴ تیم عملیاتی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی مشغول امدادرسانی به زلزله زدگان هستند.

مرتضی سلیمی در گفتگو با یکی از بخش های خبری شبکه خبر با اشاره به آخرین وضعیت روستاهای زلزله زده گفت: در پی زلزله ۵.۹ ریشتری در بامداد امروز در آذربایجان شرقی ۳۴ تیم عملیاتی مشغول امداد رسانی هستند و دو بالگرد نیز برای ارزیابی و ارائه اطلاعات دقیق تر در حال کار هستند.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۸ روستا ارزیابی شده که ۷ روستا بیشترین خسارت را داشته و در ارزیابی ها بیشترین تخریب در روستای ورنکش و ورزقان است.

سلیمی تاکید کرد: در حال تخلیه اضطراری روستاهای زلزله زده هستیم و اسکان در این روستاها آغاز شده است و اسکان اضطراری در روستای ورنکش در حال اتمام است، در حال حاضر تمام استان های زنجان، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان آماده باش هستند و تعداد فوتی ها اضافه نشده است.

 رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۳۰ تیم ارزیاب در منطقه زلزله‌زده حضور دارند، تصریح کرد: چادر و بسته‌های غذایی نیز آماده و در حال توزیع بین زلزله زدگان است.

دستور فوری وزیر صنعت و وزیر کشور برای امدادرسانی

در پی این زلزله رضا رحمانی، وزیر صنعت ‌دستور داد همه امکانات جهت امداد رسانی به زلزله‌زدگان بسیج شود.

وی پس از ورود به ‌تبریز با شرکت در جلسات ستاد بحران آذربایجان شرقی، خواستار تمام تلاش دستگاههای اجرایی برای امدادرسانی شد.

رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در دستوری به رییس سازمان مدیریت بحران خواستار رسیدگی سریع به وضعیت زلزله زدگان و مناطق زلزله زده شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با تاکید بر اینکه امدادرسانی به سانحه دیدگان باید در اولویت قرار گیرد گفت: تمامی واحدها و سازمان ها و ارگان های امداد رسان موظف به ارائه سریع و به موقع خدمات به زلزله زدگان هستند و در صورت نیاز با هماهنگی استانداران مناطق زلزله زده ، امکانات و توانمندی های لازم در این خصوص به کار گرفته شود.

 وزیر کشور از هموطنان خواست ضمن حفظ آرامش و خونسردی با نیروهای امداد و نجات همکاری لازم را داشته باشند و اخبار و اطلاعات خود را صرفا از مراجع رسمی دریافت کنند.

۴۷۲۳۲

hotnews • دسته‌بندی نشده • 4 سال پیش • dahio.com • 59

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها