اردوغان بعد از نشست عالی با مسوولین بخشهای دولتی و خصوصی ترکیه در زمینه ویروس کرونا و تدابیر ترکیه در این زمینه گفت: بعد از این هیچ چیز همانند روال سابق در جهان نخواهد بود و رخدادهای جاری نیز تاکنون به صراحت این را نشان داده است.

رییس جمهور ترکیه با انتقاد از مواضع کشورهای غربی در زمینه های اجتماعی گفت: جهان غرب سالها به ظاهر خدمات دولتی را برعهده بخش خصوصی واگذار کرده بود ولی در اصل غرب هموطنان خود را رها کرده بود و رخدادهای جاری نیز این را نشان داده است.

اردوغان با عنوان اینکه ترکیه از بدون شیوع ویروس کرونا تدابیر لازم را اتخاذ کرده و با سرعت به مرحله اجرا گذاشته است، گفت: تدابیر ترکیه گام به گام اجرا شده و در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه ترکیه از بدو شیوع ویروس اتباع خارجی که وارد این کشور می شدند را مورد معاینه قرار داده و بعد از آن مجوز ورود را صادر می کرد گفت: تدابیری که ترکیه اتخاذ می کند از سوی شورای عالی علمی متشکل از اساتید برجسته ترکیه تعیین و این تدابیر از سوی نهادهای دولتی اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که مردم ترکیه تدابیر اعلامی از جمله ماندن در منازل را رعایت کنند، بعد از سه هفته روال زندگی عادی خواهد شد، گفت: برای افرادی که بیش از 80 سال سن دارند تدابیر ویژه ای از جمله کنترل وضعیت سلامت آنان در منازل، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده اجرا خواهد شد.

اردوغان در تشریح تدابیر اقتصادی گفت: بسیاری از مالیاتها که زمان پرداخت آنها فرا رسیده است، به تعویق خواهد افتاد ، حقوق بیکاری برای افرادی که شغل خود را از دست می دهند، وضع خواهد شد، حداقل میزان دستمزد افزایش و برای افرادی که درآمد ثابتی ندارند و بدلیل تدابیر اتخاذی درآمد خود را از دست داده اند کمکهای نقدی ماهانه و غیر نقدی نیز پرداخت خواهد شد.

به گفته اردوغان دولت از هتلها ، شرکتهای گردشگری، شرکت هواپیمایی ترکیه که بدلیل کرونا با دشواری مواجه شده اند حمایتهای مالی انجام خواهد داد.

رییس جمهور ترکیه تعویق دیون شرکتها به بانکها حداقل تا سه ماه را جزو تصمیمات اتخاذی برشمرد و گفت از صادرکنندگان که به دلیل شیوع کرونا صادرات آنان با مشکل مواجه شده است نیز حمایتهای مالی به عمل خواهد آمد.

اردوغان افزود: اصنافی که اعلام کنند بدلیل تعطیلی های انجام گرفته امکان پرداخت وامهای خود را ندارند حداقل سه ماه فرصت زمانی برای پرداخت دیونشان درنظر گرفته می شود.

تاکنون تعداد بیماران مبتلاء به کرونا در ترکیه قریب به 100 اعلام شده است و به گفته مسوولین رسمی ترکیه تاکنون تنها یک فرد در این کشور بدلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده است.

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 35

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها