به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا در همایش فرمانداران و بخشداران ستاد انتخابات استان با بیان این مطلب اظهار داشت: همه دستگاههای اجرایی در سطح استان موظف هستند تا با بسیج همه امکانات خود شرایط برگزاری انتخابات سالم و حداکثری را فراهم کنند.

وی افزود: در زمینه های مخابرات و راهداری و راههای روستایی باید با بررسی های لازم در اسرع وقت نسبت به رفع موانع احتمالی و برای رفاه حال مردم تدابیر مورد نیاز صورت گیرد.

 مرادنیا خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا مسیرارتباطی مناطق روستایی با سایر نقاط استان به ویژه در زمان برگزاری انتخابات به سهولت فراهم شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: شهرداری ها باید به فکر خودکفایی از کمکهای دولتی به منظور کسب درآمد پایدار باشند و اگر شهردارها در این زمینه ناتوان هستند باید به علت عدم ناتوانی از سمت خود باید کنار بروند.

 وی تاکید کرد: با وجود کارهای مهم و اساسی صورت گرفته متاسفانه نتوانستیم به خوبی عملکردمان را به اطلاع مردم برسانیم و در بیان عملکردها خیلی منفعلانه و خیلی ضعیف عمل کرده ایم.

مرادنیا ابراز داشت: درحال حاضر با وجود افرایش بیش از 38 درصد رشد اعتبارات عمرانی از جمله در برخی از پروژه ها مانند راه آهن که در ردیف اعتباری آن فقط 135 میلیارد تومان تخصیص داشته که این میزان به بیش از 370 میلیارد افزایش یافته است که این افزایش با رایزنی های صورت گرفته تحقق یافته است که این ارقام علاوه بر اعتبارات عمرانی تخصیصی به استان است.

استاندار کردستان گفت: این روند نشان از انجام کارهای مهمی در حوزه عمرانی استان است که باید به اطلاع مردم استان رسانده شوند.

وی ادامه داد: در بحث ساخت سدها نیزبه سدهای سیاه زاخ و سد آزاد ، علی آباد و رمشت اخیرا اعتبارات مناسبی برای تکمیل آنها تخصیص داده شده است.

استاندار تصریح کرد: این اقدامات در حقیقت عملکردی جمعی است و باید بپذیریم همه این عملمردها با حمایت دولت صورت گرفته و ضروریست با اطلاع رسانی باید به نحوی از اقدامات خود دفاع کنیم.

مرادنیا با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر، ابراز داشت:ضمن ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه باید به تشرح اقدامات انجام شده برای مردم پرداخت و با امید آفرینی به مردم آنها را با خدمات صادقانه و زیر بنایی دولت تدبیر و امید در استان بیشتر آشنا کرد.

وی یادآوری کرد: درحال حاضر تلاش می کنیم تا ضمن احداث راه آهن همدان به سنندج این خط را تا مرز رسمی باشماق امتداد دهیم که در صورت تحقق این امر در آینده آثار و نتایج مثبتی را برای رونق اقتصادی استان در پی خواهد داشت.

استاندار کردستان گفت: اتمام طرحهای نیمه تمام در اولویت بوده و در سال آینده نیز با رایزنی های انجام شده شاهد رشد چشم گیری اعتبارات استان خواهیم بود که مسلما با اتمام این پروژه ها شاهد شکوفاهی هرچه بیشتراستان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود منابع مالی در سطح کشور به جرات باید گفت که این میزان رشد اعتبارات در کردستان در دیگر استانهای صورت نگرفته و استان کردستان در این زمینه در سطح کشور پیشتاز است که مسلما در آینده شاهد توسعه همه جانبه استان خواهیم بود.

مرادنیا تاکید کرد: دولت تدبیرو امید عنایت ویژه ای برای تسریع روند رشد و توسعه کردستان دارد و در چند سال اخیر با تخصیص اعتبارات جهشی مناسب گامهای مهم و ارزنده ای را در این راستا بر داشته است.

وی اذعان داشت: خوشبختانه در چند سال اخیر و با پیگیری مدیران دستگاههای اجرایی و کمک و همراهی مردم پروژه های فراوانی آماده بهره برداری هستند که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک بسیاری از این طرحها افتتاح و در اختیار مردم قرار می گیرند.

استاندار کردستان گفت: باید ضمن امید بخشی به مردم امسال مراسمات و جشنهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام الله دهه فجر را هرچه باشکوه تر برگزار کنیم.

مرادنیا در ادامه به شرایط برگزاری انتخابات در کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: با نهایی شدن لیست افراد تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان قطعا در آستانه برگزاری انتخابات شاهد ایجاد شور و نشاط برای حضوری حداکثری در استان خواهیم  بود و ما نیز به عنوان مجریان انتخابات موظف هستیم تا شرایط لازم را برای برگزاری انتخاباتی سالم و فراگیر مهیا کنیم.

وی خطاب به فرمانداران و بخشداران استان گفت: با برگزاری نشست با معتمدین و فعالین اجتماعی ، جناحهای سیاسی و ارتباط سازنده و مناسب با قشرهای مختلف مردم می توانید آنها را برای مشارکت حداکثری در انتخابات ترغیب کنید.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: رفع مشکلات و نارسایی های حاشیه شهرها را نباید فراموش کنیم و در این راستا فرمانداران، شهرداران بایستی اقدامات لازم را برای ساماندهی این نواحی به عمل آورند.

مرادنیا گفت: بحث ساخت مسکن محرومین را باید با جدیت در اولویت برنامه ها قرار گیرد و با مشارکت مردم و متقاضیان هرچه سریعتر مقدمات اجرای دقیق و کامل طرح را در سطح استان فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: در ایام الله دهه فجر برنامه های شاد و مفرح متنوعی از جمله جشن مشترک به مناسبت نامگذاری شهرهای سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی و نیز شهر سلیمانیه به عنوان شهر خلاق ادبیات تدارک دیده شده که در صورت اجرا می تواند ضمن ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه زمینه های ارتباط و همکاری و تبادلات فرهنگی دو جانبه هرچه بیشتر مهیا می شود.

46

hotnewsسایر4 سال پیش • dahio.com • 59

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها