به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: در خصوص انتخابات دو موضوع مطرح است که باید به آن‌ها توجه کرد؛ اول اینکه اصولا نهادهای نظام جمهوری اسلامی به وسیله انتخابات شکل می‌گیرند و کارآمدی آن‌ها به دو موضوع مربوط است؛ یکی پشتوانه رای قوی داشتن که اهمیت زیادی دارد که می‌تواند به نماینده‌ها کمک کند با قدرت بیشتری مدد برسانند؛ یعنی اگر ما قصد داریم در کشور کار قوی انجام دهیم، نخستین کار این است که باید پشتوانه رای کشور را در نهادهای دموکراتیک قوی کنیم.

اهم اظهارات رئیس مجلس را بخوانید؛

*موضوع دوم این است، افرادی که انتخاب می‌شوند، افراد متدین و خداترسی باشند و ویژگی سرزندگی و انقلابی بودن در مسیر حیات انقلاب بسیار تاثیرگذار خواهد بود. کاردانی و باتدبیری موضوع دیگری است که در مسائل کشور اهمیت پیدا می‌کند، این موضوع همیشه برای جمهوری اسلامی مسئله اساسی است، اینکه افرادی که انتخاب می‌شوند، ویژگی‌هایی که رهبری به آن اشاره کردند را داشته باشند و هم صلاحیت اخذ نظرات تخصصی را داشته باشند.

*نکته دوم که اهمیت دارد مربوط به این مقطع است که آمریکایی‌ها چند وجه را دنبال می‌کنند؛ یکی تحریم‌ها است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این حجم وسیع از تحریم‌ها را نداشتیم؛ آمریکایی‌ها تنها روی مسئله تحریم متمرکز نشدند و خود انتخابات را هم در دستور کار خود قرار دادند، اینکه مردم را به عدم حضور و رای ندادن تشویق کنند؛ این موضوع یعنی آمریکایی‌ها متوجه شدند اگر مردم در انتخابات حضور موثر داشته باشند، روی کارآمدی کشور تاثیر می‌گذارند.

* یک موضوع دیگر هم هست که به نظرم آن‌ها به آن توجه دارند و آن این است که در این مصافی که با آمریکایی‌ها داریم و فشارهایی که وارد می‌کنند، اگر ما می‌خواهیم در این مصاف موفق باشیم و کم هزینه عبور کنیم، باید به آن‌ها نشان بدهیم ملت در انتخابات شرکت جدی دارد؛ این یک قدرتی به ما برای حل موضوع و جلوگیری از فشار آمریکایی‌ها می‌دهد.

* آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که مردم حضور کمرنگ‌تر داشته باشند که هم به کارآمدی نظام لطمه بزنند و هم استفاده ابزاری کنند، برای فشار بیشتر تحریم روی مردم؛ ما باید با حضور بیشتر و انتخاب درست، کارآمدی این نهاد حکومتی را افزایش دهیم و هم یک علامت قدرتمند بدهیم که بتوانیم آن‌ها را شکست بدهیم.

*جدا از فلسفه اصلی نظام جمهوری اسلامی که حضور مردم در انتخابات می‌تواند یک تاثیر جدی در کارآمدی حکومت داشته باشد تا بتواند مشکلات مردم را حل کند، این مسئله دوم هم میتواند ناتوانی دشمن را نشان بدهد.

*{با اشاره به گله مندی‌هایی که وجود دارد}: الان بحث منافع و امنیت ملی کشور مطرح است؛ نفس رای دادن ملت تاثیر میگذارد در اینکه دشمنان بفهمند، این روشی که برای ملت در نظر گرفتند، یعنی فشار اقتصادی و ماجراجویی‌های سیاسی، باید ریل خود را تغییر دهند.

* من فکر میکنم انتخاباتی که روز جمعه برگزار می‌شود، انتخابات با عزتی باشد که هم عزت ملی را حفظ کند و هم به کارآمدی کشور مدد برساند و هم دشمن را از مسیر خود منصرف کند.

*چند ساعت وقت گذاشتن برای رای دادن، برکات زیادی برای حل مشکلات مردم و منصرف کردن دشمن از مسیر خود و پیروزی در این مناقشه بزرگ خواهد داشت و لذا با عنایت الهی و مدد ملت بزرگ، شاهد یک انتخابات باشکوه باشیم.

2727

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 24

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها