به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «علیرضا نخعی» افزود:  مشکلات باعث استفاده انسان از قوه تعقل و تفکر می شود و اکنون با وجود بیماری کرونا و عدم حضور فیزیکی دانش آموزان و همکاران در مدارس، فرایند آموزشی و پرورشی همچنان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: با مدیریت خوب در مدارس، از طریق شبکه های مجازی تدریس همچنان ادامه دارد و تاکنون بخش اعظم کتب درسی تا این زمان تدریس شده است.

نخعی اظهار کرد: پس از اعلام  مسئولان برای عدم حضور دانش آموزان و همکاران در مدارس  اقدامات برنامه محوری صورت گرفته که این اقدامات دارای اثرات مطلوب و تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: مدیران مدارس با فراهم کردن شرایط مطلوب برای فرهنگیان زمینه ادامه فرایند یاددهی و  یادگیری را فراهم کرده اند.

نخعی گفت: در مکان هایی که فضای مجازی پاسخگو نبوده است با جدیت و تلاش همکاران “درس نامه” تهیه شده و در این مناطق در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: البته حضور معلم و محصل در کلاس درس اثرات مطلوب فراوانی دارد ولی با برنامه ریزی های خوب وزارت آموزش و پرورش و با بهره گیری از همه ظرفیت های ارتباط گیری، شبکه اجتماعی دانش آموزان به نام “شبکه شاد” ایجاد شده، این شبکه به نوعی بازگشایی مدارس در فضای مجازی را انجام می دهد.

نخعی افزود: شبکه  شاد از کارهای پراکنده جلوگیری می کند و در ساعات معین دانش آموزان در کلاس ها با برنامه درسی مشخص حضور خواهند یافت و فرآیند یاددهی و یادگیری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در این شبکه حتی امکان حضور و غیاب دانش آموزان و پیگیری  فرآیندهای آموزش وجود دارد یعنی مطابق برنامه درسی برای دانش آموزان، دروس تدریس می‌شود و در بستر این شبکه نظارت موثرتری انجام خواهد گرفت.

نخعی تاکید کرد: امروزه هر چند ظاهر مدارس تعطیل است اما همکاران با جدیت پیگیر وضعیت تحصیلی دانش آموزان هستند در سیستم آموزش و پرورش از نوآموزان پیش دبستانی تا  پایه دوازدهم حضور دارند که با هماهنگی اولیا و تلاش همکاران زمینه ادامه فرآیند تدریس در بستر این شبکه  فراهم خواهد شد.

 وی تصریح کرد : همان گونه که قبلا اولیا برای دانش آموزان برنامه ریزی کرده تا به موقع از خواب بیدار شوند و به مدرسه بروند در بستر شبکه اجتماعی نیز والدین دانش آموزان را آماده می کنند تا در ساعات مشخص طبق برنامه درسی درکلاس حاضر شوند و از حضور معلمان  بهره مند شوند.

46

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 22

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها