به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، صلیب سرخ گفته مسئولیت توزیع اقلام کمکی را بر عهده نخواهد داشت اما تاکید کرده که کمک رسانی باید بدون ملاحظات سیاسی صورت گیرد.

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ گفته می‌تواند ظرف دو هفته توزیع اقلام امدادی را در ونزوئلا آغاز کند به شرطی که این کمک‌ها بدون جهت‌گیری سیاسی میان مردم توزیع شوند.

فرنچسکا روکا رییس صلیب سرخ جهانی گفته این نهاد امدادرسان در اولین مرحله می‌تواند فقدان مواد غذایی و دارو برای ۶۵۰ هزار نفر را تامین کند.

دولت ونزوئلا و مخالفان دولت هر دو از این اقدام استقبال کرده‌اند.

تورم بی‌سابقه و نجومی در ونزوئلا و اقتصاد رو به زوال این کشور خرید غذا و دارو را برای بسیاری از شهروندان این کشور غیرممکن کرده و به سوءتغذیه گسترده و شیوع بیماری‌های قابل پیشگیری دامن‌زده است.

نیکلاس مادورو بعد از ماه‌ها مقاومت در برابر ورود کمک‌های خارجی از آمریکا اکنون با پا به میان گذاشتن یک نهاد بین‌المللی مثل صلیب سرخ جهانی موافقت کرده است.

فرنچسکا روکا، رییس صلیب سرخ بین‌المللی در کنفرانسی خبری که در پایتخت ونزوئلا برگزار شد گفت نهادش ظرف دو هفته آماده کمک‌رسانی خواهد بود اما این کمک‌ها مشکلات ونزوئلا را حل نخواهد کرد.

“من اعلام می‌کنم که فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر که من افتخار ریاستش را دارم اکنون شرایط حقوقی و فنی برای فعالیت در ونزوئلا را داراست. بنابراین اقلام مورد نیاز امدادی خواهند رسید. طبیعتا این همه مشکلات ونزوئلا را حل نمی‌کند و کسی نباید فکر کند این یک راه حل کامل است. این محموله می‌تواند به ۶۵۰ هزار نفر کمک کند وامیدواریم که بتوانیم در آینده نزدیک این تعداد را افزایش دهیم.”

صلیب سرخ گفته در توزیع اقلام کمکی وارد نمی‌شود اما تاکید کرده کمک‌رسانی در صورتی خواهد بود که توزیع آن فارغ از گرایش‌های سیاسی باشد.

از نظر بسیاری توافق دولت ونزوئلا با ورود اقلام امدادی از سوی صلیب سرخ اذعان رییس‌جمهوری این کشور، نیکلاس مادورو، به واقعی بودن بحران انسانی در این کشور است. بحرانی که او سال‌ها انکار کرده بود.

hotnewsجهان5 سال پیش • dahio.com • 118



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها