جمعی از اهالی بغداد و نیروهای مقاومت اسلامی با حضور در میدان «فردوس» در مرکز بغداد علیه سیاست های آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی، عربستان  سعودی و امارات شعار دادند.

در این تظاهرات مردمی همچنین اقدام اخیر آمریکا در گنجاندن نام چند تن از نیروهای مقاومت در فهرست تحریم های واشنگتن از جمله «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق را مصادق دخالت در امور داخلی عراق دانستند.

تظاهرکنندگان با حمل پرچم ها و تصاویری از شیخ قیس الخزعلی با دبیرکل عصائب اهل الحق اعلام همبستگی کرده و سیاست آمریکا را در عراق محکوم کردند.

اهالی بغداد همچنین در مخالفت با سیاست های آمریکا پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیده و تصویری بزرگی از پرچم آمریکا را لگدمال کردند.

معاون دبیر کل عصائب اهل الحق در این تظاهرات در سخنانی گفت که مردم عراق، آمریکا را با همه نیروها و تجهیزات و فناوری اش، با شکست مواجه کردند.

«سید محمد الطباطبایی» اضافه کرد که اقدامات ظالمانه اخیر امریکا در تحریم تعدادی از چهره های مقاومت عراق برخلاف همه عرف های بین المللی و انسانی است و عملا چهره زشت آمریکا را در جهان آشکارتر کرده است.

وی خاطر نشان ساخت که تصمیمات اخیر امریکا در تحریم برخی چهره های مقاومت، تنها جوهری بر کاغذ است و نمی تواند رویه مقاومت را در عراق تغییر دهد.

وی یکی از علل تحریم آمریکا علیه دبیر عصائب اهل الحق را نقش برجسته شیخ قیس الخزعلی در حفاظت از انسجام اجتماعی در عراق دانست و گفت که این رویه وحدت ملی در عراق، به کام آمریکا ننشسته است.

سید الطباطبایی اضافه کرد که مقاومت اسلامی عراق در راه دفاع از کشور و حفظ تمامیت اراضی آن و مبارزه با تروریسم داعشی، هزاران شهید و زخمی تقدیم کرده است.

به گفته وی، پیروزی ها و موفقیت هایی که گروه مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق در این زمینه تحقق بخشیده ضربه ای درد آور بر طرح آمریکا در عراق بوده است.

معاون دبیرکل عصائب اهل الحق در این تظاهرات بار دیگر از انحصار سلاح در دست دولت و حمایت از تولید داخلی و تبدیل نظام پارلمانی به ریاستی یا شبه ریاستی حمایت کرد.

«نعیم العبودی» عضو عصائب اهل الحق در پارلمان عراق نیز در اظهاراتی گفت که تظاهرات امروز بغداد پیام واضح و آشکاری در مخالفت ملت عراق با دخالت های آمریکا در امور داخلی کشورشان است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در 15 آذرماه گذشته «قیس الخزعلی» دبیر کل عصائب الحق و «لیث الخزعلی» برادر وی و از فرماندهان این گروه و همچنین «حسین فالح العزیز اللامی» از مقام‌های الحشد الشعبی عراق را متهم به شلیک به سوی تظاهرکنندگان در این کشور کرد و آنها را در فهرست تحریم های خود گنجاند.

واشنگتن همچنین «خمیس فرهان الخنجر العیساوی» تاجر عراقی را به اتهام رشوه دادن به  مقام‌های عراقی و مشارکت در فساد تحریم کرد.

قیس الخزعلی متعاقب ذکر نامش در تحریم های امریکا از این اقدام استقبال کرد و گفت که آمریکایی ها خیلی دیر این نشان افتخار را برای  او رقم زده اند.

دبیرکل عصائب اهل الحق در عین حال اتهامات امریکا را در تیراندازی به روی تظاهرکنندگان در بغداد باطل خواند و گفت که نیروهای مقاومت عراقی که جان خود را برای دفاع از ملت عراق در برابر تروریسم داعشی مورد حمایت امریکا داده اند چگونه امروز به روی تظاهرکنندگان کشورشان تیراندازی می کنند.   

310 310

hotnews • دسته‌بندی نشده • 4 سال پیش • dahio.com • 62

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها