به گزارش پایگاه اینترنتی رای الیوم؛ سفر چند دیپلمات آمریکایی ازجمله جارد کوشنر مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به منطقه باعث ایجاد این ذهنیت می شود که تصمیمات نشست بحرین که قرار است اواخر ژوئن برگزار شود، می تواند تا چند دهه بر کشورها و ملت های خاورمیانه و شمال آفریقا تاثیر گذار باشد و پیامدهای منفی بر کشورهای عربی بر جا بگذارد و حتی ممکن است باعث خودکشی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برخی کشورها گردد.

روزنامه الکترونیکی رای الیوم که از لندن به روز می شود در یادداشتی به قلم احمد محمود سعید نوشت: در حال حاضر جارد کوشنر مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به همراه دوستانش برای هدف اعلام شده یعنی شرح وضعیت اقتصادی و دستیابی به پیشرفت، در منطقه به سر می برد، این در حالیست که مقامات و شهروندان منطقه ازجمله ملت فلسطین بر این باورند از منظر اسرائیلی ها، هدف حقیقی‏‏، نابودی مساله و آرمان فلسطین است.

مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با حضور در همایش بحرین در اواخر ژوئن 2019 و تردید کشورهای زیادی در مشارکت در این همایش، این ذهنیت را به وجود می آورد که نه تنها نگرانی های حقیقی بلکه بسیار مهمی وجود دارد و تصمیات اتخاذ شده در این همایش ممکن است تا چند دهه متمادی بر کشورها و ملت های خاورمیانه و شمال آفریقا تاثیرگذار باشد و پیامدهای منفی بر اوضاع منطقه عربی بر جا بگذارد و چه بسا باعث شود این کشورها به عقب بازگردند و حتی ممکن است باعث خودکشی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برخی کشورها در جامعه جهانی شود.

ممکن است سفر این هیئت (جارد کوشنر و دوستانش) در اسرائیل به پایان برسد زیرا دستورات و طرح ها تعیین و ایجاد شده و دستورات اجرایی صادر شده و مشوق های مالی به کشورها با هدف متقاعد کردن ملت های منطقه و دولت های آنها درباره اهمیت مشارکت در همایش بحرین صادر شده است.

اگر سفر این هیئت یا همایش بحرین خیر و فایده داشت، دست اندرکاران آن به کتمان مضمون و محتوای این همایش نمی پرداختند بلکه با افتخار درباره طرح ها و آنچه برای کشورها و ملت های منطقه برنامه ریزی کرده اند سخن می گفتند و اعلام می کردند ملت های منطقه با وجود امتیازات فراوانی که برای برخورداری از حداقل صلح دائمی پرداخته اند، از زندگی مرفهی برخوردار خواهند شد و به دور از صهیونیسم جهانی و شرارت های آن، جنگ ها، کینه توزی ها و نفرت ها بین همه ملت هایی پایان می یابد که به ادیان آسمانی و توحیدی معتقدند.

در سفر جارد کوشنر به منطقه در فوریه 2019، مقامات کشورهایی که کوشنر به آنها سفر کرد یعنی امارات، عمان، بحرین، قطر، عربستان و ترکیه از بخش اقتصادی این طرح بدون پرداختن به موضوعات مهم مربوط به وضعیت نهایی قدس یا پاسخ به سوال مهمتر و این که آیا معامله قرن باعث تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی به خواست کشورهای جهان خواهد شد یا خیر مطلع شدند.
«صلح برای شکوفایی» عنوان کنفرانس یا کارگاه اقتصادی بین المللی «کارگاه منامه» است که قرار است در روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم ژوئن 2019 با حضور نمایندگان کشورها، مسئولان بازرگانی و سازمان های جامعه مدنی برگزار شود تا به آغاز بخش اقتصادی طرح صلح آمریکا یعنی معامله قرن که ترامپ مسئولیت طراحی و نظارت آن را بر عهده جارد کوشنر گذاشته است، کمک کند.
دولت آمریکا تصور می کند سرمایه گذاری ها و مشوق های اقتصادی می تواند باعث رضایت فلسطینی ها و همچنین جایگزین «فرضی» کشور مستقلی شود که فلسطینی ها در هر گونه مذاکرات صلح دائمی با اسرائیل به عنوان یک شرط خواستار آن هستند. بخش اقتصادی و اعلام شده معامله قرن شامل کمک به فلسطینی ها برای تقویت اقتصاد و فراهم کردن آینده بهتری برای آنهاست و بخش سیاسی معامله قرن که اعلام نشده است شامل مسائل اصلی مثل حق بازگشت، شهرک های صهیونیست نشین، وضعیت نهایی قدس و دیگر مسائلی است که دولت آمریکا ترجیح می دهد مذاکره درباره آنها را به تعویق بیندازد.

این درحالیست که بحرین معتقد است میزبانی از این همایش با همکاری آمریکا در تلاش برای حمایت از منافع فلسطینی ها، نیاز به بررسی راهبردها و حمایت از سرمایه گذاری ها و طرح های اقتصادی احتمالی است که ممکن است از طریق معامله قرن محقق شود‏، ولی واقعیت را خدا بهتر می داند.

امان اخیرا میزبان برگزاری دیدارهایی بود تا بر جایگاه فلسطین در راس اولویت های سیاسی اردن تاکید کند. اردن همه امکانات این کشور را در اختیار فلسطینی ها قرار داده است تا حقوق مشروع و عادلانه فلسطینی ها تحقق یابد و پادشاه اردن به کوشنر تاکید کرده است باید تلاش ها برای تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967 به پایتختی قدس شرقی افزایش یابد.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 114



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها