علی ربیعی شامگاه جمعه در همایش روز جهانی رادیولوژی و تقدیر از پزشکان رادیولوژیست و جانبازان دفاع مقدس با بیان اینکه ما درک می کنیم وضعیت اقتصادی  مردم خوب نیست و در فشار هستند، گفت: فشارهای زیادی به جامعه وارد شده است. ما حرف نزدیم و نخواستیم کام جامعه را تلخ و دشمن را شاد کنیم، اما اکنون که در حال رسیدن به ثبات هستیم، یادمان نرود در همین دولت و در پنج سال نرخ تورم ۱۲ درصد را تجربه کردیم و مزد را از تورم پیشی دادیم اما هیچ دوره‌ای مانند اکنون تحت فشار نبودیم.  

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ترامپیسم شوک زیادی به ما وارد کرد و به زندگی مردم فشار زیادی وارد کرد، ابراز داشت: اکنون که اقتصاد و زندگی مردم در حال ثبات است، این حرف‌ها را می‌زنیم وگرنه دولت نخواست حرف بزند اما مخالفان به دولت زیاد حمله کردند اما اکنون به تعادل رسیدیم و در حال تعادل مثبت هستیم.  

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان اینکه مقاومت ما برای شکستن تحریم است، عنوان کرد: ما مقاومت می‌کنیم تا این ظلم را بشکنیم وگرنه مقاومت ما برای برای مقاومت نیست.  

وی کار رادیولوژیست‌ها بسیار مهم دانست و گفت: گروه‌های مرجع در حال از بین رفتن هستند اما پزشکان و اساتید هنوز گروه مرجع هستند و آلام مردم را در سینه دارند.  

ربیعی با اشاره به سالگرد درگذشت محمد تقی نوربخش یادآور شد: امروز سالگرد مرحوم دکتر نوربخش است. هم جبهه‌ای بود، هم غمخوار مردم بود و هم کارامد. یاد او و شهدای جامعه پزشکی را گرامی می‌داریم.

سخنگوی دولت گفت: کار من چه در دولت و چه در دانشگاه شبیه شما رادیولوژیست‌ها است. پیشرفت تکنولوژی، تصویربرداری پزشکی را توسعه داده و نقش آن را در درمان افزایش داده است. سهم شما در اقتصاد پزشکی افزایش یافته است. یادم است در تعرفه‌ها، رشته شما ضریب k نداشت. زمانی که وزیر رفاه بودم سعی کردم رادیولوژی را به این ضریب اضافه کنم.  

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز با مشکلات مالی روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: امروز مقداری از روزهایی که طرح سلامت شیب تند گرفت، آهسته‌تر حرکت می‌کنیم. ما با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم. البته نقدهایی هم وجود دارد. شاید باید زیرساخت‌ها آماده‌تر می‌شدند و به نظام ارجاع بیشتر توجه می‌کردیم.  

ربیعی با بیان اینکه امروز هم طرح تحول سلامت کماکان اجرا می‌شود و باید پیش برود، تصریح کرد: طرح بیمه اجباری را که هفته قبل در دولت تصویب کردیم، به خاطر آن بود که حدود ۶ میلیون نفر فاقد دفترچه بیمه هستند که اکثرا هم حاشیه‌نشین هستند.  

سخنگوی دولت  افزود: در زمینه اصلاح تعرفه‌ها اقدام خواهیم کرد. می‌دانم کار رادیولوژی با توجه به افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها غیراقتصادی است. ما یک میلیون یورو را برای تسهیلات در این باره تخصیص دادیم که باید سال بعد هم ادامه یابد. بخش‌های سی تی اسکن و ام آر ای مقرون به صرفه نیستند که باید اندیشه کرد و برای آن باید چاره جویی کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه طرح تحول سلامت قطعا یکی از طرح‌های موفق بود هر چند نقد هم به آن وارد است، خاطرنشان کرد: این طرح، طرح بزرگی بود که با انجام اصلاحات، هم به بیماران و هم جامعه پزشکی کمک می‌کند. در دولت روحانی رابطه خوبی میان دستگاه‌ها و انجمن‌ها و صنوف پزشکی ایجاد شد و همکاری خوبی میان طرفین سامان گرفته است.

۲۱۷۲۱۵

hotnews • دسته‌بندی نشده • 4 سال پیش • dahio.com • 17

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها