به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛سعید اکبری امروز در این برنامه میزبان حمید درخشان بازیکن و سرمربی سابق پرسپولیس بود تا درباره حضور تیم ملی ایران در جام ملت های کویت در سال 1359 و آغاز جنگ پس از بازی سوم و همچنین شهراورد پیش رو گفتگو کنند.
درخشان در ابتدا قهرمانی والیبالیست ها را تبریک گفت و درباره جام ملت های کویت ادامه داد: نمی شود گفت آن روزها حس و حال خوبی داشتیم. بازی ها طوری پیش می رفت که ما شرایط خوبی داشتیم اما بعد از بازی با چین که فهمیدیم هواپیماهای عراقی به تهران رفته اند و در ارتفاع پایین حرکت میکنند و با خبرهایی که در تلویزیون کویت پخش می شد حالمان خراب شده بود و سریعا خواهش کردیم از مسابقات خارج شویم. 
وی افزود: آنجا مسئول مسابقات به آقای حبیبی گفتند شما نمی توانید مسابقات را ترک کنید و جرایم سنگینی برای شما در نظر گرفته می شود ولی ما دیگر به مسابقه فکر نمی کردیم و همه فکرمان مردم بود. هیچ ارتباطی هم نداشتیم و فقط تلویزیون کویت را می دیدیم که تبلیغاتشان به نوعی بود که انگار نصف ایران را گرفته اند و برای گرفتن نصف دیگر تلاش می کنند و این روی همه تاثیر گذاشته بود.
این بازیکن سابق پرسپولیس یادآور شد: بالاجبار به زمین می رفتیم و فوتبال بازی کردن را فراموش کرده بودیم. فقط می خواستیم هرچه زودتر برگردیم و بازی هم نکنیم. اما تصمیم با فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون آسیا بود و باید ادامه می دادیم.
درخشان درباره شهادت برادر حسن روشن از بازیکنان فوتبال که از نخستین شهدای جنگ بوده، توضیح داد: ما در رختکن بودیم که این خبر را به ما دادند. اگر اشتباه نکنم بازی بعد چین بود وقتی این خبر را شنیدیم اصلا دیگر دلمان نمی خواست بازی کنیم. حال آقای روشن هم که خیلی بد بود و او جزو ترکیب بود اما دیگر بازی نکرد. حال بسیار بدی را برای ما رقم زدند. روشن از طریق دوستانی که در امارات داشت فهمید این اتفاق برای برادرش افتاده است. آن زمان هیچ پروازی برای تهران انجام نمی شد و او به امارات و از آنجا به تهران رفت.
وی تاکید کرد: آنجا تا دلتان بخواست به ما اخبار غلط می دادندو حتی با داور رایزنی کردند که بازی را تغییر بدهد و همه شرایط دست به دست هم داد تا کویت را قهرمان کنند و ما علی رغم تیم خوبی که داشتیم اجازه ندادند موفق عمل کنیم. متاسفانه آن موقع هیچ پروازی به ایران نبود و ما زمینی به سمت تهران حرکت کردیم و سه روزی در راه بودیم و در هر مرزی 10، 12 ساعت ما را نگه می داشتند و از ما بازجویی می کردند. 


در ادامه درخشان در پیش بینی بازی شهراورد این چنین گفت: اول به طرفدارانی که به استادیوم تشریف می آورند بگویم امیدوارم امروز ما این فرهنگ را در استادیوم جا بیندازیم که اگر تیممان برنده بود برای بازنده هم دست بزنیم و تیممان بازنده بود برای برنده دست بزنیم. امیدوارم فرهنگ خوبی برای دیدن مسابقه را جا بیندازیم و نشان بدهیم استادیوم ما جای امنی است و آسایش و ارامش دارد و می توان  در آن فوتبال خوبی را دید. هواداران دو تیم در این موضوع نقش بزرگی دارند و امیدوارم فرهنگ را در این بازی نشان بدهند.
وی درباره شیرین ترین شهراورد اظهار کرد: دو تجربه خوب دارم یکی وقتی خودم بازی می کردم و سه هیچ بردیم و یکی وقتی مربی بودم و سه هیچ بردیم. پرسپولیس در این بازی خیلی خوب بازی کرد. امیدوارم امروز هم یک بازی خوب رقم بخورد.
درخشان درباره جنجال شاهرخ بیانی توضیح داد: او آن زمان با استقلال مشکل مالی داشت و به پرسپولیس آمد و آن بازی جزو بازی های خوب او بود که یک گل در جریان بازی و یک گل پنالتی زد و ناصر محمدخانی هم گل سوم را زد. او قرار بود یک موتور هوندا 100 از آقای علی پروین بگیرد که نگرفت.
این بازیکن سابق پرسپولیس توضیح داد: فتح آبادی بعد از آن دربی به استقلال رفت و جابجایی های این شکل بین بازیکنان بود. من هم از استقلال پیشنهاد داشتم و قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم آقای حاج آبادی مرا به آنجا برد تا رایزنی داشته باشم. آن زمان سرمربی استقلال خارجی بود و زنده یاد منصور پورحیدری دستیار او بود. رفتیم صحبت کردیم اما ته دلم نمی خواست به استقلال بروم. بنابراین پیشنهادی دادم که تعجب کردند. گفتم 80 هزار تومان می خواهم! آن زمان با این پول می شد یک پیکان بخری!
درخشان درباره شهرآورد سال 72 و دعوای مجتبی محرمی و قلعه نویی بیان کرد: آن شب اتفاق خیلی بدی افتاد. به نظر من داور مسابقه باعث شد تمام این مسابقات رقم بخورد و او آنقدر بد قضاوت کرد که حتی تماشاچی داخل زمین پرید و ابهران را دنبال کرد. قضاوت بد او باعث شد که سکوها متشنج بشود و تماشاچی برای تسویه حساب به داخل زمین بیاید.
وی افزود: آن شب آقایان محرمی، داداش زاده،  ورمزیار، قلعه نویی و… را بردند تا از آنها سوال بپرسند. داور مسابقه هم بود. من گفتم چه وضعش است دو نصفه شب است آمدیم این ها را کمک کنیم تا به خانه شان برگردند. داشتیم صحبت می کردیم که آقای نصیری که حواسش نبود داور داخل اتاق است می گفت داور ما را به این روز انداخته است!
درخشان درباره عکسی که به دومین کاروان ورزشی ایران بعد از جنگ تحمیلی مربوط می شد، گفت: ما بازی را بدون گل مساوی کردیم و من گفتم شما اگر به تهران بیایید ما شما را 2 هیچ می بریم. بعد به زیارت رفتیم و ادموند داشت فیلم می گرفت و ما وارد حرم امام حسین شدیم که یکی از ماموران اطلاعاتی آمد و دست انداخت دوربین او را رگفت عابدینی هم یک چک به گوش آن مامور زد و ریختند او را بردند و ادموند دوباره فیلمبرداری اش را شروع کرد. ما هم به صحن امام حسین (ع) رفتیم و همینطوری آزاد و رها زیارت کردیم و نوحه خواندیم و سینه زدیم کسی کاری به کارمان نداشت و کسی نزدیکمان نشد.
وی در پایان گفت: به نظرم پرسپولیس وزنه سنگین تری دارد و یک هیچ می برد.
 

252 251

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 49



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها