10 Cars the 2020 Corvette C8 Is Faster Than From 0 60 - شورولت کوروت C8 2020 پر شتاب تر از 10سوپر اسپرت دیگر

مقدمه؛

سالهاست که خودرو ها برای نشان دادن توانایی خود سعی میکنند که ۰-۱۰۰ کیلومتر را در کمترین زمان ممکن طی کنند. در سال ۱۹۴۹ ماشین اسپرت کورتیس(Kurtis sport car) موفق شد با ثبت زمان ۱۵٫۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. امروزه بسیاری از خودروها میتوانند از مانع ۰-۱۰۰ کیلومتر را زیر۳ ثانیه طی کنند. شورولت کوروتC8  ۲۰۲۰ نیز از جمله این خودروها می باشد که امسال به جمع آنها پیوسته است.

همانطور که پیشتر نیز به آن پرداختیم کوروت C8 2020 یک خودروی زیر ۱۰۰٫۰۰۰ دلار است که موتور آن در وسط قرار داشته و با استفاده از سوپرشارژر توانسته ۰-۱۰۰ کیلومتر را در ۲٫۸ ثانیه طی کند. حالا به سراغ بررسی آن ۱۰ خودروی گرانتر میرویم!

پورشه ۹۱۱ توربو کبرلیوت ۲۰۱۷(۲٫۹ ثانیه و قیمت:۱۷۹٫۹۶۵ دلار)

این پورشه تمام چرخ متحرک،به خاطر شکستن رکورد ۰-۱۰۰ کیلومتر بسیار مشهور است. موتور این پورشه با شش سیلندر و دو توربو قادر به تولید ۵۴۰ اسب بخار و ۴۸۶ فوت بر متر گشتاور است. هردوی این ارقام از کوروت بیشتر است،با احترام.

مکلارن سنا ۲۰۱۹(۲٫۹ ثانیه و ۹۸۲٫۸۱۶ دلار)

شما فکر میکنید که با وزن بسیار کم و قدرت بسیار زیاد، سنا قادر به شکست کوروت در چالش صفر تا صد است،ولی در اشتباهید. سنا قادر است یک چهارم مایل را در ۱۰٫۱ ثانیه طی کند ولی مطمئنا در ۰-۱۰۰ کیلومتر از کوروت شکست می خورد.

نیسان GT-R Nismo 2015 (2.9 ثانیه و ۱۵۱٫۸۷۰ دلار)

هنگامی که نیسان R35 توانست این رکورد را بزند همه او را به عنوان قاتل سوپر اسپورت ها شناخته اند. نیسان جی تی آر نیسمو برای اولین بار در ۲۰۱۵ وارد ایالات متحده شد تا با تقویتی باور نکردنی که وزن کمتر، قدرت بیشتر و ایرودینامیک تر به خط شکستن رکورد وارد شود. ولی هنوز وزن آن بیش از ۴۰۰۰ پوند است. با این حال توانست ۰-۱۰۰ کیلومتر را زیر ۳ ثانیه طی کند.

مکلارن۶۰۰LT2019 (2.9 ثانیه و قیمت ۲۴۲٫۵۰۰ دلار)

مکلارن ۶۰۰ ال تی، سبک تر، سواری خشکتر و سریعترین ورژن کمپانی است که سوپر اسپرا تولید میکند. این خودرو ۲۵% همان ۵۷۰s است که ارتقاء یافته و تبدیل به شیطانی شده که ۰-۱۰۰ کیلومتر را ۲٫۹ ثانیه طی می کند.

لامبورگینی آوانتادور ۲۰۱۲ (۲٫۹ ثانیه و قیمت ۳۹۳٫۶۹۵ دلار)

اکنون آوانتادور وارد هشت سالگی خود شده است. ولی غرش ۶۹۱ اسب بخاری از موتور ۱۲ سیلندر خورجینی،همچنان شما را به مسابقه دادن وا میدارد. امروز کوروت با موتور وسط و عمری که تازه شروع شده یک تهدید برای آوانتادور سالخورده محصوب می شود. زیرا آوانتادور یک بی رقیب در نوبرگرینگ است اما باید دید عملکرد کوروت C8 در این پیست چطور است.

پورشه ۹۱۱GT3 RS  ۲۰۱۹ (۳٫۰ ثانیه و ۲۲۵٫۹۴۰ دلار)

موتور شش سیلندر تخت با حجم ۴٫۰ لیتر در قلب ۹۱۱ جی تی ۳ توانایی رساندن عقربه به ۹٫۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد. همین موتور قادر به تولید ۵۲۰ اسب بخار است. پورشه با همین موتور قادر به زدن رکورد۰-۱۰۰ در ۳٫۰ ثانیه شده است.

 مکلارن۶۷۵LT 2016 (3.0 ثانیه و ۳۹۹٫۲۷۱ دلار)

یکی دیگر که ما را سورپرایز میکند. این مکلارن با ۱۸۰ اسب بخار بیشتر نسبت به کوروتC8 جدید و وزن کمتر از ۳۰۰۰ پوند، ولی مبلغ ۳۵۰٫۰۰۰ دلار تقریبا ۵ برابر بیشتر از کوروت است اما از نظر فنی این کوروت است که ۶۷۵ را به چالش میکشد.

فراری ۴۵۸ ایتالیا ۲۰۱۰ (۳٫۰ ثانیه و قیمت ۲۸۷٫۶۵۴ دلار)

فراری ۴۵۸ و کوروت اکنون نقاط مشترک زیادی دارند. موتورهای ۸ سیلندر خورجینی که در وسط قرار گرفته است به همراه کلاچ دوگانه و قابلیت حمل دو سرنشین نقا مشترکی است که برای این دو تعریف شده است. با این تفاوت که کوروت ۰-۱۰۰ را در ۲٫۸ ثانیه و فراری در ۳٫۰ ثانیه میپیماید.

فورد GT 2017 (3.0 ثانیه و قیمت ۴۵۳٫۷۵۰ دلار)

برای کوروت با رکورد ۲٫۸ ثانیه با یک ششم قیمت فورد یک سربلندی است که فورد GT را حداقل در این رکورد شرمگین کند. با این اوضاع توپ در میدان فورد است تا پاسخ این ادعا را دهد.

دوج چلنجر SRT هلکت ردآی(redeye)- (3.8 ثانیه و قیمت ۹۱٫۷۴۰ دلار)

خروجی ۷۹۷ اسب بخاری چلنجر هلکت-۹۰ اسب بیشتر از مدل معمولی- این شیطان با تمام عریضی و طویلی خود در تست ها رکورد ۳٫۸ ثانیه را به ثمر رسانده که به نسبت ضعیف است ولی قیمت معقولانه تر نسبت به سایر رقبا نقطه عطف این خودرو است.

با این اوصاف سوپر اسپرت ها کار سختی را دارند ت حداقل در مقابل دیدگان مردم از حیثیت خود دفاع کنند. امیدوارم بتوانند زیرا این رقابت را هیجان انگیز تر و جذاب تر میکند.

نوشته شورولت کوروت C8 2020 پر شتاب تر از ۱۰سوپر اسپرت دیگر اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو . پدیدار شد.

hotnewsخودرو5 سال پیش • dahio.com • 225



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها