لکسوس

مقدمه

لکسوس یکی از برندهای خوردوساز معروف ژاپنی است که به خاطر خودروهای با کیفیتی که تولید می کند در سرتاسر دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است. شرکت لکسوس از ابتدای شروع فعالیت خود به عنوان یکی از زیر مجموعه شرکت خودرو سازی ژاپنی، به عنوان یک خودرو ساز با نمونه‌های بسیار لوکس و مجهز شناخته شده بود. این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۹۸۹ میلادی آغاز نموده و شروع به ساخت خودرهای لوکس، پرقدرت و تجملی تحت برند لکسوس نمود.

لکسوس

اولین خودروی تولیدی این شرکت نیز مدل لکسوس LS400 بود که در سال ۱۹۸۹ به بازارهای جهانی ارائه شد. اولین نمونه مسابقه‌ای این شرکت مدل LFA بود که توانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب نماید. آخرین محصول اسپرت این شرکت نیز مدل جدید لکسوس LC500 مدل سال ۲۰۱۸ میلادی است که در این مقاله قصد داریم مدل جدید ۲۰۲۰ این خودرو را که در سری Inspiration معرفی شده است بررسی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

لکسوسدر کنار محبوبیت این خودر لکسوس تولید و عرضه این خودرو را در کشورها محدود کرده است به گونه ای که در ایالات متحده تنها ۱۰۰ عدد از این خودرو عرضه شده است.

نمای داخلی و خارجی

خودروهای سری LC لکسوس با ظاهر خشن و بی نظیر خود، جزو محبوب ترین و جذاب ترین مدل‌ های خودروساز مشهور ژاپنی حساب می‌شوند. یکی از ویژگی های اصلی این خودرو رنگ سبز بدنه است که وجه تمایز ان با مدل های قبلی این خودرو می شود. در داخلی کابین نیز لکسوس از ترکیب رنگ قهوه ای روشن و مشکی برای استفاده کرده است که در کنار رنگ منحصر به فرد بیرونی خودرو به جذابیت بیشتر این خودرو کمک کرده باشد.

لکسوسچرم مشکی با دوخت‌های قهوه‌ای روی بخش‌هایی چون فرمان، درها، کنسول مرکزی و داشبورد را پوشانده درحالی‌که از چرم باکیفیت قهوه‌ای برای پوشش صندلی‌های خودرو استفاده شده و ازمخمل قهوه‌ای تیره برای پوشش برخی نواحی پوشش داخلی درها استفاده شده است. لکسوس برترین جنس چرم را برای پوشش صندلی‌ها و پوشش آلکانترا را برای رودری‌ ها در نظر گرفته‌ است و برای بیشتر نشان دادن خاص ان نام این خودرو بر روی ورودی خودرو نوشته شده است که با باز شدن درب خودرو نمایان می شود.

لکسوساز زیباترین قسمت های این اتومبیل می توان به چراغ های کشیده جلو و عقب و کابین خاص با مانیتور بسیار بزرگ آن اشاره نمود که در یک نگاه می تواند هر شخصی را مجذوب خود کند.

فرم کلی بدنه خودرو نسبت به نمونه های اولیه بدون تغییر باقی مانده است و با همان ظاهر تیز و خشن به بازار عرضه می شود. سال گذشته این خودرو با رنگ زرد به بازار عرضه شد اما برای سال ۲۰۲۰ در کنار رنگ سبز بدنه  لکسوس این خودرو را با رینگ های جدید ۲۱ اینچی به صورت دو رنگ عرضه کرده است.

لکسوسقیمت

قیمتی که لکسوس برای این خودرو در نظر گرفته است ۲۰۵ هزار دلار با احتساب هزینه های حمل و نقل این خودرو است که با قیمت bmw 840i مدل ۲۰۲۰ که ۲۰۲ هزار دلار قیمت گذاری شده است تقریبا یکسان است.

اگر رنگ سبز فانتزی و پوشش چرمی که در داخل خودرو بکار برده شده است برایتان مهم نیست می توانید نسخه های معمولی این خودرو را که با پیشرانه V8 به بازار عرضه می شوند با قیمت ۱۸۹ هزار و یا نمونه ۶ سیلندر هیبریدی را با قیمت ۱۹۰ هزار خریداری کنید.

لکسوسپیشرانه

پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو همان موتور سابق این خودرو است.  یک موتور V8 5 لیتری که می تواند نیرویی در حدود ۳۵۱ کیلووات در دور موتور ۷۱۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۵۴۰ نیوتن متر را در دور موتور ۴۸۰۰ دور بر دقیقه تولید کند و به کمک یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک این نیروی تولید شده را به محور عقب خودرو منتقل کند. این موتور ۳۲ سوپاپه به صورت تنفس طبیعی کار کرده و به سیستم توربوشارژر مجهز نشده است .

لکسوساین پیشرانه می تواند در مدت زمان ۴٫۷ ثانیه این خودور را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند که زمان قابل قبولی است در مقایسه با رقبایش. لکسوس میزان مصرف سوخت این خودرو را ۱۱٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر گزارش کرده است که با توجه به تست های انجام شده توسط راننده های مختلف و شرایط متفاوت این مقدار به ۱۳٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

لکسوسنسخه هیبریدی

نمونه هیبریدی لکسوس LC500h از یک موتور شش سیلندر خورجینی به حجم ۳٫۵ لیتر جدید ۲۴ سوپاپه سود برده که همراه با دو موتور الکتریکی، توانایی تولید نیرویی معادل ۳۵۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۷ پاوند بر فوت (معادل ۳۴۹ نیوتون متر) را دارد. این موتور نیز ۳۲ سوپاپه بوده و از تکنولوژی زمانبندی سوپاپ متغیر سود می‌برد. این پیشرانه لکسوس LC500h را در عرض ۴٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رساند و حداکثر سرعت آن نیز ۱۵۵ مایل در ساعت (معادل ۲۵۰ کیلومتر در ساعت) اعلام شده است.

لکسوسمصرف سوخت این موتور دیزلی – الکتریکی پرقدرت بسیار پایین بوده و با هر گالن سوخت توانایی پیمایش مسافتی معادل ۲۶ مایل (معادل ۹٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) در شهر، ۳۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۶٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) در بزرگراه را داشته و مصرف میانگین آن نیز در سیکل ترکیبی ۳۰ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) اعلام شده است. گیربکس لکسوس LC500h یک نمونه CVT بوده که با عملکردی چهار مرحله‌ای، رفتاری مانند گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته موجود در لکسوس LC500 دارد.

لکسوسبا توجه به نوع کلاس خودرو و ابعاد ان فضایی که برای سرنشیان عقب فراهم می کند چندان مناسب افراد قد بلند نیست و بیشتر مناسب افراد جوان و کودکان می باشد. فضای باری که این خودرو در اختیارتان قرار می دهد ۱۹۷ لیتر است که چندان فضای زیادی نیست مناسب لوازم مورد نیاز برای یک سفر اخر هفته ای است.

لکسوسلکسوس برای این خودرو یک ضمانت ۴ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری درنظر گرفته است که برای هر بار مراجعه به نمایندگی ها مبلغ ۵۹۵ دلار هزینه دریافت می شود.

منبع: Caradvice

نوشته لکسوس LC500 inspiration مدل ۲۰۲۰ اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو. پدیدار شد.

hotnewsخودرو4 سال پیش • dahio.com • 110



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها