بل بوید (۱۸۴۴-۱۹۰۰)

معروف ترین زنان جاسوس در جهان!

در طول دوران جنگ داخلی آمریکا به جاسوسی مشغول بود. شعار معروف بوید در زندگی «تا آخرین نفس به کشورم خدمت می‌کنم» بود. او با نیرو‌های مبارز جنوب همکاری می‌کرد؛ و برای اولین بار در سال ۱۸۶۲ در سن ۱۸ سالگی دستگیر شد.


پائولین کوشمن (۱۸۳۳ – ۱۸۹۳)

معروف ترین زنان جاسوس در جهان!

نماینده آمریکایی بود که در طول دوران جنگ داخلی آمریکا برای نیرو‌های مبارز شمال جاسوسی می‌کرد. بعد از دستگیری وی حکم اعدام برای مجازات او صادر شد، ولی بعد‌ها آن حکم لغو شده و اعدام نشد.


یوشیکو کافاشیما (۱۹۰۷ – ۱۹۴۸)

معروف ترین زنان جاسوس در جهان!

یک شاهزاده ژاپنی بود که مشهورترین جاسوس زن ژاپنی است.


ایمی اِلیزابیت (۱۹۱۰ – ۱۹۶۳)

معروف ترین زنان جاسوس در جهان!

یک دیپلمات آمریکایی بود که از طریق مکالمات تلفنی و رد و بدل کردن عبارت‌های عاشقانه با مسئولان بلند مرتبه ایتالیایی و مسئولان فرانسوی مقیم در واشنگتن می‌توانست اطلاعات بسیار زیادی برای کشورش جمع آوری کند. یکی از معروف‌ترین حیله‌های این زن باز کردن کمد مخصوص حفظ اسناد سفیر فرانسه است.


روت فیرنر (۱۹۰۸-۲۰۰۰)

معروف ترین زنان جاسوس در جهان!

یک کمونیست بود که در سال ۱۹۳۰ از طرف سیستم اطلاعات شوروی برای جاسوسی در چین به کار گماشته شد. وی بعد‌ها در انگلستان یک شبکه جاسوسی تشکیل داد و در همانجا در سال ۱۹۴۹ رسوا شد و مجبور به فرار به برلین در آلمان شد. در سال ۱۹۵۰ از ادامه فعالیت با سیستم اطلاعاتی روسیه سر باز زد، ولی با این حال رتبه او ارتقاء یافت.


وایولت ژابو (۱۹۲۱–۱۹۴۵)

معروف ترین زنان جاسوس در جهان!

یک مأمور اطلاعات انگلیسی بود که بعد از جنگ جهانی دوم با استفاده از چتر در سواحل فرانسه فرود آمد و با تشکیل یک گروهک سری به فعالیت علیه آلمان‌ها پرداخت. او در این فعالیت‌ها تعداد بسیار زیادی از ماموران آلمانی را کشت و بسیاری را به اسارت در آورد. فیولیتا جابو دومین زن تاریخ انگلستان است که در سال ۱۹۴۶ مدال صلیب جورجیاس را به او اهدا کردند.


جوزفین بیکر (۱۹۰۶ – ۱۹۷۵)

معروف ترین زنان جاسوس در جهان!

از یک پدر نوازنده و مادر خدمتکار بدنیا آمد. خانواده یهودی او در آمریکا به خاطر اینکه سیاه پوست بود مورد بی‌توجهی قرار می‌گرفت، ولی در فرانسه مورد احترام قرار گرفت. او در جنگ فرانسه و آلمان پا به پای فرانسویان به مقاومت برخاست و جاسوسی برای فرانسه از جمله فعالیت‌های او بود. بعد‌ها به او مدالی دادند که برای اولین بار آن را به یک خانم غیرفرانسوی اهدا می‌کردند.


نانسی ویک سال (۱۹۱۲ – تا به امروز)

معروف ترین زنان جاسوس در جهان!

در نیوزیلند به دنیا آمد و بعد از آن به نیویورک رفت و پس از مدتی به اروپا مهاجرت کرد. بعد از جنگ جهانی دوم با همسر خود به فرانسه رفت و در آنجا به جنگ با نیرو‌های آلمان که علیه فرانسه یورش برده بودند پرداخت. او پس از شکست در نیروی مقاومت فرانسه به انگلستان گریخت و در همانجا آموزش‌های لازم برای کار جاسوسی را دید و در سال ۱۹۴۴ به فرانسه بازگشت تا در جنگ با آلمان شرکت کند. وی به قدری در کار خود ماهر بود که نیروی پلیس مخفی نازی (گشتاپو) دو میلیون دلار برای سر او جایزه گذاشتند. پس از جنگ، پنج کشور فرانسه، انگلیس، آمریکا و استرالیا و نیوزیلند به خاطر خدمات شایان ویک از او تقدیر به عمل آوردند.


مارگارتا گرترود زلّه (۱۸۷۶ – ۱۹۱۷)

معروف ترین زنان جاسوس در جهان!

زله ملقب به ماتا هاری متولد هفتم اوت ۱۸۷۶ دختر جوانی که به رقاصی در فرانسه مشهور بود. او از نیرو‌های سری آلمان در فرانسه بوده که به عنوان یک زن مطلقه وارد خاک فرانسه شد و درآنجا برای آلمانی‌ها جاسوسی می‌کرد. او در خلال جنگ جهانی اول توسط جوخه آتش در تاریخ ۱۵ اکتبر ۱۹۱۷ اعدام شد.

hotnewsسرگرمی5 سال پیش • dahio.com • 72



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها