2020 Porsche

کمپانی پورشه برای سال ۲۰۲۰ از نسل جدید خودروهای کیمن ۷۱۸ GT4 و ۷۱۸ باکستر رونمایی کرد که از پیشرانه جدید ۶ سیلندر ۴ لیتری در انها استفاده شده بود. پورشه با این کار سعی در به روز رسانی بعضی از نمونه های قدیمی خود کرده است که در بازار از طرفداران زیادی برخوردار هستند.

2020 Porsche

نسخه قدیمی Cayman GTS  اخرین بار در سال ۲۰۱۶ مورد بازبینی قرار گرفت و پیشرانه اخرین نسل از ۹۸۱ بر روی این خودرو قرار گرفت که موتوری با حجم ۳٫۴ لیتر و توان تولیدی ۲۵۰ کیلووات بود.

2020 Porscheپیشرانه

اکنون این خودرو با توجه به تغییراتی که پورشه در ان ایجاد کرده از قوای محرکه جدیدی برخوردار شده است که توان تولیدی بیشتری برای این خودرو فراهم می کند. پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری جدید این خودرو از خانواده خودروهای ۹۱۱ گرفته شده است که قادر است ۲۹۴ کبلووات قدرت تولید کند. ابن پیشرانه می تواند در مدت زمان ۴٫۵ ثانیه این خودرو را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و در این اقدام یک گیربکس ۶ سرعته دستی نیز وظیفه انتقال نیروی تولید شده به چرخ ها را بر عهده دارد.

2020 Porscheیک پیشرانه ۲٫۵ لیتری توربو شارژ نیز برای این خودرو در سال های ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده بود که از نظر تولید قدرت با این نسخه جدید شباهت های بسیاری داشت. این پیشرانه توربوشارژ در مقایسه با پیشرانه جدید ۴ لیتری کمی سریعتر بود و می توانست این خودرو را در مدت زمان ۴٫۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. یک سیستم کلاچ دوبل در این خودرو با کمتر کردن مدت زمان تعویض دنده نیروی تولیدی را به چرخ ها منتقل می کرد.

2020 Porsche

با وزن خالص ۱,۴۰۰ کیلوگرم، نهایت سرعت ۳۰۵ کیلومتربرساعت فراهم خواهند شد که برای خودروهای کامپکت پورشه ۷۱۸ فراتر از انتظار است. میانگین مصرف سوخت هم حدود ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. شایان ذکر است این خودروها، فعلا فقط با جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته عرضه خواهند شد. پورشه برای پشت سر گذاشتن قوانین الایندگی ضریب دنده های این گیربکس هارا افزایش داده است.

2020 Porscheقیمت

نسخه جدید ۴ لیتری این خودرو با قیمت ۱۷۲ هزار دلار در بازار به فروش می رسد که نسبت به نسخه قبلی که ۱۵۱ هزار دلار قیمت دارد گزینه مقرون به صرفه ای برای خریداران نمی باشد.

ترمزهای کامپوزیتی – سرامیکی که برای این خودرو به صورت اختیاری در نظر گرفته شده است می تواند این خودرو را در مسافت ۹۸۶ متر از سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت متوقف کند.

2020 Porscheامکانات

شما می توانید این خودرو را با امکانات معمولی رنگ مشکی GTS ، بدنه اسپرت ، چرخ های ۲۰ اینچی و چراغ جلوهای زنون دریافت کنید. فضای داخلی نیز با روکشی از الکانترا پوشیده شده است و می توانید با رنگ های خاکستری ، قرمز و چند رنگ دیگر ترکیب کنید. ۷۱۸ کیمن GT4 با پکیج کلاب اسپرت هم قابل سفارش است که ویژگی‌هایی چون رول کیج، کمربند ۶ نقطه‌ای راننده، و ترمزهای کربن سرامیک را در خود گنجانده است.

۷۱۸ کیمن GT4 به یک پکیج آیرودینامیک مهیج مجهز شده که باله عقب، دیفیوزر بزرگ، اسپلیتر جلو و موارد دیگری را به همراه دارد. پورشه این دو خودرو را به ویژگی غیر فعال شدن سیلندر هم مجهز کرده که در صورت رانندگی آرام، نیمی از سیلندر ها غیر فعال شده و تبدیل به یک خودرو سه سیلندر می‌شوند.

2020 Porscheوزن خودرو

با توجه به اضافه شدن پیشرانه جدید به خانواده ۷۱۸ و دیگر تغییرات انجام گرفته، وزن خودرو با افزایش ۸۰ کیلوگرمی، اکنون به ۱۲۴۰ کیلوگرم رسیده است. این افزایش وزن بیش تر به دلیل استفاده از سیستم اگزوز جدید و سیستم استارت/ استاپ بوده است که باتری و استارتر بزرگ تری را طلب می کند.

2020 Porscheدر عقب، شاهد یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی با سیستم مبدل گشتاور هستیم. رینگ‌های خودرو به صورت استاندارد ۲۰ اینچی بوده و به تایرهای ۲۴۵ در جلو و ۲۹۵ در عقب مجهز شده‌اند. هر دو مدل همچنین به تایرهای اسپرت کاپ ۲ شرکت میشلن مجهز هستند. هر دو سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری در صورت تمایل شما امکان خاموش شدن را دارند.

2020 Porscheآندریاس پرونینگر، رئیس دپارتمان خودروهای GT پورشه، معتقد است مدل‌های جدید ۷۱۸ اسپایدر و کیمن GT4، حدود ۱۰ ثانیه سریع‌تر از نسخه‌های پیشین، پیست نوربرگ‌رینگ را طی می‌کنند. این خودروها ازنظر آیرودینامیک، برتری محسوسی درمقایسه‌با گذشته دارند. به‌عنوان مثال، دیفیوزرهای زیر بدنه به افزایش ۵۰ درصدی نیروی عمود بر سطح منجر شده‌اند.

2020 Porsche

منبع : Caradvice

نوشته پورشه ۷۱۸ Cayman GTS 4.0 مدل ۲۰۲۰ اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو. پدیدار شد.

hotnewsخودرو4 سال پیش • dahio.com • 59



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها