در این مطلب می‌خواهیم پل رومی را به شما بیشتر معرفی کنیم و از امکانات آن بگوییم تا اگر قصد خرید یا رهن ملک در این منطقه هستید، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

درباره پل رومی

پل رومی در شمال شهر تهران و جزوی از منطقه شمیرانات است. این پل بر روی رودخانه دربند و در تقاطع خیابان دکتر شریعتی و بلوار صبا قرار دارد. در واقع پل رومی دسترسی دو محله قدیمی الهیه و قیطریه را به یکدیگر آسان می‌کند.

نام این پل از پلی در جنوب غربی کشور در شهر دزفول واقع در استان خوزستان گرفته شده که بنا بر اسناد تاریخی، این پل قدیمی در دوران ساسانیان بوسیله اسیران رومی ساخته شده و به همین علت به پل رومی مشهور شده است.

در گذشته به جای این پل، پل قدیمی بود که به علت فرسودگی و عدم تعمیرات لازم، سیل آن را خراب کرد و برد و پل کنونی به جای آن ساخته شد. علت نامگذاری این پل هم به گذشته‌ها برمی‌گردد، بدین گونه که در قرن نوزدهم میلادی یکی از سفرای عثمانی (ترکیه کنونی) در این منطقه باغی ساخت که بعدها به دولت ترکیه تعلق گرفت و به علت اینکه در قدیم دولت عثمانی را به روم شرقی می‌شناختند، این پل به نام پل رومی نامگذاری شد.

گفتنی است که طراح پل رومی کنونی، معمار صانعی، پدر معمار و محقق منوچهر صانعی بوده است.

امکانات پل رومی

در اطراف این پل در خیابان‌های مجاور و فرعی که به خیابان اصلی شریعتی و بلوار صبا منتهی می‌شوند، کوچه‌ها و خیابان‌های باریک و یا پهن و بزرگی هستند که در آنها خانه‌های ویلایی و یا آپارتمان‌های چند طبقه نوساز یا قدیمی ساخته شده‌اند که با گذر از آنها حس نوستالژی گذر از کوچه پس کوچه‌های شمیران برای شما تداعی می‌شود.

یکی از مناطق شمال شهر پایتخت که افرادیکه به دنبال خرید ملک در تهران هستند را جذب خود می‌کند، پل رومی، خیابان شریعتی (به اصطلاح شریعتی بالا) و خیابان‌های اطراف آنهاست.

با عبور از خیابان شریعتی، پل رومی و خیابان‌های اطراف آنها، هر نوع فروشگاه برای تهیه مایحتاج زندگی از پوشاک گرفته تا خوراکی پیدا می‌شود. از سوی دیگر جاذبه‌هایی مانند سینما فرهنگ، بولینگ عبدو مجموعه شریعتی، کوچه باغ‌هایی اطراف آن موجب می‌شوند تا جستجوگران ملک در سایت دیوار به این منطقه جذب شوند.

در این منطقه بیمارستان‌های معروف و مجهزی مانند اختر و ایرانمهر که با بسیاری از بیمه‌های درمانی طرف قرارداد هستند، ساخته شده‌اند تا اهالی از بابت خدمات پزشکی و درمانی نگرانی نداشته باشند.

پل رومی در طرح ترافیک نیست، ضمن اینکه ساکنین این منطقه از تهران برای سفرهای درون شهری خود می‌توانند علاوه بر ماشین شخصی از تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنند. ایستگاه متروی قیطریه که روبروی پل رومی است، برای سرویس دهی و حمل و نقل ساکنین این منطقه ساخته شده است. همچنین ایستگاه متروی شهید صدر در تقاطع خیابان دکتر شریعتی و اتوبان صدر، ایستگاه دیگری است که اهالی می‌توانند از آن استفاده کنند.

از دیگر جاذبه‌های این منطقه، قبرستان متفقین در باغ قلهک سفارت انگلیس در تهران واقع در محله قلهک است که با پل رومی و خیابان‌های اطراف آن فاصله کمی دارد. این گورستان محل دفن سربازان متفقین در جنگ‌های جهانی اول و دوم و اتباع سرشناس انگلیس که در ایران می‌مردند، بوده است و تورهای تهرانگردی بسیاری، گردشگران را برای تماشای این آرامستان و دیدن سنگ قبرهای منظم آن به این محل می‌برند.

2121

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 75



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها