به گزارش هلث‌دی، محققان اظهار کردند: اگر افراد از زمان تولد از پاهای خود مانند دستان‌شان استفاده ‌کنند، یک نقشه متفاوت از انگشتان پا در مغز دارند که بیشتر شبیه نقشه انگشتان دست در مغز است.

هر قسمت از بدن، یک ناحیه مربوط به خود در مغز دارد، اما این اولین مطالعه برای شناسایی نقشه‌های انگشتان پا در افراد است.

این مطالعه را محققان علوم اعصاب شناختی کالج دانشگاه لندن درباره نقشه اندام‌ها در مغز و چگونگی سازگاری مغز با اندام‌ها انجام دادند و به نتایجی دست یافتند.

محققان در این بررسی، تصاویر MRI مغزی افرادی که از انگشتان پا به خوبی انگشتان دست استفاده می‌کردند را با افرادی که استفاده نمی‌کردند، مقایسه کردند.

هریت دمپسی جونز، نویسنده این مطالعه اظهار کرد: «در افرادی که از پاها و انگشتان پا برای کارهایی مانند نقاشی استفاده می‌کنند، هر انگشت پا به صورت جداگانه در مغز نقشه‌ای دارد و این نقشه در محلی از مغز که معمولا مرتبط با انگشتان است، ذخیره می‌شود.»

بیشتر انسان‌ها در مغزشان، ناحیه‌ای برای انگشتان پا دارند و همه این نواحی در کنار هم جمع شده‌اند، اما انگشتان دست هر کدام، منطقه‌ای متمایز دارند.

نویسندگان این مطالعه عنوان کردند: «افرادی که توانایی استفاده از انگشتان پا را به صورت خاص دارند، درک حسی بیشتری نسبت به افرادی دارند که از انگشتان پا برای کارهای دیگر استفاده نمی‌کنند و فقط با آن راه می‌روند.»

محققان افزودند: «هر فردی که از انگشتان پای خود استفاده‌های خاصی مانند نقاشی کردن ‌دارد، می‌تواند این نقشه را در مغز داشته باشد، البته در افرادی که ممکن است این اندام خود را از دست ‌دهند، مغز می‌تواند با بدن سازگار شود.»

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد معمولا نمی‌توانند بعد از آموزش به این مهارت دست پیدا کنند.

پژوهشگران قصد دارند که دریابند انعطاف‌پذیری مغز در چه سنی امکان ایجاد تغییرات در نقشه‌های مرتبط را دارد و در چه زمانی متوقف می‌شود و همچنین، آیا ممکن است که قطعات مصنوعی در بدن بتوانند در مغز نقشه‌ای ایجاد کنند یا خیر.

این یافته‌ها می‌تواند برای درک چگونگی توانایی مجدد مغز در هنگام از دست دادن اندام یا آسیب نخاعی مفید باشد.

۵۷۵۷

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 77



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها