به گزارش بخش ورزشی ، بعد از آنکه باشگاه یوونتوس متعاقب بالا گرفتن حرف و حدیثها درباره‌ی متهم شدن  کریستیانو رونالدو به آزار جنسی یک زن با انتشار بیانیه‌ای از ستاره‌ی پرتغالی‌اش حمایت کرده و از او با عنوان یک قهرمان بزرگ یاد کرد گری لینه‌کر در واکنش به این بیانیه، باشگاه یوونتوس را یک باشگاه وحشتناک خواند. این درحالی است که همزمان با باز شدن دوباره‌ی تحقیقات پلیسی در مورد این پرونده، دو حامی مالی رونالدو، نایکی و الکترونیک آرتز از او فاصله گرفته‌اند.

روز جمعه سهام باشگاه یوونتوس با افت شدید مواجه شد و قیمت این سهام حدود ۱۰ درصد کاهش یافت. این درحالی است که امروز شنبه میزان کاهش ارزش سهام یوونتوس به ۱۸ درصد رسیده است.

باشگاه سابق رونالدو، منچستریونایتد هم بعد از آنکه با استفاده از لحنی شبیه به لحن بیانیه‌ی یوونتوس، گزارشهایی درباره‌ی خوشحالی باشگاه از بازگشت رونالدو به اولدترافورد در روز ۲۳ اکتبر برای بازی در مسابقه‌ی یونایتد و یوونتوس منتشر کرد به این امید که در فروش بلیت‌های این مسابقه کمک‌کارش باشد، با انتقادهای تند افکار عمومی مواجه شده است.

رونالدو در حال حاضر با اتهامات یک زن مواجه شده که مدعی است در سال ۲۰۰۹ توسط او آزار جنسی شده است. رونالدو این اتهام را رد کرده و یوونتوس قصد دارد برای اولین بار بعد از منتشر شدن این ماجرا او را در ترکیب اصلی خود به میدان بفرستد. رونالدو هفته‌ی پیش روز سه‌شنبه به دلیل محرومیت در دیدار مقابل یانگ‌بویز در لیگ قهرمانان حضور نداشت ولی او امروز شنبه می‌تواند در رقابتهای سری آ در مقابل اودینزه به میدان برود.

سرمربی یوونتوس ماسیمیلیانو آلگری اعلام کرده که ستاره‌ی بزرگ  یوونتوس می‌تواند در این بازی به میدان برود. آلگری در این باره گفت:” باید بگویم که من رونالدو را فقط سه ماه است که از نزدیک می‌شناسم ولی من در طول سالهای گذشته و از دور، چه در درون زمین و چه بیرون از زمین، او را فردی جدی دیده‌ام. رونالدو حرفه‌ای است و می‌تواند با وجود همه‌ی حرف و حدیثها در بازی فقط روی بازی‌اش تمرکز کند. او که یک بازی در لیگ قهرمانان حضور نداشت حالا کاملاً آماده است که به ترکیب تیم برگردد. همانطور که در تمرینهای دیروز نشان داد“.

باشگاه یوونتوس در پی اوج گرفتن انتقادها در توییتی اعلام کرد:” رونالدو در ماه‌های اخیر نشان داده که چقدر حرفه‌ای است. این مسائل که ظاهراً به حدود ۱۰ سال پیش می‌گردد نظر ما درباره‌ی او را تغییر نخواهد داد. نظری که همه‌ی کسانی که با این قهرمان بزرگ از نزدیک در ارتباط بوده‌اند با آن موافق هستند”. گری لینه‌گر جنتلمن فوتبال انگلیس با انتقاد تند از باشگاه یووه به خاطر انتشار این توییت بیانیه‌‌مانند، آن را غیر قابل قبول خواند.

لینه‌کر در پاسخ به این توییت در شبکه‌های اجتماعی نوشت:” نتیجه‌ی روند حقوقی هر چه باشد، انتشار این بیانیه از طرف یوونتوس وحشتناک است“.

بانوی پیر فوتبال ایتالیا در کنار این توییت، ویدویی از رونالدو منتشر کرد که او را در تمرینات در حال گلزنی نشان می‌داد و شادی بعد از گل مخصوص او را به تصویر می‌کشید. روز پنج‌شنبه که فهرست بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی پرتغال برای بازی با تیمهای لهستان و اسکاتلند اعلام شد نام رونالدو در این فهرست به چشم نمی‌خورد هر چند تیم ملی پرتغال هم با انتشار یک بیانیه به دفاع از رونالدو برخاست.

اما از سوی دیگر حامیان مالی رونالدو، کمپانی نایکی و الکترونیک آرتز نسبت به این ماجرا به شدت نگران هستند و روند حقوقی آغاز شده در دادگاه را به دقت زیر نظر دارند.

نایکی در بیانیه‌ای اعلام کرد:” ما از اتهام‌های ناراحت‌کننده‌ی منتشر شده به شدت نگران هستیم و وضعیت را همچنان به دقت زیر نظر گرفته و دنبال خواهیم کرد”. نایکی از سال ۲۰۰۳ با رونالدو همکاری می‌کند و در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد با رونالدو قراردادی مادام‌العمر امضا کرده که ارزش آن ممکن است به چیزی در حدود ۱ میلیارد دلار برسد.

الکترونیک آرتز هم دو سال پیاپی در زمان انتشار نسخه‌ی جدید بازی‌های کامپیوتری فیفا برای روی جلد بازی از تصویر رونالدو استفاده کرده بود. این کمپانی هم بعد از این ماجراها اعلام کرد:” ما خبرهای نگران‌کننده و اتهامات مطرح شده علیه کریستیانو رونالدو را دیده‌ایم و ماجراها را به دقت تعقیب می‌کنیم. انتظار ما این است که ورزشکارانی که از تصویرشان روی جلد محصولات‌مان استفاده می‌کنیم، سفیران الکترونیک اسپرتز باشند و رفتاری مطابق با ارزشهای شرکت ما نشان دهند“.

اما باشگاه یونایتد برای فروش هر چه بیشتر بلیت های بازی خود با یووه در لیگ قهرمانان، تصمیم گرفته بدون اشاره به این ماجراها، تنها از نام و تصویر رونالدو برای جذب هر چه بیشتر هواداران او استفاده کند. باشگاه یونایتد این هفته با ارسال نامه‌هایی برای هواداران باشگاه خطاب به آنها گفته بود:” برای تماشای بازگشت کریستیانو رونالدو به اولدترافورد تنها تعداد معدودی بلیت باقی مانده. بلیت های این بازی بزرگ را همین امروز خریداری کنید.” / ورزش۳

نوشته اتهام آزار جنسی رونالدو و هزینه سنگینی که یوونتوس داد اولین بار در / مهم. پدیدار شد.

مشاهده لینک اتهام آزار جنسی رونالدو و هزینه سنگینی که یوونتوس داد

hotnewsورزش5 سال پیش • dahio.com • 137



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها