گاز به عنوان انرژی تجدیدناپذیر، از لحاظ زیست محیطی آلایندگی بسیار کمتری نسبت به بنزین دارد، همین کاهش آلایندگی بسیاری از کشورهای پیشرفته را به صرافت استفاده از سوخت‌های جایگزین مانند گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر انداخته است.
الزام خودروسازان برای تولید خودروهای دوگانه سوز، ارائه سوخت گاز با قیمت کمتر نسبت بنزین ارائه تسهیلات به خودروهای شخصی و سیستم حمل ونقل عمومی برای جایگزین کردن سوخت بنزین می‌تواند استفاده از گاز را افزایش دهد.
افزایش استفاده از سوخت گاز در گرو تعدیل قیمت

مشکلی بابت امنیت خودروهای گازسوز شرکتی نیست


جواد نوفرستی کارشناس حوزه اقتصاد انرژی با اشاره به مزیت نسبی سوخت گاز به برق اظهار کرد: منابع عظیم گاز و مشکل در تامین برق مورد نیاز متناسب با رشد مصرف، انتخاب سوخت سی ان جی را نسبت برق برای خودروهای داخلی را در ارجحیت قرار می‌دهد.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: منابع غنی گاز، زیر ساخت‌ها و جایگاه‌های متعدد سوخت رسانی می‌تواند دست دولت را برای ارائه گاز به عنوان جایگزین بنزین باز نگه دارد.

وی افزود: در صورت توسعه استفاده از سوخت گاز، دولت با افزایش صادرات بنزین می‌تواند ضمن تامین کسری بودجه درآمدهای خود را نیز افزایش دهد.

نوفرستی با اشاره به امنیت مخازن سوخت گاز تصریح کرد: تحقیقات گسترده‌ای در زمینه امنیت مخازن گاز اتومبیل‌های دوگانه سوز صورت گرفته که نتایج آن نشان دهنده امنیت پایین خودروهای هایی که در کارگاه‌های غیر استاندارد و غیر مجاز گاز سوز شدند، را دارد.

این کارشناس افزود: وزارت کشور و سازمان ملی استاندارد نظارت و بررسی ویژه‌ای را برای کارگاه‌های دوگانه سوز شرکتی در نظر گرفته اند و خوشبختانه مشکلی بابت امنیت خودروهای گازسوز شرکتی نیست.

وی با اشاره به دلایل استقبال از دوگانه سوز کردن خودروها بیان کرد: ابتدای دهه ۸۰ میزان مصرف سی ان جی حدود ۲ میلیون مترمکعب در عرض کمتر از ۸ سال به ۲۰ میلیون مترمکعب رسید که به دلیل جذابیت‌هایی دولتی از قبیل دوگانه سوز کردن با سوبسید دولتی، فاصله قیمت بنزین سی ان جی بسیاری از صاحبان خودرو رو مجاب به دوگانه سوز کردن وسیله نقلیه خود شدند.

این کارشناس ادامه داد: کاهش بازدهی خودروهای که پایه سوخت آن‌ها بنزین است و هزینه دومیلیونی دوگانه سوز کردن خودروها دو عامل اصلی کاهش استقبال از سوخت گاز است.

نوفرستی با اشاره به قیمت سی ان جی در کشور بیان کرد: قیمت سی ان جی در جهان حدود یک چهارم بنزین است و باید با اصلاح قیمت‌ها مردم را به استفاده از سوخت گاز سوق داد و منابع مورد نیاز را از صادرات بنزین تامین کرد.
۲۲۶۲۳۱
hotnewsسایر4 سال پیش • dahio.com • 15

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها