Volkswagen

ارتئون خودروی لوکس فولکس واگن

با توجه به این که خودروهای شاسی بلند در بیشتر کشورها مورد توجه قرار گرفته اند اما هنوز تعداد قابل توجهی از مردم و کشورها هستند که به دنبال خودروهای سدان می روند. فولکس واگن بعد از عرضه اخرین محصولاتش چون تیگوان در کلاسی خودروهای شاسی بلند خودروی اسپرت ارتئون را برای این دسته از علاقه مندان به خودروهای سدان به عنوان یک خودروی لوکس و مجهز در کلاس بدنه خودروهای سدان فست بک (Fastback)  وارد بازار کرده است.

Volkswagenفولکس ارتئون در نگاه اول با طراحی فوق العاده و اسپرتش چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. فولکس در طراحی این خودرو تمام تلاش خود را کرده است تا خودرویی لوکس و متناسب با نیازهای مردم تولید کند که علاوه بر بهره مندی از طرح ها و نمای جدید از امکانات روز دنیا نیز پشتیبانی کند.

جلو پنجره مشبک در کنار چراغ های جلو که با فرم جدیدی طراحی شده اند یک ظاهری خاص برای این خودرو بوجود اورده اند. فرم بدنه خودرو با توجه به شیب نزولی که تا اخر خودرو ادامه پیدا می کند تا حدودی یاداور محصولات ائودی می شود در مقایسه با فولکس پاسات این خودور ۲٫۲ اینچ کوتاه تر اما ۱٫۵ اینچ پهن تر است.

Volkswagenفولکس آرتئون یک خودروی با سایز نسبتا بزرگ بوده و طولی در حدود ۴٫۸۶۲ میلی‌متر، پهنایی برابر با ۱٫۸۷۱ میلی‌متر، ارتفاعی برابر با ۱٫۴۳۵ میلی‌متر و فاصله دو محور عقب و جلویی برابر با ۲٫۸۳۷ میلی‌متر دارد. از این لحاظ می‌توان خودروی لوکس جدید فولکس واگن را با نمونه‌هایی موجود در بازار ایران مانند رنو تلیسمان (Renault Talisman) با طولی در حدود ۴٫۸۴۹ میلی‌متر و یا هیوندای سوناتا (Hyundai Sonata) با طولی در حدود ۴٫۸۲۰ میلی‌متر و یا کیا اپتیما (Kia Optima) با طولی در حدود ۴٫۸۵۵ میلی‌متر مقایسه کرد.

Volkswagen

نمای داخلی و خارجی

در نمای جانبی شاهد خط حجم دهنده ای هستیم که در امتداد چراغ های جلو از بالای لاستیک با انحنای حاشیه آن گذشته و سپس از بالای دستگیره ها رد شده و صاف تا چراغ های عقب امتداد دارد ،  بر خلاف آن سقف با شیب نسبتاً زیادی به سمت صندوق هدایت می شود که باعث میشوند در کنار هم نمای  بسیار زیبایی را شاهد باشیم. اما در عقب چراغ های باریک و کشیده در دو طرف آرم فولکس واگن که در بالای نام آرتئون است قرار گرفته‌اند و زیبایی خاصی به ظاهر پشت این خودرو می دهند و اگزوز ها هم به شکل دو مستطیل کشیده در دو طرف پایین خودرو قرار گرفتند.

Volkswagen.طراحی داخلی و کابین فولکس‌واگن آرتئون شباهت‌های زیادی با فولکس‌واگن اطلس نسل جدید داشته و در ساخت آن از مواد اولیه باکیفیت بالا استفاده‌ شده است. نمای داخلی لوکس بوده و جاگذاری ابزار و تجهیزات رفاهی در مکان‌ مناسب و مطلوبی صورت گرفته است.

صندلی‌های مجهز به سیستم تهویه، با چرم مرغوب روکش شده و با دربرگرفتن راننده و سرنشینان، فضای کافی برای آن‌ها فراهم می‌کنند. باتوجه‌به پهنای بالای فولکس‌واگن آرتئون، فضای کافی برای سرنشینان صندلی‌های ردیف دوم نیز وجود دارد؛ تنها مشکل در فضای کابین فولکس واگن آرتئون را میتوان سقف ن چندان بلند برای سرنشینان عقب دانست که به دلیل همان زاویه تند سقف به سمت صندوق است و باعث مب شود که برخی سرنشینان قد بلند احساس راحتی نداشته باشند.

پرچم‌دار فولکس‌واگن دارای بیش از ۵۶۵ لیتر گنجایش صندوق‌عقب است که از کیا استینگر وتویوتا آوالون بیشتر است؛ البته با خواباندن صندلی‌های عقب فضای بار آرتئون به رقم شگفت‌انگیز ۱۵۵۷ لیتر می‌رسد.

Volkswagen

امکانات

آرتئون دارای تجهیزات استانداردی است که می‌توان به رینگ و تایرهای ۱۸ اینچی، سیستم ورود بدون کلید و فناوری استارت /استاپ، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۹ اینچی هماهنگ با اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم کنترل تهویه سه‌گانه، صندلی‌های گرم‌شونده جلو و سیستم هشدار نقاط کور، سیستم تعلیق تطبیقی هوشمند، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم سنجش میزان سطح هوشیاری راننده اشاره کرد.

Volkswagenامکانات بیشتری نیز فولکس واگن برای این خودرو در نظر گرفته است که در مدل های بالاتر این خودرو تعبیه  شده است از جمله این امکانات می توان به سیستم رهیابی ماهواره‌ای، سانروف، صندلی‌های چرمی، کیلومتر شمار دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی ، فرمان گرم‌کن‌دار، صندلی ماساژور راننده، صندلی‌های جلو مجهز به تهویه، صندلی‌های گرم‌شونده عقب، سیستم در صندوق‌عقب خودکار و دیگر تجهیزات ایمنی مانند سیستم حرکت بین خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ‌های خودکار جلو و سیستم کمک پارک اشاره کرد.

پیشرانه

فولکس واگن برای این خودرو یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ فراهم کرده است که توانایی تولید ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که برای این خودروی لوکس رقم قابل قبولی است. این نیروی تولید شده توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.

Volkswagenمشتریان در اروپا می توانند آپشن دیزلی و یا نسخه ای ضعیف شده از موتور ۲٫۰ لیتری توربوشارژ را برای این خودرو انتخاب کنند. تمام مدل های Arteon در اروپا از گیربکس دو کلاجه هفت سرعته به جای نسخه هشت سرعته اتوماتیک ارائه شده در آمریکا بهره می برند.

قیمت

ارتئون با قیمت ۳۶ هزار دلار در نسخه پایه به فروش می رسد که در مقایسه با رقبایش bmw 440i و کیا استینگر گزینه مناسب تری است اگرچه این دو خودرو از نظر قوای محرکه و امکانات از ارتئون تا حدودی برتری دارند اما با این حال ارتئون می تواند گزینه مناسبی برای خریداران باشد.

منبع: Motor1

نوشته ارتئون سدان لوکس فولکس واگن اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو. پدیدار شد.

hotnewsخودرو4 سال پیش • dahio.com • 156



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها