به گزارش روزنامه اردنی “الرای”، سفیان سلمان القضاه سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن اعلام کرد که سفیر اسرائیل در امان پایتخت، فراخوانده شد تا طی نامه ای رسمی مراتب اعتراض اردن به اقدامات اخیر صهیونیست ها در مسجد الاقصی به تل آویو ابلاغ شود.

اردن از رژیم تل اویو خواسته که هر چه سریعتر به تجاوزها و اقدامات هدفمندش برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی مسجد الاقصی پایان دهد.

القضاه تاکید کرد که اقدامات صهیونیست ها در مسجد الاقصی باعت تشدید درگیری ها می شود و نقض آشکار قوانین بین المللی به شمار می رود.

این مقام اردنی تصریح کرد، در دیدار با سفیر اسرائیل در امان، سخنان اخیر گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره تغییر وضعیت موجود مسجد الاقصی و اجازه دادن به صهیونیست ها برای ادای مراسم خود محکوم و تاکید شد که مسجد الاقصی تنها مکان عبادت و نماز مسلمانان است.

اردان پیشتر گفته بود وضعیت فعلی مسجد الاقصی باید تغییر کند تا یهودیان در آنجا بتوانند مناسک خود را به جا بیاوردند.

اردن هچنین بستن درهای مسجد الاقصی و جلوگیری صهیونیست ها از ورود نمازگزاران فلسطینی به آن تحت هر بهانه و دلیلی را محکوم و تاکید کرد که صهیونیست ها باید طبق قوانین بین المللی به تعهدات خود عمل کند.

 وزارت خارجه اردن چند روز گذشته نیز  در نامه ای رسمی به مقامات صهیونیستی در مورد پیامدهای نقض وضعیت قانونی و تاریخی مسجد الاقصی به این رژیم هشدار داد.

بر اساس گزارش رسانه های فلسطینی، صهیونیست ها طی روزهای اخیر به ویژه در روز عید قربان قصد داشتند به مسجد الاقصی یورش ببرند.

اداره و نظارت بر اماکن اسلامی در شهر قدس فلسطین اشغالی از سال ۱۹۴۸ تا به امروز بر عهده وزارت اوقاف و امور دینی اردن است.

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 51



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها