به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه یکشنبه ۲۱ بهمن و با برگزاری نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز: رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در پردیس سینمایی ملت که مختص اهالی رسانه بود به کار خود پایان داد و بدین ترتیب سی و هفتمین برگ از کتاب جشنواره فیلم فجر ورق خورد.

پایانی جنجالی بر آخرین روز جشنواره سی و هفتم

نخستین فیلمی که در روز یکشنبه ۲۱ بهمن به نمایش درآمد، «آشفته‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی بود. فیلم متفاوتی دیگر از این کارگردان با بازی مهناز افشار و بهرام رادان که البته در میان مخاطبان نیز با واکنش های مثبت و منفی همراه بود.

نشست خبری این فیلم نیز با حاشیه زیادی همراه نبود و نکته قابل توجه آن خاطره جالب جیرانی از فراستی درباره نقدهایش نسبت به فیلم‌های او بود.

«حمال طلا» نخستین ساخته تورج اصلانی فیلمبردار مطرح سینمای ایران، دومین فیلمی بود که روز پایانی جشنواره برای اهالی رسانه به نمایش درآمد، این فیلم اما آنطور که باید به مذاق حاضران در سینما خوش نیامد.

نشست رسانه ای «حمال طلا» اما با حواشی همراه بود، منصور سهراب پور تهیه کننده این فیلم که در جشنواره فیلم «درخونگاه» را نیز دارد نسبت به سخنان یکی از منتقدان درباره «درخونگاه» واکنش نشان داد و از بی احترامی ها انتقاد کرد.

او در این باره گفت: «موضوعی که می‌خواهم به آن اشاره کنم انتقاداتی است که در یک هفته اخیر در مورد فیلم «درخونگاه» مطرح و یک حمله تمام عیار به کار شده است. مخصوصا در برنامه‌ای که در آن یک شبه‌منتقد که‌ مشخص است از جایی ساپورت می‌شود و ظاهر خشنی هم برای‌ خودش درست کرده است تا رعب و وحشت ایجاد کند، در آن به آثاری که این همه برای ساخته شدنش تلاش شده، توهین می‌کند. این آدم بویی از اخلاق نبرده و فیلم‌ها و زحماتی را که هنرمندان کشیده‌اند، زیرسوال می‌برد. سابقه ایشان مشخص است و همه می‌دانند که از کجا آمده است. متاسفانه مسایل اقتصادی مردم را اذیت می‌کند و ما به‌عنوان هنرمند باید درباره این مسایل حرف می‌زدیم. امیدوارم چاره‌ای برای چنین افرادی اندیشیده شود و دیگر شاهد چنین پلشتی‌هایی نباشیم.»

آخرین سانس سینمای اهالی رسانه در جشنواره سی و هفتم به «ماجرای نیمروز: رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان اختصاص داشت، فیلمی که در حال و هوای ساخته پیشین این کارگردان یعنی «ماجرای نیمروز» به سر می برد و البته با توجه به موضوع از فضای جنگی بیشتری برخوردار بود. با این حال تازه ترین ساخته مهدویان آنطور که باید انتظارات را برآورده نکرد.

در نشست خبری این فیلم نیز بحث‌های مختلفی به میان آمد، جواد عزتی و هادی حجازی‌فر به احتمال دیده نشدن نقش‌هایشان در این فیلم واکنش نشان دادند، همچنین مهدویان درباره ساخت قسمت سوم «ماجرای نیمروز» اعلام کرد که فعلا تصمیمی نگرفته است. سیدمحمود رضوی نیز درباره اکران بدون دردسر فیلم در جشنواره فجر توضیح داد.

نامزدهایی که اعلام شدند

مهم ترین اتفاق روز یکشنبه ۲۱ بهمن در پردیس اهالی رسانه، نشست اعلام نامزدهای سیمرغ بلورین سی و هفتمین دوره از سوی ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره بود.

این نشست دقایقی بعد از پایان نشست رسانه‌ای «ماجرای نیمروز: رد خون» برگزار شد و اسامی نامزدهای این دوره جشنواره نیز به اطلاع علاقه‌مندان رسید تا امشب و در اختتامیه جشنواره فیلم فجر مشخص شود سیمرغ ها برای چه کسانی به پرواز در می‌آیند.

فیلم «شبی که ماه کامل شد» با نامزدی در ۱۳ بخش پیشتاز نامزدان جشنواره سی و هفتم به حساب می آید و پس از آن فیلم های «ماجرای نیمروز: رد خون» با ۱۱ نامزدی و «غلامرضا تختی» با ۱۰ نامزدی قرار دارند.

از دیگر نکات جالب توجه این فهرست، نامزدی نوید محمدزاده در بخش بهترین بازیگر نقش اول برای «سرخپوست» و بهترین بازیگر مکمل برای «متری شیش و نیم» است.

یکی از اتفاقات خوب و جذاب این دوره نیز به چشم آمدن بازی دو بازیگر کودک فیلم سینمایی «قصر شیرین» بود، یونا تدین و نیوشا علی‌پور دو کودک خردسال فیلم «قصر شیرین» نامزد جوایز مرد و زن مکمل جشنواره فجر شدند و جالب اینکه این دو بازیگر کودک در مراسم قرعه کشی جشنواره فجر نامزدی شان را پیش بینی کرده بودند.

پنج فیلم نهایی آرای مردمی تغییری نکردند

در نهایت پنج فیلم برتر از نگاه مردم در جشنواره سی و هفتم نیز بدون تغییر ماند و حال باید امشب و در اختتامیه جشنواره فیلم فجر کدام فیلم می تواند به این سیمرغ ارزشمند دست پیدا کند.

به این ترتیب فیلم‌های «ماجرای نیمروز: رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار، «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی، «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی و «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی همچنان در فهرست آرای مردمی باقی ماندند. 

۲۴۱۲۴۳

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 33



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها