به گزارش “ورزش سه”، مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال که قرار بود در خلال برگزاری جام ملت های آسیا برگزار شود و به دلیل اهمیت دیدارهای تیم ملی به تعویق افتاده بود، امروز (یکشنبه) با حضور 60 نفر از اعضا و در حضور سلطانی فر وزیر ورزش و داورزنی معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش علیرغم اینکه شنیده می شد آنها از ترس نهادهای بین المللی در مجمع حاضر نمی شوند، برگزار شد و بودجه سال 1398 فدراسیون فوتبال به تصویب رسید؛ بودجه ای که در آن درآمدها 97 میلیارد تومان، هزینه ها 87 میلیارد تومان و البته 5 میلیارد تومان هم کسری بودجه برآورد شده بود.

در زیر به 10 نکته جلسه برگزار شده اشاره می کنیم.

1-  سال گذشته در جریان برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون اختلافاتی در پخش تصاویر برای خبرنگاران که مکانی مجزا برای آنها در نظر گرفته شده بود، به وجود آمده بود؛ در جلسه مجمع  19 اسفندماه سال 1397 هم علیرغم اینکه انتظار می رفت شاهد قطعی ارتباط نباشیم، در بخش های مهمی از جلسه شاهد اختلال در ارتباط و قطع دسترسی برای خبرنگاران بودیم.

2-  مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال در بخشی از صحبت هایش به این نکته اشاره کرد که فوتبال ورزش اول ایران از نظر هوادار و فوتسال ورزش دوم از این حیث است. در ادامه وزیر ورزش هم گفت، طی هر سال تقریبا 600 یا 700 میلیارد تومان برای 16 تیم لیگ برتری هزینه می شود که نا چیز است و اگر دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن که متصل به دولت هستند را نادیده بگیریم، هیچ هزینه ای به صورت مستقیم از وزارت ورزش و دولت پرداخت نمی شود. البته شاید سلطانی فر این نکته را فراموش کرده که علاوه بر ذوب آهن و سپاهان، سه باشگاه پیکان، سایپا و فولادخوزستان هم در لیگ برتر زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می روند.

3-  پس از اتمام صحبت های مهدی تاج که بیشتر در مورد افتخارات فدراسیون فوتبال بود و مسعود سلطانی فر که بیشتر در مورد شرایط سیاسی ایران صحبت کرد، موضوع بعدی، تعیین تکلیف دو ساختمانی بود که در اختیار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار دارد و فدراسیون مالک آن است. ارتباط اتاق درنظرگرفته شده برای خبرنگاران در اواسط این بحث قطع شد و در اواسط صحبت های حسابرس مالی مستقل فدراسیون فوتبال دوباره ارتباط برقرار شد.

4-  مسئولان فدراسیون البته نشان دادند که عمدی در قطع تصاویر نبوده و سعی کردند با حضور در اتاق در نظر گرفته شده برای خبرنگاران آنها را از نتیجه گیری در مورد تعیین تکلیف دو ساختمان واگذار شده به استقلال و پرسپولیس مطلع کنند ولی در همین حین صحبت های حسابرس مستقل مالی فدراسیون فوتبال که شاید مهم ترین بخش رسیدگی به عملکرد مالی فدراسیون برای خبرنگاران بود، آغاز شده بود و محتوای آن پنهان ماند؛  در واقع 6 بند از گزارش مالی حسابرسِ مستقل فدراسیون فوتبال خاتمه یافته بود و بند هفتم آغاز شده بود که پخش تصاویر برای خبرنگاران از سر گرفته شد ! 

5-  مهم ترین اعتراضات هیئت های فوتبال که شب گذشته هم جلسه ای خصوصی با حضور رئیس فدراسیون برگزار کرده بودند، عدم دریافت منابع مالی از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بود؛ آنها همچنین معتقد بودند، چرا فوتبال باید 26 میلیارد تومان مالیات بدهد، در حالی که فدراسیون ها معاف از مالیات هستند؛ آنها از داورزنی و سلطانی فر خواستند تا در این مورد رایزنی داشته باشند. برادران رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی که شاید فعال ترین رئیس میان روسای هیئت های مختلف کشور بود، در بخشی از صحبت هایش با اشاره به همین مطلب گفت که هیئت فوتبالش نه منابع مالی ای از فدراسیون گرفته و نه خودش سفر خارجی ای رفته ! 

6-  تاج ریاست فدراسیون فوتبال ضمن پذیرفتن این نکته که پرداختی ویژه ای به هیئت های فوتبال نداشته، با خنده و ضمن اعلام کردن رقم های دریافت شده برای ساخت زمین های چمن از فدراسیون جهانی فوتبال، عنوان کرد هر چه پول از فیفا گرفته، زمین درست کرده. 

7-  بخشی از جلسه مجمع نیز به احمد براتی رئیس کمیته تدوین قوانین و مقررات اختصاص داده شد تا در مورد اصلاحاتی که مدنظر است، صحبت شود. در این بخش، مهم ترین اتفاقات این بود که براتی تاکید کرد، دیگر بدون حضور فرد خاطی یا نماینده ای از باشگاه برای دفاع از حقوقش، حکمی صادر نمی شود. تاج در ادامه موضوع قابل توجه دیگری را عنوان کرد و آن هم این بود که دبیرکل فدراسیون این حق را داشته باشد تا در صورت صلاحدید، احکام صادر شده را برای مدتی در صورت قرار داشتن در شرایط ویژه به حالت تعلیق درآورد.

8-  پس از اتمام صحبت های احمد براتی و در شرایطی که رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال هنوز پشت تریبون ایستاده بود، یکی از اعضای مجمع بحث را با طرح سوالی که چندان شفاف مطرح نشد به سوی موضوع بازنشستگی سوق داد؛ تاج خطاب به عضو مجمع عنوان کرد، منظورش را متوجه نشده و اگر ممکن است به صورت واضح تر آن را بیان کند که براتی مداخله کرد و گفت، منظور او این بوده آیا استعفای کفاشیان پذیرفته شده یا خیر؟ در همین لحظه تاج با حالتی طعنه آمیز به براتی گفت، آیا غیر از این حرفی دارد یا خیر و به او فهماند اگر حرفی نمانده، سرجای خود بنشیند؛ در واقع معنای حرف کفاشیان به معنای فارسی سخت این بود: « در کاری که به تو ارتباطی ندارد، دخالت نکن.»

9-  تاج در دقایق انتهایی جلسه و در شرایطی که بسیاری از خبرنگان، برای مصاحبه با وزیر ورزش رفته بودند، صحبت در مورد بازنشستگی را آغاز کرد. موج استعفاهای شب گذشته که با استعفای اصفهانیان، کفاشیان و معینی آغاز شده بود، ابهامات را در مورد اعضای دیگر هیئت رئیسه و سرنوشت آنها بیشتر کرده بود. با این حال تاج عنوان کرد، فقط افرادی از کار کنار رفته اند که مانند اصفهانیان به صورت توامان پست اجرایی هم داشته اند و با این وصف اعضای هیئت رئیسه با همان سبک و سیاق سابق به کارشان ادامه می دهند.

  
10-
 در نهایت نکته دهم را به سرنوشتی که تیم ملی انتظارش را می کشد، اختصاص می دهیم؛ تاج در مصاحبه ای که پس از صرف ناهار با خبرنگاران انجام داد، با خنده خطاب به توئیت منتشر شده در صفحه توئیتر مازیار ناظمی گفت، نصف مربیانی که مدیر روابط عمومی وزارت ورزش از آنها نام برده، فوت شده اند؛ در ادامه تاج به حاضرین اطمینان داد، سرمربی بعدی تیم ملی حتما گزینه ای خارجی خواهد بود و فقط برای اینکه قیمت مربیانی که با آنها مذاکره می کنند، بالاتر نرود، اسم آنها را اعلام نکرد. با این حال فشار را از روی خود برداشت و اولین فیفادی پیش رو را به باشگاه ها اختصاص داد تا زمان بیشتری برای انتخاب جانشین کی روش داشته باشد.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 60



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها