بهمن مرادنیا چهارشنبه شب در حاشیه نمایشگاه مد و لباس کردی که در عمارت خسروآباد سنندج دایر شد، به خبرنگاران رسانه‌های جمعی اظهار کرد: بعد از برگزاری کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد که یک حرکت فرهنگی بود برپایی جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی گام ارزشمندی برای استمرار و معرفی و توسعه فرهنگ کردی به سمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مردم استقبال چشمگیری از نمایشگاه مد و لباس کردی داشتند، افزود: باید مردم، مجموعه ادارات فرهنگی و رسانه‌ها در حفظ و ماندگاری فرهنگ کردی تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: کسانیکه در راستای تولید لباس کردی فعالیت می‌کنند باید حمایت شوند تا این فرهنگ اصیل به فراموشی سپرده نشود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه باید سعی شود چنین نمایشگاهی در سطح ملی برپا شود، اعلام کرد: برپایی نمایشگاه لباس کُردی برندی برای استان کردستان است چرا که به توسعه اقتصادی استان و رونق اشتغالزایی کمک خواهد کرد.

مرادنیا اعلام کرد: پوشش کردی جزو لباس‌هایی است که از پوشش اسلامی برخوردار است و هیچ منعی برای پوشش آن توسط بانوان در ادارات نیست.

وی ضمن توصیه به پوشش لباس کردی در ادارات از پوشیدن آن در ادارات اعلام حمایت کرد و افزود: اگر بخواهیم شاهد حفظ فرهنگ اصیل کردی باشیم پوشیدن لباس کردی در اداره و خارج از اداره فرقی ندارد و برای حفط آن همه باید تلاش کنند تا مردم آن را ببینند.

وی اضافه کرد: پوشش کردی باید براساس تعاریف لباس کردی باشد نه لباسی که دستخوش تغییرات شده و اصالت خود را از دست داده است.

نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی در قالب ۲۸ غرفه با حضور طراحان مد و لباس محلی استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی و خراسان شمالی از ششم تا هشتم مردادماه جاری در عمارت خسروآباد سنندج دایر شد و امروز نیز به دلیل استقبال گسترده مردم تا ساعت ۲۳ در معرض دید علاثمندان قرار گرفت.
 

64231

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 151



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها