به گزارش خبرآنلاین  استان مرکزی، مصطفی آمره امروز در نشست خبری که به مناسبت ۲۱مرداد روز حمایت از صنایع کوچک تشکیل شده بود در رابطه با معیارهای تقسیم بندی صنایع گفت:در کشور ما بر اساس تعداد شاغلین،  صنایع کوچک ومتوسط تقسیم بندی می شوند،  به  طوری که صنایع دارای ۱۰ تا ۵۰ شاغل در قالب صنایع کوچک، صنایع دارای ۵۰ تا ۱۵۰ شاغل صنایع متوسط و بیش از آن صنایع بزرگ نامیده می‌شود.  

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در خصوص ویژگی های صنایع کوچک ومتوسط بیان کرد:
 بازدهی بالای سرمایه‌گذاری، تخصصی کار کردن، انعطاف‌پذیر بودن و رقابت‌پذیری از دیگر ویژگی‌های صنایع کوچک و متوسط است.  

وی متذکر شد: در ۴ ماهه نخست امسال ۶۰ قرارداد جدید در شهرک‌ها و نواحی استان منعقد شده که البته تعداد قراردادهای واگذاری در ۴ ماهه اول سال نسبت به پایان سال عدد کمتری خواهد بود به طوری که در پایان سال تعداد قراردادها افزایش می ‌ یابد.  

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در رابطه با تعداد واحد های راکد استان اظهار کرد:  از مجموع واحدها فقط ۳۳۸ واحد راکد هستند که با تلاش‌های انجام شده سال گذشته ۷۰ واحد مجدد فعالسازی و به فعالیت بازگشته اند.

وی گفت: خوشبختانه از سال ۹۷ روند رو به رشد در حوزه واگذاری‌ زمین ایجاد شده به گونه‌ای که در سال گذشته ۱۶۱ هکتار واگذاری انجام شده که این رقم در مدت مشابه سال ماقبل آن ۱۱۵ هکتار بوده است.  

آمره در خصوص حوزه اخذ اسناد ثبتی شهرک‌های صنعتی استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی درحوزه اخذ اسناد ثبتی شهرک های صنعتی  در کشور شرایط خوبی را دارد به طوری  که بیش از ۹۰ درصد زمین‌ها دارای سند ثبتی و بیش از ۷۰ درصد دارای سند تفکیکی هستند.

 وی ادامه داد:همچنین در حوزه محیط زیست بنا بر این بود که ۱۰۰ واحد صنعتی به تصفیه‌خانه مجهز شود که ۱۰۱ واحد مجهز به این سیستم شدند.  

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با بیان اینکه در استان ۳ شهرک و ناحیه صنعتی دارای شناسنامه ایمنی هستند، متذکر شد: در حوزه صنایع کوچک به جز یک مورد از ۳۱ شاخص مورد نظر باقی شاخص‌ها تحقق پبدا کرده است.  

آمره تصریح کرد:  ۳۵ واحد مشاوره در مرکز کسب و کار استان مرکزی مستقر هستند، که یکی از مشکلات موجود در این حوزه دسترسی به فناوری‌های روز است.

 آمره با اشاره به اینکه فن بازار استان مرکزی در این مرکز فعال بوده بیان کرد:  در سال گذشته ۱۳ نیاز فناورانه شناسایی و ۵ نیاز توسط فن بازار منطقه‌ای استان رفع شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مجموع صادرات کنسرسیوم صادراتی  ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو بوده است.  

وی در این خصوص ادامه داد:در حوزه توسعه مبادلات پیمانکاری ریلی، استان مرکزی به عنوان دبیرخانه مرکزی انتخاب و تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال قرارداد در آن منعقد شده است.  

آمره در پایان یادآور شد: سال گذشته تامین آب ۳۲ هکتار از اراضی صنعتی استان به میزان ۳۱۲ لیتر بر ثانیه محقق شد ه است.

۴۶

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 58



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها