به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اتاق بازرگانی تهران هیات تجاری اوستیای شمالی روسیه با حضور در اتاق تهران با تجار و بازرگانان ایرانی پیرامون توسعه بازارها و مراودات تجاری به ویژه در زمینه غلات به گفت‌وگو نشست.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، این هیات تجاری به سرپرستی رییس اتاق بازرگانی و صنعت جمهوری اوستیای شمالی در طول حضور در ایران زمینه همکاری با بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی ایرانی که در حوزه تجارت غلات و مواد غذایی فعال هستند را بررسی کرد.

«کازبک توگانوف» رییس اتاق بازرگانی و صنعت اوستیای شمالی روسیه در جمع تجار و بازرگانان عضو اتاق تهران، هدف از سفر این هیات تجاری به ایران را بررسی بازار غلات دو کشور و استفاده از ظرفیت‌های مشترک برای صادرات به بازارهای سوم عنوان کرد و این مذاکرات را مقدمه‌ای برای آغاز همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور دانست.

وی با اشاره به حضور چندین شرکت تجاری و صنعتی از اوستیای روسیه در این هیات، از آمادگی مبادله غلات میان دو طرف خبر داد و در عین حال یادآور شد که امکان صادرات گوشت حلال از این منطقه به ایران فراهم است و تجار این کشور آماده خریداری خشکبار، سیمان و سنگ از ایران هستند.

همچنین توگانوف در نشست با سرپرست معاونت امور بین الملل اتاق تهران، با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، گفت: خوشبختانه این آمادگی و تمایل برای توسعه همکاری‌ها در بخش‌خصوصی و دولتی دو کشور وجود دارد. ایران و روسیه دو شریک تجاری با سابقه‌ هستند و توسعه روابط تجاری آن‌ها به نفع هر دو کشور خواهد بود.

او ضمن تشکر از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به خاطر میزبانی این نشست ادامه داد: برگزاری چنین رویدادهایی در تقویت روابط تجاری دو کشور بسیار موثر است. توگانوف تاکید کرد: روسیه، ایران را یکی از استراتژیک‌ترین شرکای تجاری خود می‌داند و نقش اتاق های بازرگانی در توسعه روابط دو کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: تلاش‌های بسیاری از سوی دولت روسیه برای حل مشکل بانکی ایجاد شده به دلیل تحریم ها  و همچنین رفع موانع گمرکی انجام شده است. و امیدواریم با ایجاد شرکت‌های مشترک بین ایران و روسیه بتوان از شرایط تحریمی عبور کرد.

حسام الدین حلاج، سرپرست معاونت امور بین الملل اتاق بازرگانی تهران نیز ضمن خوشامدگویی به هیات روسی اعلام کرد: بر اساس آمار سال ۲۰۱۸ مرکز تجارت جهانی، بیش از ۶۵ درصد از حجم مراودات تجاری ایران و روسیه در حوزه کشاوزی و صنایع غذایی است و به طور حتم همکاری‌های بیشتر بین جمهوری‌های روسیه و استان‌های ایران باعث شناخت بیش از پیش تجار دو طرف از ظرفیت‌های همکاری خواهد شد.وی افزود: اتاق بازرگانی تهران به عنوان اتاق پایتخت، با بیش از ۱۸ هزار عضو که عمدتا شرکت‌های کوچک و متوسط هستند آمادگی کامل دارد تا بسته به زمینه های کاری، طرف‌های تجاری شرکت‌های روسی را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی معرفی کند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت نیاز شناخت کافی تجار و بازرگانان دو کشور از رویه‌های کاری دستگاه‌ها و مراجع ذی‌ربط در دو کشور و آگاهی از نحوه تعامل با این سازمان‌ها، از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری سمینارهای آموزشی تخصصی در بخش‌های گمرکات روسیه، اداره استاندارد و سازمان نظارت بر دامپزشکی و قرنطینه فدرال روسیه در ماه‌های پیش رو با همکاری سفارت ایران در مسکو و نیز نمایندگی بازرگانی روسیه در تهران خبر داد.

توگانوف ضمن استقبال از برگزاری چنین رویدادهایی گفت: قفقاز شمالی تمایل زیادی دارد تا در کلیه زمینه‌های موجود با ایران مراوده داشته باشد و با توجه به ظرفیت اتاق بازرگانی تهران با این تعداد عضو این امر بسیار ساده‌تر خواهد شد.

به گفته وی، دومین همایش “قفقاز و شرق” در ۷ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۶ آبان ماه سال جاری) در قفقاز برگزار خواهد شد که راه‌های ورود به روسیه در آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. او از اتاق بازرگانی تهران دعوت کرد تا ضمن شرکت در این همایش زمینه حضور تجار و فعالان اقتصادی را جهت بهره مندی از ظرفیت های ولادی قفقاز و اوستیا فراهم آورد.

همچنین در این جلسه سید محمدرضا مرتضوی، رییس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران با اشاره به اینکه ایران همواره یکی از مشتریان جدی و خوشنام خرید غلات از کشور روسیه بوده عنوان کرد: در حال حاضر این ظرفیت در بخش‌خصوصی کشور وجود دارد تا نفت را به روسیه صادر و در مقابل غلات (گندم، جو و ذرت) وارد شود. وی افزود: اگر این کار صورت گیرد، آغاز بسیار مناسبی برای تهاتر سایر کالاها خواهد بود.

همچنین وی از توانایی ایران در سرمایه‌گذاری و صادرات اقلام دیگری چون پاستا، لبنیات، کنسرو و شکلات به شرط شناخت ذائقه و کسب اطلاعات میدانی از منطقه قفقاز و بطور کلی روسیه خبر داد و افزود: ایجاد فروشگاه‌های مواد غذایی ایرانی در روسیه نیز از جمله موضوعات قابل همکاری بین دو کشور است.

۲۲۶۲۲۸

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 99



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها