به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، ابراهیم برو، عضو کمیته روابط خارجه شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) در سخنانی به افشای مضمون دیدارهای اخیر خود با مقامات وزارت خارجه آمریکا برای بررسی ایجاد منطقه به اصطلاح “امن” در شمال سوریه و جزئیات آن پرداخت.

وی در گفت‌وگو با شبکه روداو اظهار کرد: طرف آمریکایی به ما اعلام کرد منطقه امنی که درباره آن صحبت می‌شود یک منطقه امنیتی و نظامی خواهد بود. در این دیدارها توافق شد که عمق منطقه مذکور بین پنج تا ۱۴ کیلومتر متغیر باشد، طوری که با پنج کیلومتر در برخی مناطق آغاز شده و در مناطق دیگر به ۱۴ کیلومتر برسد.

این مقام کرد گفت: این منطقه در سه مرحله ایجاد خواهد شد؛ مرحله اول ایجاد منطقه امن میان “تل أبیض” و “رأس العین” خواهد بود و پس از آن مرحله دوم به سمت رأس العین و مرحله سوم از غرب تل أبیض به سمت عین العرب اجرا خواهد شد.

برو ادامه داد: همچنین توافق شده است که سلاح‌های سنگین به مسافت ۲۰ کیلومتر خارج شود و هیچ نیرویی از یگان‌های مدافع خلق کرد و نیروهای سوریه دموکراتیک در منطقه مذکور حضور نداشته باشند. همچنین گشت‌های مشترک آمریکا و ترکیه در این منطقه حضور خواهند داشت و مراکزی برای آنها ایجاد می‌شود و ترکیه نیز بخشی از نیروی هوایی ائتلاف بین‌المللی در آسمان منطقه امن خواهد بود.

وی تصریح کرد: هیچ نیروی خارجی وارد این منطقه نخواهد شد و فقط گشت‌زنی‌ها وجود خواهد داشت، اما همانطور که ما مطلع شده‌ایم به دلیل حضور مؤسسات دولت سوریه در آنجا حریم خصوصی برای شهر قامشلی وجود خواهد داشت و شروط تعیین شده تنها میان آمریکا و ترکیه نیست، بلکه نیروهای سوریه دموکراتیک، یگان‌های مدافع خلق کرد و حزب اتحادیه دموکرات نیز این شروط را پذیرفته‌اند.

طبق گفته برو، دو طرف توافق کرده‌اند مناطقی که دولت در آن حضور دارد بدون تغییر باقی بمانند و به نظر می‌رسد که قامشلی از گشت‌های مذکور مستثنا شود.

وی افزود: حمایت و پذیرشی نسبت به ابتکار عمل فرانسه وجود دارد که به دنبال ایجاد یک دولت جدید، دستیابی به توافق کردی – کردی و یک توافق دیگر میان کردها و دیگر تشکیلات این منطقه است و اینکه همه طرف‌ها باید در مدیریت این منطقه شریک باشند.

برو تأکید کرد: در دیدار با مقامات وزارت خارجه آمریکا از آمدن آوارگان سوری به منطقه امن که قرار است ایجاد شود، ابراز نگرانی کردیم. ما مخالف بازگشت آوارگان و پناهندگان نیستیم اما جنگ همچنان در برخی مناطق متوقف نشده و بدین ترتیب بازگشت آنها دشوار است. به همین دلیل ما نگران این مسأله هستیم که ترکیه بیش از سه میلیون پناهنده سوری را که در این کشور حضور دارند در منطقه امن اسکان دهد.

وزارت دفاع ترکیه پیشتر اعلام کرده بود: واشنگتن و آنکارا توافق کردند تا یک مرکز عملیاتی مشترک به منظور هماهنگی جهت ایجاد منطقه‌ امن در شمال سوریه تاسیس کنند.

در مقابل وزارت خارجه سوریه نیز مخالفت قاطعانه خود را با توافق اعلام شده از سوی آمریکا و ترکیه پیرامون ایجاد منطقه به اصطلاح “امن” در شمال سوریه اعلام کرده است.

310310

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 45



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها