نوریاتو: با آغاز سال ۹۸ سیل گریبانگیر کشور بود ولی بار دیگر مردم با هر میزان توانایی که داشتند برای کمک‌رسانی به مردم سیل زده پا به میدان گذاشتند. در این میان تئاتری‌ها نیز از بقیه مردم عقب نماندند.

 

به گزارش مجله جامع نوریاتو، دو روستای آق قلا و گمیشان نخستین مناطقی بودند که در آنها بارش باران تبدیل به سیلی شد که روزهاست مردم را آواره و ساکن کمپ ها و چادرها کرده است و بعد از آن نیز سیل در شیراز جان مسافران بسیاری را گرفت و حال در روزهای پیش از سیزده به در و «روز طبیعت» بسیاری از شهرهای ایران گرفتار سیل و سیلاب شده و در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند.

 

در این میان دو روستای نخست بعد از گذشت روزها هنوز درگیر ماندگار شدن سیل در منطقه خود هستند به گونه ای که انگار آب خیال کوتاه آمدن را ندارد و می خواهد به زندگی و حیات خود در دو روستای آق قلا و گمیشان ادامه دهد.

 

از همان ساعات نخست وقوع سیل در این دو روستا هر کس با هر توانی تلاش کرد برای انجام وظیفه انسانی، خود را به ترکمن صحرا برساند از نیروهای جهادی و سپاهی و دولتی گرفته تا خبرنگاران و عکاسان که همیشه در این صحنه ها در کنار رنج مردم هستند، هنرمندان نیز از دور و نزدیک در کنار مردم سیل‌زده حضور یافتند و در این میان اما انجمن تئاتر خیابانی فعالیت قابل تقدیری را آغاز کرد و در فراخوانی گسترده از تمامی گروه های داوطلب برای اجرای نمایش های خیابانی دعوت کرد تا با حضور در این مناطق کمی از دردهای مردمان سیل‌زده به ویژه کودکان بکاهد.

 

سامان خلیلیان رییس کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استقبال گسترده ای از این فراخوان شده است اظهار داشت: از تمام نقاط کشور و بیشتر استان ها برای هماهنگی و حضور در این مناطق با ما تماس گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه برخی از گروه هایی که اعلام آمادگی کرده بودند طی روزهای گذشته به منطقه آق قلا و گمیشان اعزام شده اند افزود: با تدارک اسکان و هماهنگی با فضاهایی که مردم در آن اقامت دارند هنرمندان دیگر هم به تناسب اجراها فرستاده می شوند.

 

خلیلیان با اشاره به اینکه تاکنون ۸ گروه به اجرای نمایش در این دو روستا پرداخته اند تصریح کرد: بنا به ظرفیت هایی که در اختیار داریم از جمله شرایط اسکان کمپی از همه گروه هایی که استقبال کردند بهره مند خواهیم شد و به گونه ای برنامه ریزی می شود که به تناسب موضوع نمایش و به تناوب، گروه های تئاتری در منطقه حضور داشته باشند.

 

وی در خصوص اعزام گروه های نمایشی به دیگر شهرهای ایران گفت: در دو روستای آق قلا و گمیشان وضعیت اسکان در چادرها و کمپ ها تثبیت شده و امکان اجرای نمایش فراهم است اما در شهرهای دیگر هنوز وضعیت به اندازه این دو روستا بحرانی نیست و امیدواریم به این مرحله نیز نرسد اما اگر شهروندان شهرهای دیگر مجبور به اسکان در فضاهای بیرونی منازل شدند در برنامه ریزی های خود قرار خواهیم داد.

 

وی تاکید کرد: تا زمانی که مردم این دو روستا به زندگی در خانه های خود برگردند برای تلطیف وضعیت روحی آنان به اجرای نمایش ها ادامه خواهیم داد.

 

از بزرگترین مزیت های ایرانی بودن همدلی و همراهی است که در تمام دوران های رنج و سختی دیده می شود و مردم با تمام توان خود هر چند اندک در کنار یکدیگر برای ساختن ایرانی زیبا و بهتر تلاش می‌کنند و حادثه اخیر سیل، این عهد همراهی ایرانیان را بار دیگر نشان داد.

 

 

نوشته اهالی تئاتر در کنار مردم سیل زده اولین بار در مجله نوریاتو | رسانه جامع هنرهای تجسمی پدیدار شد.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 47



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها