معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان روز سه شنبه در نشست تجلیل از جنگلبانان منابع طبیعی استان، گفت: از مردم و گشت‌های منابع طبیعی می خواهیم تا افرادی را که  از روی عمد به عرصه‌ها و منابع طبیعی استان صدمه می‌زنند، شناسایی کرده و با معرفی آنان به منابع طبیعی، زمینه برخورد قضایی با متخلفان را فراهم کنند.
شهرام ملکی با بیان اینکه جنگلبانان میراث طبیعی را به خوبی و با استفاده از کمترین امکانات درستی حفاظت و حراست می‌کنند، افزود: تمامی دهیاری‌های استان موظف هستند تا در  مقابله و پیشگیری از وقوع حریق، نیروهای منابع طبیعی را همراهی کنند.
وی با تقدیر از سرعت عمل نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی در اطفای آتش سوزیها گفت: از ظرفیت ارتش، سپاه، بسیج، شهرداری‌ها، سمنها و جوامع محلی در آتش سوزیهای اخیر در مریوان و سنندج استفاده شد.
ملکی خواستار پیگیری برای اختصاص یک دستگاه چرخبال به استان با توجه به جغرافیای سخت آن شد و اضافه کرد: بسیاری از مناطق مرتعی و جنگلی استان سخت گذر است و برای هلی برد نیرو در مناطق مرتفع و نیز آبپاشی مناطقی که حریق در آن اتفاق افتاده، استفاده از چرخبال ضروری است.
معاون هماهنگی امور عمراانی استاندار کردستان یادآور شد: در حال حاضر نیرویی که باید تمام انرژی خود را صرف اطفای حریق کند، این نیرو را صرف بالا رفتن از مناطق سخت گذر کرده و این خستگی در اطفای آتش سوزی خلل ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جنگل انفال است و به دولت تعلق ندارد، افزود: همه مردم در این نعمت سهم دارند و باید از این ثروت خدادادی و بستر حیات و توسعه به خوبی حراست شود.
ملکی از عرصه های طبیعی در تمام کشورها به عنوان امانتی نام برد که باید به نسل های آینده منتقل شود و گفت: این عرصه‌ها راه حل مقابله با چالش‌های سرزمینی از جمله سیل، گرد و غبار و دیگر پدیدههای مخرب زیست محیطی به شمار میروند.
وی به اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار از صندوق ذخیره ارزی به منابع طبیعی در سال گذشته به دستور رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: این مساله نشان میدهد که منابع طبیعی در کشورمان اهمیت بالایی دارد.
 ملکی از اختصاص ۵ درصد اعتبارات قانونی فرمانداریها به حوزه پیشگیری و مقابله با آتش سوزی خبر داد و یادآور شد: ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها پیگیر اختصاص این مبلغ باشند و تجهیزات و امکانات لازم را از این طریق تهیه کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه دهیاریها به عنوان ظرفیت مهمی در اختیار منابع طبیعی هستند، تاکید کرد: از حداکثر ظرفیت استان برای حفاظت و حراست از منابع طبیعی استفاده میکنیم.
در این مراسم شهرام ملکی معاون عمرانی استاندار کردستان به عنوان همیار افتخاری طبیعت، همکاری خود را با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان آغاز کرد و از مدیران دستگاههای اجرایی نیز خواست برای حراست و حفاظت از منابع طبیعی و جنگلها، همیار طبیعت شوند.
 

۲۳۵۲۳۷

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 104



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها