به گزارش خبرآنلاین، هیچ‌کس دقیق نمی‌داند چه کسی و چطور به سحر خدایاری،‌دختر عاشق فوتبال که روز ۱۱ شهریور ماه جلوی واحد قضایی خودسوزی کرد،‌ از حکمی صادر نشده خبر داده، ‌اما حالا همه می‌دانند که این دختر ۱۸ شهریور در بیمارستان سوانح و سوختگی تهران درگذشت.

همین ابهام که امروز در توئیتی از سوی علی مطهری به آن اشاره شده(کسی به سحر خدایاری از حکم احتمالی شش ماهه خبر داده) ،‌هرچند دلیل خوبی برای اظهار نظر شفاف مقام قضایی بود اما در عمل اتفاقات بهتری هم به وقوع پیوست.

قوه قضاییه نه جریانی را متهم کرد،‌نه در پی سروصدا و قیل و قال رفت. خبرگزاری رسمی قوه قضاییه پیرو اخبار قبلی تاکید کرد که حکم صادر شده‌ای وجود ندارد.

هفته گذشته، یک مقام آگاه در دادگستری استان تهران با اشاره به خودسوزی یک خانم مراجعه کننده مقابل یکی از واحدهای قضائی تهران در مورد سابقه پرونده فرد مذکور گفته بود: این فرد در اسفندماه سال ۹۷ و در حالیکه پوشش نامناسب داشته است، با مامورین نیروی انتظامی درگیر می‌شود و به آن‌ها توهین می‌کند که مستندات لازم در همین رابطه از ناحیه مامورین تهیه و به دادسرای تهران تحویل می‌شود. بر همین اساس برای متهم مورد اشاره با عنوان جریحه دار کردن عفت عمومی و توهین به مامورین پرونده قضائی تشکیل شده است که نامبرده از همان زمان تاکنون با صدور قرار تامین آزاد بوده و به دادگاه مراجعه می‌کند.

به گفته این مقام آگاه هنگام مراجعه فرد مورد اشاره، رئیس دادگاه به واسطه فوت یکی از بستگانش در مرخصی به سر می‌برده و برای این فرد هیچ اقدام قضائی به عمل نیامده است و مقرر می‌شود در وقت دیگری به مرجع قضائی مراجعه می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه به خانواده خدایاری چه گفت؟

اما اقدام این قوه به همین تکذیب محدود نشد. جمعی از مسئولان قضایی با دستور و به نمایندگی از رئیس قوه قضاییه در مراسم ترحیم سحر خدایاری در شهرکرد حضور یافتند و مراتب دلجویی و تسلیت رئیس دستگاه قضایی را به خانواده این دختر جوان ابلاغ کردند.

علاوه بر اینکه نمایندگان رئیس قوه قضاییه در مراسم ترحیم سحر خدایاری شرکت کردند،‌غلامحسن اسماعیلی، رئیس حوزه ریاست و سخنگوی قوه قضاییه نیز در تماسی تلفنی با پدر سحر گفت‌وگو کرد.سخنگوی قوه قضاییه ضمن تسلیت و دلجویی از پدر مرحوم خدایاری از مواضع هوشمندانه او در گفت‌وگو با رسانه‌ها که مانع از تحقق اهداف بیگانگان و برخی دنباله های داخلی شان شده است، قدردانی کرد.پدر سحر خدایاری در این تماس نیز ضمن تشکر بابت پیگیری‌ها و دلجویی توسط مسئولان قضایی، حضور حجت‌الاسلام رئیسی در رأس قوه قضاییه را موجب امیدواری و دلگرمی مردم دانست و گفت که برای موفقیت او دعا می‌کند.

ادامه یک روند مثبت

این برخورد قوه قضاییه را قطعا باید در کنار اتفاقاتی نظیر برگزاری منظم و شفاف دادگاه‌های مفاسد اقتصادی،‌پیگیری دقیق پرونده علیرضا شیرعلی محمدی(جوان ۲۱ ساله کشته شده در زندان فشافویه و دستور ویژه‌ برای “تجدیدنظر و رسیدگی منصفانه” در خصوص “احکام صادره در برخی پرونده‌های اخیر” گذاشت و از این روند مثبت و قابل اعتنا تقدیر کرد.

۴۷۴۷

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 54



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها