10 - بررسی تخصصی تویوتا لندکروزر 2019 ، یک غول پیکر بی رحم با عظلاتی بر جسته

اگه از ماشین تصوری بیش از یک چهار چرخ دارید و تفاوت این چهارچرخ ها را احساس میکنید با دیدن تصویر بالا خودتان را پشت فرمان تصور میکنید! بزارید رو راست باشیم با دیدن ابهت و عضلات برجسته گلگیرها و کاپوت برآمده که به سختی می توان راننده را پشت آن دید کمتر چشمی می تواند از آن جدا شده و بدرقه کننده راه آن نباشد. مناسبت این مقاله ارائه ورژن جدید ۲۰۱۹ این دلرباست! در ادامه بیشتر با قابلیت های فنی و آپشنال لندکروزر ۲۰۱۹ آشنا می شوید.

چرا لندکروزر محبوب است

یکی از دلایل شهرت نیکوی لندکروز موتور توانا در کنار سایر عوامل است، در این نسخه نیز موتور مشهور سری ۲۰۰ لندکروز نصب شده است که احتمالا شما عزیزان به راحتی می توانید حدس بزنید! درست است همان موتور وحشتناک هشت سیلندر خورجینی با حجم ۵٫۷ لیتر سوخت است که میتواند ۴۰۱ پوند بر فوت گشتاور تولید کند. در مقابل این تعریف و تمجید یک نکته ظریف هم باید مد نظر قرار گیرد که مصرف سوخت قلب تپنده این غول بی شاخ و دم چیزی حدود ۱۵ لیتر است ولی برای شخص خوشبختی که سعادت لذت بردن از سواری در آن ارتفاع و امنیت را دارد، قیمت و میزان سوخت مصرفی در اولویت های چهارم و پنجم هم قرار نمی گیرد. اما باک تعبیه شده با ظرفیت حدود ۹۵ لیتر در مسافت های طولانی خیال شما را از ماندن در راه آسوده میکند.

علاوه بر آن سیستم بهینه سازی سوخت(fuel consumption) با کاهش میزان دور موتور از استهلاک و مصرف سوخت و روغن تاثیر چشم گیری در مصرف سوخت دارد.

لندکروزر ۲۰۱۹ حدودا ۱۰ اینچ در طول از تویوتا سکویا کوتاه تر است ولی هنوز هم یک هیولا محسوب می شود. تویوتا مدعی است که شما می توانید ۸ نفر را به راحتی در ۳ ردیف صندلی تعبیه شده جا کنید ولی اگه تحلیل ایرانی(خودمونی) این ادعا رو بررسی کنیم، برای سفر های بلند تر از ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر بهتر است در ردیف سوم بیشتر از دونفر ننشینند. با این حال فضا برای راننده و کمک راننده به مانند یک تخت پادشاهی می باشد که در ارتفاع دومتری از سطح جاده قرار دارد،جا نمایی تجهیزات در دسترس راننده عالی بوده و ملزومات رانندگی از جمله دکمه های تعیین حالت رانندگی و انواع کنترلر ها را می توان با یک دست و از طریق دکمه های قربیلک فرمان انجام داد و چه چیزی از این لذت بخش تر که یک غول ۲٫۵ تنی را با یک دست و پنج انگشت کنترل کنید؟حتی تصور این لحظه هم موهای تن آدم رو سیخ میکنه، موافقید؟؟؟ پس در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتری رو بررسی کنیم.

فضای داخلی لندکروزر ۲۰۱۹

تقریبا بیشتر لوازم تشکیل دهنده داشبورد رو پلاستیک تشکیل داده ولی فریم آلومینیومی دور مانیتور و کنسول دنده رخ زیبا و جذابی به داشبود داده است. علاوه بر زیبایی و چشم نوازی، کارایی و دسترسی به نقاط مختلف مانیتور و کار با سیستم ناوبری آن به خوبی طراحی شده تا هرچه کمتر حواس راننده را پرت کند. در ادامه بررسی داشبورد به کول باکس میانی میرسیم که تا حدودی قسمت خوشمزه ماشین هم محسوب می شود. این جعبه درست زیر آرنج راننده قرار می گیرد تا از هرگونه دستبرد به نوشیدنی های تگرگی و با طعم های متفاوت داخل آن جلوگیری شود. تصور کنید که در یکی از همین روزهای داغ که تازه سوار خودرو شده این پنجره ها را بالا داده و همزمان با روشن کردن کولر قدرتمند و لذت بردن از سرمای سوزنده آن یک موهیتوی تگرگی هم در دست راستتان بوده و فقط با پای راستتان تا انتها پدال گاز رو فشار می دهید.از شوخی و مقدار توهم تزریقی گذشته و به کارایی کول باکس می رسیم.کاربرد دیگر آن گرم کردن است، درست است یعنی چای و قهوه سرد شده شما را داغ کرده میکند تا از سرمای بلندای یک کوه که نمای زیبایی از شهر زیر پای شما را دارد از نوشیدن قهوه داغ لذت ببرید.

یکی از لذت های ماشین و رانندگی موسیقی و گوش دادن به آهنگ دلخواه است که در تویوتا با سیستم صوتی JBL به همراه ۱۲ بلندگو و یک سابوفر در وسط داشبورد تمام تلاش بر لذت شنیدن موسیقی بوده است.

از امکانات داخلی با تمام نواقص در توضیح کامل گذشته و به سراغ امکانات فنی میرویم!

پیشتر در مورد قلب این قول با شما صحبت شد و در ادامه نیز خوب است بدانید که یک موتور قدرتمند بدون یک گیربکس قوی فقط صدا و آلودگی است! این کمد دیواری یک گیربکس هوشمند ۸ سرعته اتوماتیک دارد که با انواع و اقسام سنسور ها و کمک راننده ها تقویت شده وبه صورت تمام وقت چهار چرخ متحرک هستند. ولی شما می توانید قفل دیفرانسیل، محدود کننده لغزش چرخ ها در پیچ و تنظیم میزان انتقال نیرو به عقب یا جلو به تناسب نیاز تنظیم کنید. علاوه بر آنها به صورت تخصصی تر آپشن های دیگری نیز هستند که تویوتا نمی گذارد شما آزرده خاطر از خودرو پیاده شوید.

 

کمک کننده به بالا رفتن از تپه، کمک کننده به پایین آمدن از تپه، کنترلر حرکت در ماسه،صخره، رودخانه و . . . از دیگر آپشن های آن است. در مورد شاسی و شکل اتاق و سیستم تعلیقی که هم در عقب و هم در جلوی خودرو کار شده است، همین کفایت که این خودرو مدینه فاضله یک آفرود باز است. از طرفی دیگر پرستیژ و هیبت این هیولا به شما اجازه میدهد با سری بالا در لوکس ترین نقاط شهر چرخ بزنید؛ چون شما” لندکروزر” سوار هستید!

تویوتا لندکروزر ۲۰۱۹ در یک نگاه:

وضعیت فروش: در حال فروش

قیمت لندکروزر ۲۰۱۹ : ۸۶٫۰۶۰ اعلام شده اما مدل تست شده ۸۸٫۲۸۰ دلار می باشد

موتور: هشت سیلندر با حجم ۵٫۷ لیتر با فناوری DOHC 32 سوپاپ و با قدرت خروجی ۳۸۱ اسب بخار در دور موتور۵٫۶۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۴۰۱ پوند بر فوت گشتاور در دور موتور۳٫۶۰۰ دور بر دقیقه

گیربکس: ۸-سرعته اتوماتیک

استایل: ۴-درب و صندلی برای ۸ سرنشین، موتور جلو، super SUV فول سایز، تمام چرخ متحرک

ابعاد: طول ۱۹۴٫۹ اینچ ؛ عرض۷۸٫۰ اینچ ؛ ارتفاع ۷۴٫۰ اینچ

وزن:۵٫۹۰۰ پوند

شتاب صفر تا ۶۰ مایل ۶٫۸ ثانیه

بیشینه سرعت:۱۱۴ مایل(محدود شده)

از تصاویر لندکروزر ۲۰۱۹ لذت ببرید . . .

کنسول دنده و کنترل حرکت

داشبورد ردیف دوم صندلی های لندکروزر؛ اندازه یه پارس آپشن داره

 

جا داره یه چادر بزنیم؟؟؟

ما هیچ. . . ما نگاه . . .

نوشته بررسی تخصصی تویوتا لندکروزر ۲۰۱۹ ، یک غول پیکر بی رحم با عظلاتی بر جسته اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو . پدیدار شد.

hotnewsخودرو5 سال پیش • dahio.com • 472



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها