به گزارش خبرآنلاین جمال عرف صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اشاره به حوادث سال ۹۸ از جمله سیل در ۲۵ استان کشور و مساله مدیریت سیل، تشدید تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا و تلاش آنها برای مذاکره، اظهار کرد: آمریکا تلاش کرد ایران از برجام خارج شود ولی چون موفق نشد خودش از برجام خارج شد. اقدام آمریکا در خروج از برجام  کاملا غیرقانونی است این اقدام بدعتی در حقوق بین المللی است.

مهمترین بخش اظهارات رئیس ستاد انتخابات کشور را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* کشور وارد انتخابات مجلس شده است وظیفه وزارت کشور اجرای انتخابات است. از ده اردیبهشت تقویم انتخابات در وزارت کشور با تشکیل ستاد انتخابات آغاز شده است. جدول انتخابات تعیین شده و مرحله استعفای داوطلبان انتخابات مشمول ماده۴۹قانون انتخابات نیز طی شد.

* یک استاندار و تعدادی از فرمانداران و در مجموع پنجاه مدیر در مجموعه وزارت کشور استعفا داده اند. از ۱۶خرداد کشور در حال ورود به فضای انتخابات است.

* مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت برای ما در انتخابات  اهمیت دارد. ستاد امنیت انتخابات هم تشکیل شده است. تمام کسانی که با سلایق مختلف در چارچوب نظام حرکت می کنند باید فرصت داشته باشند خود را در انتخابات عرضه کنند و این مردم هستند که انتخاب نهایی را انجام می دهند، ما به انتخاب مردم اعتماد داریم.

* کسانی که برای انتخابات استعفا داده اند باید حتما از سمت خود کنار بروند، مدیر بالادستی این افراد باید در یک ماه جایگزین آنها را انتخاب کند. جایگزین فرماندارانی که استعفا داده اند را یا انتخاب کرده ایم یا در حال بررسی آنها هستیم. در سایر دستگاه ها هم این مساله را دنبال می کنیم. این قانون حتما باید اجرا شود. با تخلف در اجرای قانون حتما برخورد می شود.

* (در پاسخ به سوالی در مورد پیش‌بینی  از میزان مشارکت در انتخابات پیش رو): میانگین مشارکت در انتخابات مجلس حدود ۶۰ درصد بوده است و امیدوارم در انتخابات ۹۸، حداقل شاهد همین عدد از مشارکت باشد.

* (در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه موضع وزارت کشور در قبال کسانی که انتخابات گذشته را زیر سوال برده‌اند): پاسخ‌ها در همان ایام انتخابات داده شده است. رهبری هم گفتند هر کسی شبهه دارد، آن را مطرح کند و این مسائل در آن زمان رسیدگی شد. اگر کسی هم از ما سوالی داشته باشد، به عنوان مجری انتخابات پاسخ‌ها را مطرح می‌کنیم. 

* لایحه جامع انتخابات به انتخابات پیش رو نمی‌رسد.

* (درباره احتمال نارآرامی در برخی مناطق در ایام انتخابات): امیدوارم کسانی که وارد انتخابات می‌شوند، قاعده آنها این نباشد که اگر من انتخاب نشدم همه چیز غلط است. ما در این زمینه در ستاد انتخابات استان‌ها بحث کرده‌ایم که جلسات توجیهی و آموزشی برگزار شود. ما در برخی مناطق در گذشته درگیری‌هایی داشته ایم و حتی کشته هم داشته‌ایم که این تعداد البته کم است البته لازم است توجیهاتی در این مناطق انجام دهیم تا انتخابات در یک فضای آرام برگزار شود. به هر حال به خاطر حساسیت‌های قومی در برخی مناطق احتمال تنش وجود دارد که برای جلوگیری از آن در حال پیش‌بینی‌های لازم هستیم.

* در تیر ماه اولین دوره آموزشی  برای فرمانداران و مدیران کل سیاسی و انتخابات برگزار می‌شود.

*(در پاسخ به این پرسش که برای برگزاری انتخابات الکترونیکی چه اقداماتی انجام شده است): ما باید در این زمینه با شورای نگهبان به جمع‌بندی برسیم. برای برگزاری انتخابات الکتریکی هزینه‌های زیادی لازم است. اکنون بحث‌های کارشناسی در حال انجام است و مسئله اصلی شورای نگهبان سلامت انتخابات بوده و ما باید این سلامت را نشان دهیم.

* پیشنهاد ما به شورای نگهبان این است که در ۱۳۹ شهرستانی که انتخابات شوراها الکترونیکی برگزار شده است، در این دوره هم الکترونیکی برگزار شود که شورای نگهبان در حال بررسی این پیشنهاد است. البته با همکاری خوب با شورای نگهبان، احراز هویت در انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شده و در این زمینه ما با شورای نگهبان به اجماع رسیده‌ایم.

* هیأت‌های اجرایی در حوزه‌هایی که انتخابات میان دوره‌ای خبرگان هم برگزار می‌شود، با انتخابات مجلس مشترک خواهد بود و شورای نگهبان این مسئله را پذیرفته است، کاهش حداقل آرا به ۲۰ درصد، افزایش مهلت رسیدگی به شکایت داوطلبان از ۱۰ به ۲۰ روز و حضور دادستان در ترکیب هیأت اجرایی از تفاوت‌های این انتخابات با انتخابات‌های دوره‌های قبل است.

* (در پاسخ به این پرسش که آیا برآوردی از تعداد واجدین شرایط در انتخابات شده است): ثبت احوال و مرکز آمار در این زمینه اطلاعات خود را ارائه می‌کنند که البته همیشه در این زمینه اختلافی هم وجود دارد. به نظر من الان زود است که وارد این مسائل شویم و تا زمان انتخابات این دو دستگاه به اجماع رسیده و آمار نهایی را اعلام می‌کنند.

* (درباره جبهه‌های تشکیل شده برای انتخابات): جمنا، جبهه اصولگرایان قم و جبهه اصلاح‌طلبان تاکنون تشکیل شده‌اند و پیش‌بینی من این است که تعداد این جبهه‌ها بیشتر شود. جبهه اصولگرایان قم فقط در استان قم فعالیت دارد اما جبهه اصلاح‌طلبان طبق اعلام خود آنها برای زمان نامحدود و در سطح ملی فعالیت می‌کند.

*( در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله سایبری به ایستگاه‌های انتخابات از سوی دشمن): ما موظفیم همه سناریوها را ببینیم و برای آنها پیش‌بینی داشته باشیم. احتمال دارد دشمن اقداماتی مثل جنگ سایبری را انجام دهد و ما هم از هم‌اکنون سناریوهای لازم را پیش‌بینی خواهیم کرد. سیستم‌های ما منطبق بر اینترنت نیست اما در اینترانت هم ممکن است اشکالاتی انجام شود. پدافند غیرعامل توجه زیادی به این زیرساخت‌ها دارد و ما هم از این ظرفیت برای انتخابات استفاده می‌کنیم.

همچنین ایسنا نوشت: 

شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در نشست با فرمانداران استان که با حضور استاندار تهران برگزار شد، گفت: توقع ما از فرمانداران این است که حضوری فعال در شهرستان ها داشته باشند و با شرکت در محافل مردمی از جمله نماز جماعات در مساجد شهرستان ها بیشتر در میان مردم حاضر شوند.
 
وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی فرمانداران از حواشی پرهیز کنند و اجازه ندهند حاشیه ها در شهرستان ها شائبه طرفداری از حزب و گروه خاصی را ایجاد کند.
 
حسن بیگی با تاکید بر ضرورت تشکیل جلسات هماهنگ بین فرمانداران و مدیران در شهرستان ها عنوان کرد: لازم است جلسات هفتگی بین بخشداران، معاونان و فرمانداران برگزار شود و رصد همه امور مربوط به شهرستان ها به عهده فرمانداران است.

وی گفت: تغییر مدیران دستگاه ها و ادارات در شهرستانها باید با هماهنگی فرمانداران انجام شود.

معاون سیاسی استانداری تهران با بیان اینکه مشارکت مردم و حضور در پای صندوق‌های رای نشان دهنده مشروعیت و مقبولیت نظام است، تصریح کرد: فرمانداران با افزایش زمینه مشارکت مردم تعامل و همفکری باگروه های مختلف مردمی،فرهیختگان و ائمه جماعات را ایجاد کنند و اجازه ندهند افراد سوء استفاده کننده میان مسئولان و مردم اختلاف ایجاد کنند.
 
حسن بیگی خطاب به فرمانداران افزود: تعامل بانمایندگان مجلس و ائمه جماعات را برای شناسایی و رفع مشکلات مردم در اولویت قرار دهید.
 
وی در پایان گفت: فرمانداران طبق دستور وزیر کشور لازم است در شهرستان محل خدمت خود سکونت داشته وبا حضور پررنگ در میان اقشارمختلف مردم زمینه حل مسائل شهرستان و ایجاد شرایط مشارکت مردمی را فراهم کنند.

۲۷۲۱۹

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 44

برچسب‌ها

, , , ,



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها