جان ویلکس سفیر انگلیس در عراق روز جمعه با انتشار پیام ویدئویی درباره دستاوردهای این سفر توضیحاتی را ارائه کرد. به گقته وی برهم صالح در سه روز گذشته با مقام‌های بلندپایه انگلیس از جمله نخست‌وزیر، وزیران امور خارجه، دفاع، توسعه بین‌الملل و همچنین نمایندگانی از احزاب مختلف سیاسی در مجالس عوام و اعیان دیدار کرده است.

سفیر انگلیس یکی از محورهای مهم مذاکرات را کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس عنوان و تصریح کرد درباره چگونگی جلوگیری از این که عراق وارد درگیری دیگری نشود، اشتراک نظرهای زیادی میان دو طرف وجود داشت.

صالح که سه‌شنبه گذشته در رأس هیأتی بلندپایه متشکل از مقامات سیاسی و اقتصادی عراقی وارد لندن شد در دیدار با ترزا می نخست‌وزیر انگلیس درباره اهمیت همکاری‌های بین‌المللی برای کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج‌فارس گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهوری عراق یک روز بعد طی سخنانی در نشست اندیشکده چتم هاوس تصریح کرد که این کشور سکوی اقدامات خصمانه آمریکا علیه همسایگان نیست.

وی افزود: به‌جای اینکه جنگ به عراق کشیده و از منابع این کشور خرج شود، تمایل دارد تا از ظرفیت‌های داخلی برای بازسازی کشورش استفاده کند و ازآنچه عراق درگذشته به آن محکوم بوده فاصله بگیرد.

صالح درگیری نظامی میان ایران و آمریکا را به طوفانی تشبیه کرد که تمام منطقه را فرا خواهد گرفت و ادامه داد : عراق وسط این ماجرا قرار دارد.

رئیس‌جمهوری عراق افزود: ما نمی‌خواهیم درگیر جنگ و درگیری دیگری شویم. هنوز جنگ گذشته را تمام نکرده‌ایم و نبرد علیه تروریسم نیز باید به پایان برسد.

آمریکا پس از خروج از برجام و در ادامه فشار حداکثری برای کشاندن ایران پای میز مذاکره دست به جنگ روانی تازه‌ای زده است. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به‌رغم توسل به اقدامات تحریک‌آمیز مختلف مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی، ارعاب مشتری‌های نفتی ایران، ارسال چندین بمب‌افکن و ناو به منطقه دررسیدن به اهدافش در قبال ایران ناکام مانده است.

او در روزهای گذشته به هر لحنی برای مجاب کردن تهران به مذاکره با دولت او متوسل شده است، اما با اراده محکم ملت و مسئولین ایران مواجه شده است.

مارک اسپر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، دیروز پنج‌شنبه پس از نشست ناتو در بروکسل اذعان کرد نتوانسته از متحدان این کشور برای پیوستن به ائتلاف جهانی علیه ایران تعهدی جدی بگیرد.

در عین‌ حال «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس می‌گوید، لندن گمان نمی‌کند تهران یا واشنگتن خواهان جنگ باشند اما نگران آن است که جنگ به‌صورت تصادفی رخ دهد. «پنی موردانت» وزیر دفاع انگلیس هم تأکید کرده است: هدف اصلی ما کاهش تنش‌هاست و این کاری است که ما برای آن تلاش می‌کنیم.

50311

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 49



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها