برترین ها – ترجمه از محمد کاملان: چیزی به آغاز سال نو میلادی باقیمانده و با یکی از شادترین رویدادهای جهانی طرف هستیم که مردمان کشورهای مختلفی در اقصی‌نقاط دنیا به استقبال سال نو می‌لادی می‌روند. رسم‌های مخلتفی برای برگزاری سال نو میلادی وجود دارد و بسته به کشورهای مختلف و فرهنگ‌های گوناگون، این رویداد فرخنده به شیوه‌های مخلتفی چشن گرفته می‌شود.

بزرگ‌ترین آتش‌بازی‌هایی که برای سال‌ نو میلادی ترتیب داده شده‌اند

اما در این بین آتش‌بازی به‌عنوان یک رسم معمول در کشورهایی که سال نو میلادی را جشن می‌گیرند برگزار می‌شود و این کشورها سعی دارند تا هر سال نسبت به سال گذشته آتش بازی باشکوه‌تر و عظیم‌تری راه بیاندازند. انصافاً هم باید گفت آتش‌بازی سال نو جذابیت بسیاری دارد و شهرهایی را شاهد هستیم که در شب سال نو غرق در نور و رنگ‌های جذاب آتش‌بازی می‌شوند.

به همین منظور نزدیک‌شدن سال‌ نو میلادی را به فال نیک گرفتیم تا با هم نگاهی به بزرگترین آتش‌بازی‌هایی داشته باشیم که شهرهای مهم دنیا با این آتش‌بازی‌ها به استقبال سال نو می‌روند.

بزرگترین آتش‌بازی هوایی ژاپنی‌ها در فستیوال کاتاکی ماتسوری

بزرگ‌ترین آتش‌بازی‌هایی که برای سال‌ نو میلادی ترتیب داده شده‌اند

مردمان سرزمین آفتاب اولین بار در تاریخ نهم سپتامبر سال ۲۰۱۴ آتش‌بازی بزرگی را در شهر هانشو در ژاپن برگزار کردند. این آتش‌بازی در فستیوال کاتاکی ماتسوری برگزار شد و از آن سال به بعد به‌صورت سالانه در غالب یک رویداد سالانه با نام یونشاکوداما اجرا می‌شود.

در این مراسم ژاپنی‌ها در تاریخ نهم و دهم سپتامبر مواد مخصوص آتش‌بازی را آماده می‌کنند و این مواد به ارتفاعی حدود ۸۵۰ متری شلیک می‌شود، سپس در این ارتفاع مواد آتش‌بازی منفجر می‌شوند و منظره‌ای بسیار زیبا از یک آتش‌بازی تمام‌عیار و باشکوم شکل می‌گیرد. جالب است بدانید انفجار مواد آتش‌بازی باعث تشکیل دسته‌گل‌هایی بسیار زیبا می‌شود، جالب‌تر اینکه این دسته‌گل‌ها چیزی حدود ۸۰۰ متر قطر دارند و از این مراسم به‌عنوان یکی از بزرگترین آتش‌بازی‌های هوایی در کل دنیا یاد می‌شود.

کاملاً مشخص است آتش‌بازی در این ابعاد توسط افراد معمولی انجام نمی‌شود و شرکتی با نام Honda Masanori’s Katakai Fireworks مسئولیت برگزاری این آتش‌بازی جذاب را در ژاپن برعهده دارد، برگزاری این آتش‌بازی چیزی حدود ۱۵۰۰ دلار در سال روی دست ژاپنی‌ها خرج می‌گذارد.


آتش‌بازی در بالاترین ارتفاع ساختمان در برج خلیفه

بزرگ‌ترین آتش‌بازی‌هایی که برای سال‌ نو میلادی ترتیب داده شده‌اند

همان‌گونه که در جریان هستید اهالی کشور امارات متحده عربی سال نوی میلادی ندارند اما از آنجایی که این کشور میزبان توریست‌های اروپایی و آمریکایی زیادی است در سال نو میلادی جشن‌های باشکوهی را در امارات شاهد هستیم. یکی از باشکوه‌ترین این جشن‌ها مربوط به سال ۲۰۱۵ بود. در آن زمان در برج خلیفه که به‌عنوان بلند‌ترین برج دنیا شناخته می‌شود شاهد آتش‌بازی بسیار وسیعی و جذابی بودیم.

موادآتش بازی از بالای این برج در ارتفاع ۸۲۸ متری به بیرون پرتاب می‌شد و در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه چیزی حدود ۱.۶ تن مواد آتش‌بازی از این برج به هوا پرتاب شد تا آتش‌بازی برج خلیفه به‌عنوان بزر‌گ‌ترین آتش‌بازی در یک ساختمان با ارتفاع زیاد شناخته شود.


بیشترین تعداد پرتاب مواد آتش‌بازی در هر دقیقه

بزرگ‌ترین آتش‌بازی‌هایی که برای سال‌ نو میلادی ترتیب داده شده‌اند

کاملاً مشخص‌ است به‌ هر اندازه که مواد‌آتش‌بازی بیشتری در هوا منفجر شود به همان اندازه آتش‌بازی جذاب‌تری خواهیم داشت، اما جذابیت آتش‌بازی راز دیگری نیز دارد و سرعت پرتاب موادآتش‌بازی نیز تأثیر زیادی در زیبایی و قشنگی آن دارد.

در این زمینه نیز امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۳ در شهر دبی آتش‌به‌پا کرد و منظره بسیار زیبایی از بیشترین تعداد پرتاب مواد‌آتش‌بازی در هر دقیقه را به تصویر کشید. جالب است بدانید در این آتش‌بازی جذاب و استثنایی در عرض تنها ۶ دقیقه تعداد دقیق ۴۷۹،۶۵۱ موادآتش‌بازی به هوا پرتاب شد. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت در هر دقیقه چیزی حدود ۷۹،۹۴۱ پرتاب صورت گرفته است که چنین آماری نه تنها باعث یکی از جذاب‌ترین آتش‌بازی‌ها شد، بلکه رکورد بیشتین تعداد پرتاب مواد آتش‌بازی در هر دقیقه را از آن خود کرد.


بزرگترین آتش‌بازی که یک نقشه را به تصویر کشید

بزرگ‌ترین آتش‌بازی‌هایی که برای سال‌ نو میلادی ترتیب داده شده‌اند

در مراسمی آتش‌بازی که امارات در سال ۲۰۱۳ ترتیب داده بود در کنار تعداد زیاد پرتاب موادآتش‌بازی در هر دقیقه، شاهد یک رکورد دیگر نیز بودیم. در آن سال امارات متحده در خلیج فارس نقشه‌ای بزرگ از ۷ قاره دنیا را با آتش‌بازی در هوا به تصویر کشید.

این آتش‌بازی به‌اندازه‌ای با دقت انجام شده بود که حتی مرزهای قاره‌ها نیز با موادآتش‌بازی به زیبایی در هوا ترسیم شده بود تا نقشه‌ای کامل و جامع از قاره‌ها در آسمان خلیج فارس شکل بگیرد.


بزرگترین آتش‌بازی بصری در دنیا

بزرگ‌ترین آتش‌بازی‌هایی که برای سال‌ نو میلادی ترتیب داده شده‌اند

فیلیپینی‌ها در اقدامی زیبا و قشنگ در سال ۲۰۱۶ با بزرگترین آتش‌بازی بصری دنیا به استقبال سال نو میلادی رفتند. این آتش بازی دقیقاً در اول ژانویه برگزار شد و تعداد ۸۱۰،۹۰۴ مواد مختلف آتش‌بازی در آن استفاده شده بود تا بزرگترین آتش‌بازی بصری را شاهد باشیم.

منظور از آتش‌بازی بصری، درواقع نوعی از آتش‌بازی است که در آن تصویر و شکل و شمایل خاصی بوسیله موادآتش‌بازی در هوا شکل بگیرد و صورت بصری و دیداری پیدا کند. فیلیپینی‌ها پس از آغاز سال نو میلادی این آتش‌بازی زیبا را شروع کردند و انجام آن دقیقاً به مدت یک ساعت و ۱ دقیقه و ۳۲ ثانیه به طول انجامید. جالب است بدانید در حین این آتش‌بازی بزرگ، باران شدیدی نیز در جریان بود اما حتی بارش باران نیز نتوانست جلوی جذابیت آتش‌بازی فیلیپینی‌ها را بگیرد.


روشن‌کردن بیشترین تعداد ترقه‌میله‌ای

بزرگ‌ترین آتش‌بازی‌هایی که برای سال‌ نو میلادی ترتیب داده شده‌اند

آتش‌بازی‌های بزرگ همیشه توسط افراد و مجموعه‌های حرفه‌ای انجام می‌شود اما گاهی اوقات جشن و سرور سال نوی میلادی افراد معمولی را نیز به این فکر می‌اندازد تا آتش‌بازی‌های بزرگ و معرکه‌ای راه‌ بیاندازند. در این زمینه می‌توان به کریسمس سال ۲۰۱۵ اشاره کرد که جوانی اهل شهر کِیف اوکراین با نام یوری یانیف به این فکر افتاد که خلاقیت نشان دهد و بیشترین تعداد ترقه‌میله‌ای را همزمان در کنار هم روشن کند.

یوری یانیف برای رسیدن به این هدف تعداد ۱۰ هزار ترقه‌میله‌ای را در کنار هم محکم بست و این ترقه‌ها را در بین مقوا، خاک و فویل آلومینیومی پیچاند و در یک ظرف سرامیکی قرار داد. این تعداد ترقه‌میله‌ای چیزی حدود ۵۰ کیلوگرم وزن داشتند و پس از روشن‌شدن منظره بسیار زیبا و تماشایی را ایجاد کردند. آتش‌بازی این ترقه‌ها به ارتفاعی حدود ۲ متر پرتاب شد و اگر قرار بود این ترقه‌ها به‌تنهایی و دانه به دانه روشن شوند، چیزی حدود ۲ روز آتش‌بازی آن‌ها به‌طول می‌انجامید اما در کنار هم در عرض تنها چند دقیقه منظره‌ای تماشایی درست کردند و خاموش شدند.


اولین آتش‌بازی با رنگ و بوی خوراکی‌های خوشمزه

بزرگ‌ترین آتش‌بازی‌هایی که برای سال‌ نو میلادی ترتیب داده شده‌اند

مردم شهرهای بزرگ دنیا به اندازه‌ای آتش‌بازی دیده‌اند که با آتش‌بازی‌های معمولی به وجد نمی‌آیند، به همین منظور کریسمس سال ۲۰۱۴ شرکت صنایع غذایی Bompas & Parr به این فکر افتاد که خلاقیت به‌خرج دهد و اهالی شهر لندن را میزبان آتش‌بازی منحصر به فرد و جذابی کند. این آتش‌بازی خلاقانه که محل برگزاری آن میان پل وستمینستر و هانگرفورد برگزار شد را حدود ۵۰ هزار لندنی به‌ تماشا نشستند و فشقشه‌های زیبایی با رنگ میوه‌های خوشمزه در آسمان نقش بستند.

موجی از فشفشه‌های قرمز به دنبال فشفشه‌های صورتی شکل توت‌فرنگی‌های خوشمزه‌ای را ترکیب دادند و ترکیبی از بوی خوش توت‌فرنگی نیز در هوا منتشر شد تا عطر و طعم این میوه‌ها در ذهن تماشاچیان شکل بگیرد. سیب و هلو نیز از دیگر میوه‌های خوشمزه‌ای بودند که در این آتش‌بازی از آن‌‌ها کمک گرفته شده بود. در نهایت نیز هزاران حباب که سرشار از بوی موز و پرتقال بود در فضای لندن پخش شد تا تماشاچیان این آتش‌بازی را هرگز فراموش نکنند.


بزرگترین آتش‌بازی چرخ و فلکی

بزرگ‌ترین آتش‌بازی‌هایی که برای سال‌ نو میلادی ترتیب داده شده‌اند

طراحان بزرگ آتش‌بازی گاهی اوقات فکرهای جالبی به سرشان می‌زند و شکل‌های مختلفی را در آسمان به لطف ترقه و فشفشه‌های بزرگ ترسیم می‌کنند. یکی از جالب‌ترین آن‌ها چرخ و فلکی بود که در جزیره مالت بوسیله آتش‌بازی در هوا نقش گرفت. این چرخ‌ و فلک چیزی حدود ۳۲ متر قطر داشت و توسط شرکت آتش‌بازی Lily Fireworks factory ایجاد شده بود.

چرخ و فلک مذکور در شب ۱۸ ژوئن سال ۲۰۱۱ شکل گرفت و طراحی آن به گونه‌ای انجام شده بود که ثابت نباشد و ۴ دور کامل چرخید تا یک چرخ و فلک درست و حسابی را در هوا شاهد باشیم. این آتش‌بازی چرخ و فلکی در نوع خود بزرگترین آتش‌بازی به‌حساب می‌آید و توانست رکورد گینس را از آن خود کند.


بزرگترین آتش‌بازی انسانی

بزرگ‌ترین آتش‌بازی‌هایی که برای سال‌ نو میلادی ترتیب داده شده‌اند

بدون شک آتش‌بازی در هوا را دیده‌اید اما بعید می‌دانید کسی را دیده باشید که مواد آتش‌بازی به‌خودش وصل کرده باشد. جالب است بدانید چنین انسان‌های جسوری پیدا می‌شوند و مردی با نام مازوئلو لارنت نَت، به فکر افتاد تا ۶۲۴ ترقه و فشفشه مختلف را به خودش وصل کند و منظره‌ای جذاب و دلهره‌آور را ایجاد کرد.

این آتش‌بازی انسانی در سیزدهم ژوئن سال ۲۰۱۴ شکل گرفت و انجام دهنده آن توانست رکورد جهانی گینس را برای بزرگترین آتش‌بازی انسانی از آن خود کند.


بزرگترین آبشار آتش‌بازی

بزرگ‌ترین آتش‌بازی‌هایی که برای سال‌ نو میلادی ترتیب داده شده‌اند

ژاپنی‌ها با الهام از آبشار نیاگارا در ژوئن سال ۲۰۰۸ آتش‌بازی جالبی را در فستیوال دریای آری‌آکه برگزار کردند. این آتش‌بازی چیزی حدود ۳ هزار و ۵۰۰ متر وسعت داشت و ریختن فشفشه‌ها صحنه‌جالبی را همانند ریختن قطره‌های آب از یک آبشار بزرگ در ذهن تداعی می‌کرد.

در پایان پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم اهل آتش‌بازی هستید و خاطره خوشی را در این زمینه دارید، یا اینکه آتش‌بازی‌های بزرگ دنیا را دنبال می‌کنید و آتش‌بازی بزرگ دیگری می‌شناسید، در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را در جریان این اطلاعات قرار دهید.

hotnewsسرگرمی5 سال پیش • dahio.com • 196



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها