بسیاری از این مدل‌ها هنوز در رتبه‌بندی تلویزیون Consumer Reports هستند و برخی از آن‌ها در حال حاضر قیمت بسیار پایینی دارند؛ اما Consumer Reports در مجموعه ۲۰۱۹ تعداد زیادی از تلویزیون‌های جدید امسال را نیز قرار داده است.

در ادامه برخی از بهترین تلویزیون‌هایی که می‌توانید با اندازه صفحه‌نمایش ۶۵ اینچ بخرید را معرفی کرده‌ایم. (اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه هستید و یا نیاز به یک تلویزیون بزرگ ندارید، اکثر این مدل‌ها صفحه‌نمایش کوچک‌تری هم دارند) درحالی‌که بسیاری از این مدل‌ها گران هستند، این وب‌سایت یک مجموعه‌ عالی ۶۵ اینچی ۴K با هزینه کمتر از ۱۰۰۰ دلار نیز معرفی کرده است.

قبل از اینکه به مدل‌ها برسیم، به دو تکنولوژی اساسی که در تلویزیون‌های امروز استفاده می‌شود، می‌پردازیم.

LCD در برابر تلویزیون‌های OLED

شما می‌توانید بین این دو تکنولوژی صفحه‌نمایش یکی را انتخاب کنید: ال سی دی، یا همان LED که پنل آن با نور پس‌زمینه روشن‌شده و در مقابل تلویزیون OLED که در آن هر پیکسل به‌تنهایی نور تولید می‌کند.

تعداد تلویزیون OLED نسبت به LED در بازار بسیار کمتر است. البته قیمت‌های تلویزیون‌های OLED در سال گذشته به‌طور قابل‌توجهی کاهش‌یافته است. تلویزیون‌های OLED می‌توانند تصویری خیره‌کننده ارائه دهند که بخشی از آن به خاطر نمایش بی‌نظیر رنگ مشکی مطلق در تصویر است. در حقیقت رنگ مشکی به‌طور واقعی به نمایش درآمده و مانند تلویزیون‌های معمولی شاهد رنگ خاکستری نیستیم. تلویزیون‌های OLED همچنین دارای زاویه دید نامحدود هستند.

تلویزیون‌های LCD به‌طورکلی نمی‌توانند مشکی مطلق OLED را به نمایش بگذراند، اما طی سال‌های گذشته بهتر شده‌اند. به‌خصوص مدل‌هایی که از پنل نوری Full Array استفاده کرده و LED ها به‌جای لبه‌ها در سراسر پنل عقب قرار دارند.

این مدل‌ها همچنین شامل یک ویژگی به نام نوردهی محلی هستند که نور پس‌زمینه را به چند قسمت مختلف تقسیم کرده و هر بخش بسته به صحنه می‌تواند به‌طور جداگانه تاریک یا روشن شود. امری که می‌تواند به بهبود نمایش رنگ مشکی کمک کند هرچند این ویژگی در این تلویزیون‌ها کارکرد ضعیف‌تری نسبت به مدل‌هایی که از نور تمام صفحه استفاده می‌کنند دارد. به‌طورکلی، تلویزیون‌های LCD روشن‌تر از OLED ها هستند و برای اتاق‌هایی که نور طبیعی زیادی دارند مناسب‌ترند.

هرساله Consumer Reports ۲۵۰ تلویزیون از برندهای مهم مانند ال‌جی، سامسونگ و سونی و همچنین شرکت‌های تلویزیونی تازه‌وارد مانند TCL را آزمایش می‌کند؛ مانند همه محصولاتی که آزمون‌های Consumer Reports را رد می‌کنند، تلویزیون‌های موردبررسی در خرده‌فروشی خریداری‌شده است. ما از مدل ارسالی سازندگان، مدل‌های رایگان یا مدل‌های خاص را قبول نمی‌کنیم، بنابراین هر مدلی که ما آزمایش کردیم درست مانند مدلی است که به خانه شما ارسال می‌شود.

بهترین تلویزیون

LG OLED ۵۵C۹PUA

اگرچه چند تلویزیون OLED سونی در رده‌بندی‌های تلویزیونی Consumer Reports قرار دارد، اما اگر بخواهیم با توجه به‌کل امتیازها تصمیم بگیریم، این بهترین تلویزیونی است که امسال آزمایش کرده‌اند.

تلویزیون OLED ۵۵C۹PUA مدل ۵۵ اینچی ۲۰۱۹ نمرات بالایی برای کیفیت تصویر HD و UHD دریافت کرده و در مقایسه با OLED های سونی عملکرد HDR بهتری دارد. تلویزیون‌های ۴K ال‌جی از چندین فرمت HDR ازجمله HDR۱۰، Dolby Vision، HLG و Advanced HDR پشتیبانی می‌کند.

مانند همه تلویزیون‌های OLED، این مدل دارای زاویه دید تقریباً نامحدود است و صدا نیز بهترین کیفیت را دارد. به‌علاوه، این مدل از صدای Dolby Atmos هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به نحوه پخش موسیقی حسی سه‌بعدی بدهد. پلتفرم هوش مصنوعی هوشمند ThinQ ال‌جی از دستور صوتی و همچنین دستیار گوگل و آمازون الکسا پشتیبانی می‌کند.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 36



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها