به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از CNN، این حرکت که از توییتر و با هشتگ HeadScarfforHarmony# آغاز شده شامل هزاران عکس از هزاران نیوزلندی و غیر نیوزلندی است که مسلمان نیستند اما برای نشان دادن عشق و حمایت خود از مسلمانان حجاب بر سر کردند.

این حمله تروریستی معرف نیوزلندی ها نیست

چری هالیوود، دختر ۲۴ ساله و یکی از شرکت کنندگان در این کمپین در ضمن مصاحبه ای با سی ان ان گفت:

این مردم( ۵۰مسلمانان کشته شده) همچون من نیوزلندی بودند. گرچه داشتن حجاب به طور دائمی بسیار متفاوت از سر کردن روسری برای یک روز است اما من بسیار مفتخرم که برای یک روز هم که شده مثل یک مسلمانم. از آنجایی که یک مشت نمونه خروار نیست، این حمله تروریستی رخ داده نیز معرف ما نیوزلندی ها نیست.

ما به شجاعت مسلمانان افتخار می کنیم

کیت میلز ورکمن، دختر ۱۹ ساله نیوزلندی نیز در مصاحبه با سی ان ان احساس خود را نسبت به این حرکت نمادین ابراز کرد و گفت:

برای من حجاب نشانه ای از قدرت، وقار و شجاعت میلیون ها زن مسلمان که گرچه می دانند این حجاب می تواند در برخی شرایط برای آنها خطرناک باشد، اما بدن ایمان دارند و آن را با عشق حفظ می کنند. من برای تعهد عمیق آنها به مذهب اسلام احترام زیادی قائل هستم و امیدوارم زنان نیوزلندی با پوشیدن روسری بتوانند این حس احترام را به خوبی منتقل کنند.

آنها خانواده ما هستند

لیزی فورد، بانوی ۴۵ ساله شرکت کننده در این کمپین نیز احساسات خود را چنین بیان کرد:

ما در این حرکت قصد داشتیم به فرزندان خود یاد دهیم که داشتن ادیان مختلف شاید از تفاوت های ما انسان ها روی این کره خاکی باشد اما ما در حالت کلی با هم برابر هستیم. گرچه روزها، هفته ها و ماه ها پس از این حرکت ما روسری های خود را کنار می گذاریم و به زندگی اولیه خود برمی گردیم اما این زنان مسلمان هستند که به دلیل ایمان و تعهد قلبی همچنان پوشش خود را حفظ خواهند کرد. در این حرکت هرچند کوتاه مدت ما می خواهیم عشق و احترام خود را به تمام مسلمانان نشان دهیم و بگوییم آنها را خانواده خود می دانیم.

ترس معنی ندارد

مالت ترنر ۲۸ ساله، از شرکت کنندگان در این حرکت نمادین گفت:

از زنان مسلمان بسیاری شنیدم که پس از این حمله تروریستی می ترسند که با حجاب در انظار عمومی حاضر شوند. به نظر من مسلمانان نباید از اینکه خودشان باشند بترسند. این همچنین در مورد نیوزلندی هایی که به فرهنگ آنها ارادت دارند یا قصد تمرین فرهنگ آنها را دارند نیز صدق می کند.

تروشا نایدو، بانوی ۴۱ ساله این کمپین نیز گفت:

پوشش حجاب در این کمپین برای من یادآور آزادی و هارمونی بود. آزادی بیان، حق بودن کسی که هستی، حق زندگی کردن در راهی که می خواهی و حق انتخاب بدون ترس دین و مسلکی که بدان اعتقاد داری.

واکنش جهانیان به این کمپین چگونه بود؟

نمی شود گفت که همه جهانیان در این حرکت حضور داشتند اما می توان گفت ایم حرکت از جانب کسانی که حجاب را نوعی ظلم می دانستند با واکنش هایی همراه بوده است. عده ای عقیده داشتند که غیرمسلمانان باید اتحاد خود را حفظ کنند و برای محکوم کردن حادثه رخ داده نیز باید به یک همدردی ساده و سکوت چند دقیقه ای بسنده کنند. این درحالی است که عده ای دیگری از مخالفان معترض شدند که چرا مسلمانان در شرایط مشابه در حمایت از سایر ادیان حجاب خود را بر نمی دارند.

در این میان، یکی از مردان مسلمان نیوزلندی نظر مثبت خود را نسبت به این کمپین به اشتراک گذاشت و حجاب را زیبای بی ضرر خواهند.

سایر غیرمسلمانان نیز برای یادآوری حادثه تروریستی نیوزلند و به یاد مسلمانان کشته شده در این حمله، در جمعه گذشته ۲ دقیقه سکوت کردند.

ترجمه:زهرا چنگیز

۴۱۲۳۱

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 54



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها