به گزارش اسپوتنیک، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان حضور در نشست موسوم به «اتحاد مسیحیان برای اسرائیل»، به دفاع از سیاست‌های منطقه‌ای ترامپ در خاورمیانه پرداخت.

بولتون با اشاره به قطع کردن بودجه کمک آمریکا به آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) مدعی شد که تا زمان مذاکرات مستقیم فلسطینی‌ها با اسرائیلی‌ها اجازه نمی‌دهیم دفتر آنها در واشنگتن فعال باشد.

مشاور امنیت ملی ترامپ همچنین اظهار داشت: آمریکا از اسرائیل و از حق دفاع از خود آن حمایت می‌کند، هر توافق صلح باید دربرگیرنده حق دفاع اسرائیل در برابر سوریه و ایران باشد.

در این نشست همچنین بولتون به خروج یکجانبه آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران کار می‌کند. منتقدانمان می‌گفتند تحریم‌های یکجانبه ما کارساز نیست. از آن زمان سخت‌ترین تحریم‌ها را اعمال کردیم و اقتصاد ایران تحت فشار سنگین آمریکا در حال سقوط است.

مشاور امنیت ملی ترامپ در ادامه به لغو معافیت‌های خرید نفت از ایران با هدف به صفر رساندن درآمد نفتی اشاره کرد و مدعی شد این اقدام بزرگترین منبع درآمدی ایران را دچار خفقان کرده است.

بولتون در بخش دیگری از ادعاهای خود به توقیف نفتکش ایران در جبل الطارق از سوی نیروهای انگلیسی اشاره کرد و گفت: از اقدام انگلیس که تحریم‌های اتحادیه اروپا را بر سوریه اعمال و تانکر نفت ایران را توقیف کرد، تشکر می‌کنیم. این یک هدیه چهارم ژوئیه (روز استقلال آمریکا) برای ما بود.

دولت محلی جبل‌الطارق پنجشنبه گذشته اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس -۱» ایران را که حامل نفت خام به سوریه بوده را توقیف کرده است.

این در حالی است که معاون سیاسی وزارت خارجه ایران ادعای مقصد نفتکش به سوریه را تکذیب و با توجه به وزن و گنجایش نفتکش توقیف شده بطور کلی تخلیه بار نفتکش را در بندر ادعا شده در سوریه از نظر فنی غیرممکن اعلام کرد.

در واکنش به توقیف نفتکش ایرانی توسط نیروی دریایی انگلیس، همچنین «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران این اقدام را غیرقانونی و دزدی دریایی و به نیابت از «تیم ب» عنوان کرد.

310 23310

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 39



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها