تاثیر لباس زیر تنگ بر باروری مردان

تاثیر لباس زیر تنگ بر باروری مردان

این تحقیق دریافت مردانی که شورت های پاچه دار و گشاد می پوشند نسبت به آن ها که لباس زیر تنگ می پوشند مقدار اسپرم بیشتری تولید می کنند و میزان هورمون های تولید مثل آن ها در شرایط سالم تری قرار دارد.

سال های سال به مردانی که دچار مشکل ناباروری بودند گفته می شد از لباس زیر تنگ استفاده نکنند؛ صرفنظر از این واقعیت که اسپرم ها در دمای بدنی ۳۴ درجه سانتی گراد سالم تر هستند، شواهد متناقضی وجود دارد که آیا نوع لباس زیر مردان بر سلامت اسپرم ها تاثیر می گذارد یا خیر. مطالعه ای در دانشکده سلامت هاروارد، یکی از جامع ترین آزمایشات را در این زمینه انجام داده است.

این تحقیق دریافت مردانی که شورت های پاچه دار و گشاد می پوشند نسبت به آن ها که لباس زیر تنگ می پوشند مقدار اسپرم بیشتری تولید می کنند و میزان هورمون های تولید مثل آن ها در شرایط سالم تری قرار دارد. اما همچنان محققان متوجه نشدند لباس زیر تنگ بر میزان باروری و کیفیت اسپرم تا چه مقدار تفاوت می کند.
تحقیق جدیدی ۶۵۶ مرد را تحت آزمایش و بررسی قرار داد و از آن ها نمونه های خون و اسپرم دریافت کرد. در این تحقیق پرسشنامه ای به داوطلبان داده شد و از آن ها پرسیده شد که چه لباس زیری می پوشند؟، چه مقدار فعالیت جسمی انجام می دهند؟، آیا به طور منظم حمام آب داغ می گیرند؟ و … نتیجه این تحقیق شگفت انگیز بود. مردانی که معمولا شورت های پاچه دار گشاد می پوشند ۲۵ درصد غلظت اسپرم بیشتری داشتند و حجم کلی اسپرمشان ۱۷ درصد بیشتر بود.
در این تحقیق نمونه خون مردان گرفته شد و هورمون محرک فولیکولی « FSH» هم اندازه گیری شد. جالب است بدانید مردانی که لباس زیر تنگ تری می پوشیدند و میزان اسپرم کمتری داشتند، در خونشان FSH بیشتری مشاهده می شد. این هورمون در مغز تولید می شود تا تولید اسپرم را تحریک کند و محققان می گویند بالا بودن FSH نشانه ای از تلاش بدن برای جبران کاهش میزان اسپرم است.
یکی از محققین این پروژه می گوید: «ما یک مکانیسم جبرانی پیدا کردیم که به موجب آن کاهش تولید اسپرم که به جنس لباس زیر مربوط است منجر به ترشح «گنادوتروپین» می شود. گنادوتروپین هورمونی است که در این آزمایش ها بررسی می شود و بالا رفتن FSH روی آن تاثیر می گذارد.»
این تحقیق یکی از جامع ترین آزمایش ها در زمینه ارتباط بین سلامت اسپرم و انتخاب لباس زیر است، اما برخی از کارشناسان می گویند محدودیت های زیادی در این تحقیق وجود دارد که می بایست مورد توجه قرار بگیرد. «اشلی گراسمن»، عضو انجمن دیابت، غدد و متابولیسم، تصریح می کند:«با این که این یافته ها بسیار جالب توجه هستند، اما هنوز قطعا مشخص نیست که تغییرات اسپرم دلیلی برای ناباروی باشد.»
گراسمن می گوید: «از آن جایی که در هر انزال اسپرم های زیادی خارج می شود تا یک تخمک را بارور کند، مشخص نیست که آیا این تغییرات اندک روی اسپرم ها –که هنوز هم در محدوده طبیعی هستند- تاثیری روی باروری تخمک دارد یا نه.»
در این مطالعه به میزان دقیق اسپرم یا عارضه های جسمی اشاره ای نمی شود، همینطور نمی گوید لباس زیر چقدر باید تنگ باشد که گرمای کیسه بیضه بالا برود.
محققان می گویند: «مهم ترین پیام این تحقیق این است که پوشیدن لباس زیر گشاد و بلند، معمولی و یا تنگ، میزان اسپرم ها را آن چنان کم نمی کند که زیر محدوده طبیعی قرار بگیرند.»
صرف نظر از محدودیت های این تحقیق بسیاری از متخصصان با این نظریه موافقند که نوع لباس زیری که فرد می پوشد به طور متوسط در سلامت اسپرم های او موثر است و بهترین روش برای حفظ سلامت اسپرمی مردان است. «آلن پیسی»، از دانشگاه شفیلد، می گوید:«با اینکه مستندات کمی برای اثبات این ادعا وجود دارد، اما تغییر نوع لباس زیر، راه حلی کم هزینه و کم خطر است که مردان می توانند برای افزایش کیفیت منی اتخاذ کنند و کیفیت اسپرم های خود را بهبود دهند.»

سلامت

منبع

شاید دیگر مطالب را هم دوست داشته باشد




مطلب بعدیترکیب تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا: هجومی و متفاوت



hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 195



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها