به گزارش رویترز، با اعلام نامزدی «مارک سنفورد» نماینده سابق کارولینای جنوبی از حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، وی به سومین نماینده جمهوری خواهی تبدیل شد که در کنار دو نامزد دیگر این حزب به رقابت با دونالد ترامپ می‌پردازد.

در حال حاضر ۲۰ نامزد دموکرات و ۴ نامزد جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. حزب دموکرات شاهد بیشترین نامزد در عصر مدرن سیاسی است که عزم خود را برای شکست دونالد ترامپ در نوامبر ۲۰۲۰ جزم کرده اند.

در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حزب دموکرات شش نفر آن‌ها از جمله سناتورهای آمریکایی هستند. در میان آن‌ها ۵ نامزد زن وجود دارد که این نیز به نوع خود بی سابقه است. همچنین نامزدهای سیاه پوست و هیسپانیک هم در میان آن‌ها دیده می‌شود که اگر بتوانند به عنوان نامزد اصلی حزب دموکرات انتخاب شوند، تاریخ ساز خواهند شد.

در زیر فهرست تعدادی از نامزدهای دموکرات که بر اساس نظرسنجی «ریل کلیر پالتیکس» بالاترین رتبه را کسب کرده اند، آورده شده است:

جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما در ماه آوریل وارد رقابت‌های انتخاباتی شد. بایدن ۷۶ ساله ۸ سال به عنوان معاون باراک اوباما و ۳۶ سال در مجلس سنا خدمت کرد.

برنی سندرز، نماینده دموکرات ورمونت در سال ۲۰۱۶ هم از هیلاری کلینتون شکست خورد. سندرز ۷۸ ساله بار دیگر تصمیم گرفت در انتخابات ۲۰۲۰ شرکت کند.

الیزابت وارن، سناتور ۷۰ ساله ماساچوست یکی از نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰ است که تمرکز کمپین انتخاباتی اش را بر روی مسائل اقتصادی قرار داده است و قصد دارد به گفته خود با دولتی که فقط به نفع ثروتمندان کار می‌کند، مقابله کند.

کاملا هریس، سناتور دموکرات کالیفرنیا نخستین زن سیاهپوستی است که وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است. وی ۵۴ ساله بوده و قصد دارد دونالد ترامپ را شکست دهد.

پیت بودجج ۳۷ ساله شهردار ساوت بند در ایندیاناست و توانسته توجه قشر جوان کشور را به خود جلب کند. وی به ۷ زبان زنده دنیا مسلط بوده و در افغانستان هم خدمت کرده است.

اما در میان نامزدهای حزب جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ شانس بیشتری برای شکست رقبای خود دارد. رئیس جمهور ۷۳ ساله آمریکا در سال ۲۰۱۶ هم با پیروزی اش باعث ایجاد شوک بزرگی در این کشور شد. بسیاری معتقدند توییتر نقش مهمی در پیروزی او در انتخابات پیشین داشته است.

در حال حاضر دونالد ترامپ سه رقیب در حزب جمهوری خواه دارد. جو والش، نماینده سابق کنگره از حزب جمهوری خواه یکی از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ است که او را شخصی نامناسب برای عرصه ریاست جمهوری می‌داند.

بیل ولد، فرماندار سابق ماساچوست ۷۴ سال دارد. او هم از جمله منتقدان سرسخت دونالد ترامپ محسوب می‌شود و اعلام کرده در انتخابات شرکت می کند زیرا مردم آمریکا نادیده گرفته می‌شوند و کشورش از دولت کنونی رنج می‌برد.

مارک سنفورد، نماینده سابق کارولینای جنوبی از حزب جمهوری خواه هم یکی دیگر از منتقدان رئیس جمهور کنونی آمریکاست. وی به تازگی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده است.

310311

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 276



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها