معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: با تغییر طرح ترافیک در سال ۹۷، فروش طرح ترافیک به شیوه سنتی حذف شد و دارندگان خودروهایی که قصد تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا(زوج یا فرد سابق) را دارند باید در سامانه «تهران من» ثبت‌نام و حساب شهروندی خود را شارژ کنند.

پس از هر بار تردد در محدوده‌های ترافیکی، عوارض بر اساس ساعت تردد و نوع معاینه فنی خودرو محاسبه و از حساب شهروندی کسر می‌شود. 

خودروهایی که در این سامانه ثبت‌نام نکرده باشند، امکان استفاده از ۲۰ روز تردد رایگان فصلی در محدوده کنترل آلودگی هوا را نخواهند داشت و پیش از ثبت‌نام، برای همه ترددهای خود باید عوارض بپردازند.

پس از ثبت‌نام در سامانه تهران من و سپری شدن ۲۰ روز تردد رایگان فصلی، فقط کافی است حساب شهروندی‌تان را شارژ کنید تا بر اساس ساعت تردد و نوع معاینه فنی خودرو، عوارض از حساب شهروندی‌تان کسر شود.

تعداد دفعات تردد در هر روز، تاثیری در میزان عوارض ندارد بلکه اولین و آخرین ترددی که توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود، ملاک محاسبه قرار می‌گیرد. 

برای اطلاع از تعداد روزهای تردد خود در محدوده کنترل آلودگی هوا می‌توانید به بخش «فهرست تردد» در سامانه «تهران من» مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تعداد ترددها تا تاریخ صدور صورتحساب، محاسبه شده و شامل ترددهای چند روز اخیر نمی‌شود.

پس از هر تردد، تا یک ماه فرصت برای پرداخت عوارض وجود دارد و پس از آن، جریمه راهنمایی و رانندگی نیز به آن اضافه می‌شود. 

یک‌بار ثبت‌نام در سامانه «تهران من» برای تردد در محدوده‌های ترافیکی کافی است و چنانچه پیش از این برای تردد در محدوده طرح ترافیک ثبت‌نام کرده‌اید نیاز به ثبت‌نام دوباره برای تردد در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا نیست.

طرح ترافیک، همه روزها به‌جز روزهای پنج‌شنبه و تعطیل از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ اجرا می‌شود و طرح محدوده کنترل آلودگی هوا از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶.۳۰ تا ۱۹ و روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۶.۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود. (عوارض اما طرح محدوده کنترل آلودگی هوا اجرا می‌شود.) 

خودروهایی که در هر دو محدوده تردد کنند، فقط باید عوارض محدوده طرح ترافیک را بپردازند و عوارض محدوده کنترل آلودگی هوا به آن اضافه نمی‌شود.

شماره تلفن ۱۳۷ داخلی ۵ به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی پرسش‌های شهروندان است و هرگونه اعتراض یا درخواست نیز در بخش «پشتیبانی» سایت «تهران من» قابل اعلام و پیگیری است.

۲۳۵۲۳۵

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 59



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها