ایجاد نمایشگاه دائمی و پایانه های صادراتی استان البرز از سال ۹۵ با اعتباری معادل ۵ میلیارد تومان کلید خورد. بحث واگذاری کامل این زمین به بخش خصوصی با مشکل روبرو شد و به واسطه معارضانی که بعد از واگذاری ادعای مالکیت کردند، دیوارکشی این زمین را هم متوقف کرد.

طی جلسات متعدد ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز این موضوع مطرح شد و امروز  نیز با توجه به مصوبه جلسه پیشین مجددا این موضوع طرح و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، رئیس اتاق بازرگانی البرز، رئیس سازمان صمت البرز و جمعی از مدیران دنبال شد.

بازرسی کل کشور در تصرف زمین نمایشگاه، دخالت کند

رحیم بنامولای، رئیس اتاق بازرگانی در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی درباره با مصوبه نمایشگاه بین المللی و پایانه های صادراتی استان البرز به خبرنگار ایلنا گفت: موضوع مهمی که در جلسه ستاد، مطرح شد دستور دیوارکشی زمین نمایشگاه بین المللی استان البرز بود که توسط معاون هماهنگی اقتصادی استانداری البرز مطرح و تاکید شد.

بنامولایی افزود: دیوارکشی با مشکل معارضین همراه است که یکی از آنها، معارض بخش ۵هزار متری، بخش خصوصی است که به یک نفر واگذار شده و دارای سند رسمی است و معارض دیگر با قرارداد ۲۵ ساله، اجاره برای احداث CNG از فرودگاه پیام دارد.

وی افزود: با وجودی که معارض دوم داخل زمین و در حریم نمایشگاه به صورت غیرقانونی، اقدام به احداث CNG کرده است باید تاکید کرد که این خلاف شرایط استاندار و غیر متعارف است لذا باید از محدوده زمین نمایشگاه، خارج شود.

بنامولایی گفت: در صورتی که این معارض، ادعای استقرار خارج از حریم دارد اما این ساخت و ساز بدون مجوز صورت گرفته و برای جلوگیری از متضرر شدن به شرط خروج، هزینه های احداث، پرداخت می شود.

رییس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر تسریع در رفع معارضین زمین نمایشگاه، اذعان داشت: دولت می تواند برای رفع معارض زمین ۵ هزار متری، زمین جایگزین به صورت بلاعوض واگذار کند و برای مستاجر فرودگاه پیام هم باید با فسق قرارداد، مکان دیگری، انتخاب و معاوضه شود.

وی به خبرنگار ایلنا گفت: اگر این معارضین بر ماندن پافشاری کنند، قیمت زمین کاهش خواهد یافت لذا لازم است بازرسی کل کشور برای حل این مشکل، ورود کند چراکه بیش از ۲ سال گذشته این زمین به نام نمایشگاه انتخاب و واگذار شد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی و شرکت نفت به دومین معارض مجوز داده است و این جای سوال است با وجودی که قبل از سال ۹۵ وقتی رئیس جمهور و وزیر صمت برای کلنگ زنی این زمین حاضر شدند و زمین با نام نمایشگاه دائمی البرز دارای تابلو بود، چرا این مجوزها، صادر شده است؟ لذا بازرسی کل کشور باید ضمن دخالت خود با افراد خاطی برخورد کند.

بنامولایی در ارتباط با مبلغ اعتبار تصویب شده گفت: اعتبار تخصیص یافته در زمان واگذاری تنها برای دیوارکشی و مسطح کردن زمین صورت گرفت و با توجه به اینکه ۳ اتاق بخش خصوصی در آنجا سرمایه گذاری می کنند با مشکل اعتبار روبرو نیستیم.

بنامولایی با اشاره به فراخوان و دعوت به کار شرکت های بزرگ استان به عنوان سهامدار و مشارکت در ساخت نمایشگاه، گفت: شرکت های بزرگ استان مانند مپنا، ماموت، زر و … از جمله شرکت های بزرگ البرز هستند که حاضر به سرمایه گذاری در نمایشگاه دائمی البرز خواهند بود لذا برای ادامه کار مشکلی وجود ندارد و باید ابتدا مالکیت اخذ شود.

وی تاکید کرد: اگر سند از طرف مسکن و شهرسازی به بخش خصوصی واگذار شود، صاحبان واحدهای خصوصی علاقه مند به سرمایه گذاری بوده و این روند به نفع البرز و مردم استان خواهد بود.

بنامولایی گفت: در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی امروز بحث تبصره ۱۹ نیز مطرح شد و باید مشخص شود که تا چه مبلغ می توانند به بخش خصوصی کمک کنند.

واگذاری نمایشگاه بدون معارض دنبال شود

رامین ربیعی، رییس سازمان صمت البرز گفت: مقرر شد زمین نمایشگاه که از طرف راه و شهرسازی تحویل داده شده است، عملیاتی، دیوارکشی و مدیریت شود.

ربیعی اظهار داشت: در سال ۹۵ اعتبار ۱ میلیارد تومان و در سال ۹۶ بودجه ۲ میلیارد تومانی در قالب اوراق یک و دو ساله پرداخت شد.

رئیس سازمان صمت البرز به مشکلات پیش رو در این پروژه اشاره و تصریح کرد: این زمین بعد از واگذاری با ۳ معارض به توقف رسید. 

ربیعی از ۲ معارض شخصی و یک معارض معدنی یاد کرد و گفت: طی جلسات متعدد ستاد اقتصاد مقاومتی، این موضوع مطرح شد و انتظار می رود  این ستاد در رفع بخشی از مشکلات همچون پرداخت مابقی اعتبار، کمک کند.

ربیعی ادامه داد: این زمین بدون در نظر گرفتن معارضین، واگذار و متمم قراردادی انجام شد و لازم است با توجه به همین شرایط و اعتباری که دارد، دنبال شود.

پروژه نمایشگاه از توقف خارج شود

جهانگیر شاهمرادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتی البرز در خصوص پروژه نمایشگاه بین المللی استان البرز اظهار کرد: این پروژه به جز یک قطعه ۵ هزار متری معارض دیگری ندارد و اصل موضوع اکنون این است که دیوارکشی پروژه شروع شود.

معاون استانداری با عنوان اینکه مصوب شد طراحی نمایشگاه بر اساس جانمایی اصلی صورت گیرد، اضافه کرد: لازم است پروژه از توقف خارج و فعال شود.

وی با تاکید بر اینکه طراحی نمایشگاه باید در اسرع وقت ارائه شود، گفت: با جانمایی سالن نمایشگاهی باید از توقف پروژه، خارج شود.

شاهمرادی با این توضیح که مجوز پایانه صادراتی هم اخذ شده و لازم است فعال شود، اظهار داشت: در ادامه زمین محل قرارگیری این پایانه تعیین تکلیف می شود.

46

hotnews • دسته‌بندی نشده • 4 سال پیش • dahio.com • 11

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها