به گزارش خبرنگار ما مستقر در هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها، محمدرضا جوادی‌یگانه شامگاه جمعه در نشست خبری پایانی این انتخابات افزود: در این انتخابات ۳۵۲ حوزه انتخابیه با یکهزار و ۶۳۱ شعبه اخذ رای وجود داشت که صورت‌جلسه یکهزار و ۴۵۸ شعبه شعبه تهیه شده و اطلاعات آنها در اختیار شورای شهر گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه محلاتی که سرای محله مناسبی نداشتند یا از وضعیت محله ناراضی بودند مشارکت کمتری داشتند خاطرنشان کرد: محله عباس‌آباد در منطقه ۲۰، قبا در منطقه ۳، منطقه ۱۴ در گذر پایین دولاب، محله دریان‌نو و برق‌الستوم در ستارخان، پیروزی در منطقه ۱۳ و کوهسار در منطقه ۵ کمترین میزان مشارکت را داشتند.
جوادی‌یگانه یادآور شد: در بازار سه هزار نفر مشارکت کردند در حالی که بازار تهران امروز تعطیل بود.
وی با بیان اینکه وظیفه شهرداری ارائه نتایج اولیه است عنوان کرد: صورت جلسه الکترونیکی نیز تهیه شده که باید از سوی محله و هیات اجرایی مناطق تایید و در نهایت به تایید هیات اجرایی مرکزی برسد تا در سایت شورایاری بارگذاری شود.
رئیس هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها یادآور شد: ۶ تا ۹ مرداد به عنوان زمان شکایت تعیین شده است.
وی با بیان اینکه ۹ نفر منتخب و ۴ نفر به عنوان علی‌البدل برای شورایاری های هر محله انتخاب می‌شوند گفت: در بعضی محلات که رقابت نزدیک است در صورت وجود آرای مساوی، طبق قانون فردی برنده می‌شود که مدرک بالاتری داشته باشد.
جوادی‌یگانه افزود: داوطلبان هنگام ثبت‌نام می‌بایست مدارکی را آماده می‌کردند که اکنون (در صورت پذیرفته شدن) باید اصل آن ارائه و احراز شود که اگر صحت آن تایید نشود، مستعفی اعلام خواهند شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با بیان اینکه انتخابات خیلی سریع اجرا شد گفت: از ۲۵ خرداد که آیین نامه ابلاغ شد تا امروز یک ماه و ۱۰ روز زمان گذشت. 
وی ادامه داد: استانداری و فرمانداری های تهران، ری و شمیرانات، سپاه تهران بزرگ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان ثبت احوال و وزارت کشور ما را در برگزاری این انتخابات همراهی کردند.
جوادی‌یگانه گفت: در شهرداری تهران نیز همه بخش‌ها در برگزاری انتخابات همراهی کردند و همه بخش‌ها قسمتی از کار را برعهده گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری نهاد متولی انتخابات نیست اما آزمونی برای حرکت به سمت مدیریت واحد شهری بود.

افزون بر ۱۲ هزار نفر در این انتخابات خود را در معرض انتخاب شهروندان تهران قرار دادند و از بین آنان سه هزار و ۵۰۰ شورایار انتخاب خواهند شد.

شورایاران در واقع بازوان مشورتی مدیران شهری بویژه اعضای شورای اسلامی شهر تهران هستند که در تصمیم گیری های شهری و اجرای طرح ها در محله ها می توانند نقش آفرین باشند.

64231

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 57



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها