به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، دکتر قدرت اخوان اکبری  با اشاره به مطرح شدن مشکلات مراکز درمانی استان در سفر اخیر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان از بابت ساخت مرکز ترومای اردبیل ۲۰۰ میلیارد ریال به پیمانکاران مجری بدهکار است.

وی تکمیل ساختمان تروما را یکی از موارد مهم و مطالبه اصلی مردم استان اردبیل ذکر کرد و افزود: بخش بهداشت و درمان اردبیل نیازمند حمایت‌ها و کمک‌های جدی مسئولان کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین گفت: تاکنون برای ساخت این طرح مهم درمانی ۱۲ ساله، بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: ساخت این مرکز درمانی از سال ۸۶ توسط وزارت راه و شهرسازی شروع و در اسفند ماه سال ۹۴ به صورت نیمه کاره تحویل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان شد.

دکتر اخوان اکبری اظهار داشت: این طرح در سال جاری با وجود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حالی در برنامه افتتاح سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به اردبیل قرار گرفته که برای تکمیل و تسویه بدهی آن بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مرکز درمانی تروما که در جوار بیمارستان امام خمینی شهر اردبیل با ۱۳ هزار متر مربع و به ظرفیت ۱۶۰ تختخواب در حال ساخت است که با افتتاح آن، بخش‌های جراحی بیمارستان فاطمی اردبیل به این مرکز انتقال می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین تأمین اعتبار برای احداث بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل را از نیازهای زیرساختی حوزه سلامت استان دانست و افزود: در سفر اخیر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به اردبیل، بر ضرورت تأمین اعتبار لازم برای تأسیس این بیمارستان و صدور مجوز ماده ۲۳ تأکید شد.

وی همچنین مطالبات مراکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از سازمان های بیمه گر را یکی از مسائل و چالش‌های عمده در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان ذکر کرد و گفت: به رغم این مشکل، هیچ وقفه‌ای در ارائه خدمات درمانی به شهروندان ایجاد نشده است.

وی آمبولانس، افزایش تخت‌های درمانی، تکمیل بیمارستان تروما و تأمین نیروی تخصصی به ویژه متخصص اطفال برای شهرستان توریستی سرعین و نیز تأمین برخی کمبودهای دارویی و تجهیزات پزشکی را از جمله نیازهای بخش بهداشت و درمان استان اردبیل ذکر کرد و افزود: این نیازمندی‌ها به صورت جمع بندی شده به اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام شد.

وی با اشاره به افزایش پذیرش دانشجو و کمبود خوابگاه دانشجویی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیاز جدی به تأمین و احداث خوابگاه دانشجویی ۴۰۰ نفره دارد.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در سه روز گذشته برای بازدید از امکانات بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی استان، میهمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بودند.

46

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 47



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها