به گزارش خبر آنلاین مرکزی،  محمد تقی آبایی با بیان اینکه امسال ۳۲۶ شرکت تعاونی در چهاردهمین جشنواره ملی تعاونی‌های برتر ثبت نام کردند، گفت :  شمار متقاضیان پارسال ۲۴۹ شرکت تعاونی بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: ۷۰ درصد این شرکت‌های تعاونی نسبت به تکمیل شاخص‌های عمومی و اختصاصی خود اقدام کردند که این مهم در استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

آبایی گرایش کشاورزی با ثبت نام ۸۲ شرکت تعاونی در چهاردهمین جشنواره ملی را بالاترین آمار ثبت نام‌ها در استان  و گرایش صنعتی با ۶۶ شرکت و خدمات با ۵۷ شرکت تعاونی را به ترتیب در رتبه دوم و سوم عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ثبت نام گرایش شرکت‌های تعاونی معدنی، فرش دستباف، حمل و نقل، مصرف، اعتبار، مسکن، بانوان، دانش بنیان، اتاق تعاون، بهیاری، فراگیر ملی و اتحادیه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

آبایی افزود: شرکت‌های تعاونی ثبت نام شده در چهاردهمین جشنواره ملی تعاونی‌های برتر توسط کمیته داوری این جشنواره داوری شده و شهریور ماه امسال همزمان با هفته تعاون از آنها تجلیل می‌شود.

وی توسعه و ترویج فرهنگ والای تعاون در جامعه را از مهمترین اهداف برگزاری  جشنواره  ملی تعاونی‌های برتر  برشمرد و افزود : شناسایی و معرفی الگوهای برتر بخش تعاونی به منظور ایجاد زمینه‌های گسترش و بهبود روحیه تعاونی و نمونه پروری در بخش‌های مختلف اقتصادی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

آبایی گفت: جشنواره تعاونی برتر هر سال در هفته تعاون از ۱۳ تا ۱۹ شهریور ماه برگزار می‌شود و تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها، اتاق‌های تعاون و بانک‌های توسعه تعاون می‌توانند در ۲۳ گرایش از جمله کشاورزی، صنعتی، تأمین نیاز مصرف کنندگان، تأمین نیاز تولید کنندگان، تأمین نیاز صنوف خدماتی، تأمین نیاز صنوف توزیعی، فرش دستباف، صنایع دستی، دهیاری‌ها، اتحادیه‌های تعاونی و خدماتی با مراجعه به سامانه تعاونی برتر در این جشنواره ثبت نام کنند.

۲ هزار و ۲۰۰ شرکت تعاونی در استان مرکزی فعال است و به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.

46

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 43



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها