با اعلام جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما، آرای مربوط به علی نصیریان که در رتبه پنجم قرار گرفته، اعلام شد؛ ۱۸ نفر به او رای داده‌اند و امتیاز او ۵۵ است.

به گزارش سینماسینما، امسال در دومین سال گزینش چهره موثر سینمایی آکادمی سینماسینما ۲۰۷ منتقد، روزنامه‌نگار سینمایی و فعالان رسانه‌های سینمایی آرایشان را به سه برگزیده برتر خود اختصاص دادند. سال گذشته در این نظرسنجی ۱۷۰ نفر شرکت کرده بودند. این نظرسنجی که بدون هیچ فهرست پیش فرض و کاملا براساس انتخاب آزاد شرکت‌کنندگان صورت گرفت به این ترتیب بود که هر فرد امکان سه انتخاب داشت و برای انتخاب خود دلایل مدنظر را ذکر کرد. در عین حال از تمامی افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی کسب اجازه شد تا آرا و دلایل مطرح شده برای انتخاب‌هایشان منتشر شود.

آرای رتبه پنجم: علی نصیریان

۱

علی نصیریان؛ به دلیل این‌که همچنان در بازیگری، کلی حرف برای ارائه دارند.

و چقدر خوب است که نسل جوان از ایشان یاد بگیرند.

فرانک آرتا – انتخاب اول

۲

علی نصیریان؛ برای نخستین سیمرغی که پس از هفتادسال گرفت و نقش‌آفرینی‌های شگفت‌آور ایشان.

عسل آذرپور – انتخاب اول

۳

علی نصیریان؛ پس از نزدیک به ۶۰ سال بازیگری سال گذشته اولین سیمرغ بازیگری‌اش را دریافت کرد. بازی‌هایش آن‌قدر تأثیرگذار است که می‌تواند مخاطبان بسیاری را با تلویزیون آشتی دهد؛ حتی اگر کیفیت سریال متوسط باشد، بازی نصیریان آن را به پرمخاطب‌ترین مجموعه ماه رمضانی تبدیل کرد.

آریان امیرخان – انتخاب اول

۴

علی نصیریان؛ به دلیل هنرنمایی تأثیرگذار بر مخاطب از جوانی تا کهن‌سالی و اینکه باسن بالایی که دارد حرفه‌ای و پرنفوذ بازی می‌کند.

سپیده حیدرآبادی – انتخاب اول

۵

علی نصیریان؛ به خاطر اینکه بعد از سال‌ها به سینما برگشتند و حضور درخشانی داشتند.

ندا آل طیب-انتخاب اول

۶

علی نصیریان؛ به خاطر بازی در «مسخره‌باز» و همیشه در اوج ماندن.

نژلا پیکانیان – انتخاب اول

۷

علی نصیریان؛ درخشش در فیلم «مسخره‌باز».

فاطمه پاقلعه نژاد – انتخاب اول

۸

علی نصیریان؛ برای اینکه با بازی در فیلم «مسخره‌باز» نشان داد که یک بازیگر خبره در کهن‌سالی هم می‌تواند همچنان بدرخشد و متفاوت باشد.

علی جعفری – انتخاب اول

۹

علی نصیریان؛ با اشاره به «مسخره‌باز» و درخشیدن مدام.

مارال دوستی – انتخاب اول

۱۰

علی نصیریان؛ بازی جذاب و حرفه‌ای و آموزنده برای جوانان در فیلم «مسخره‌باز».

منوچهر دین‌پرست – انتخاب اول

۱۱

علی نصیریان؛ به دلیل حضور درخشانش در فیلم «مسخره‌باز» در سن ۸۶ سالگی و تداوم فعالیت‌های هنری و سینمایی‌اش در کهن‌سالی.

سید رضا صائمی – انتخاب اول

۱۲

علی نصیریان؛ برای بازی در «مسخره‌باز» و برای بزرگ‌منشی در برخورد با رفتار برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر.

فرهاد عشوندی – انتخاب اول

۱۳

علی نصیریان؛ به دلیل فعالیت و حضور همچنان درخشان در عرصه بازیگری با همان منش و سلوک خاص دوره درخشانی از سینما

پرستو فرهادی – انتخاب اول

۱۴

علی نصیریان؛ ستایش‌هایی بی تکرار را باید به مردی تقدیم کرد که در ۸۴ سالگی همچنان پویا و سرزنده، بالاترین کیفیت بازی را بر پرده نقره‌ای ارائه داد. علی نصیریان باسابقه بیش از ۶ دهه حضور در عرصه بازیگری همچنان در اوج است. وی سال ۱۳۹۷ را در شرایطی به پایان برد که برای بازی در فیلم «مسخره‌باز» ساخته «همایون غنی زاده» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. بازی او در این فیلم بی‌کم‌وکاست و به‌اندازه است. «مسخره‌باز» با توجه به فضا و سوژه خاص خود، برای مخاطبان فیلمی سخت پسند است، اما به نظر می‌رسد حتی نکته‌سنج‌ترین تماشاگران و سخت‌گیرترین منتقدان هم نمی‌توانند چشم بر زحمات نصیریان در این فیلم برای ارائه درست شخصیت به‌ظاهر ساده اما پیچیده «کاظم خان» ببندند. نصیریان در سنی که برای بسیاری از بازیگران پایان کار و زمان استراحت مطلق است، دست به ریسکی بزرگ زد و در فیلمی که از هر حیث برای سینمای ایران نامتعارف محسوب می‌شد، بازی کرد. «مسخره‌باز» حتی با تمام خصلت‌های آوانگارد و فضاسازی‌های خاصش بدون بازی استادانه، گرم و پویای نصیریان یک اثر ناقص خواهد بود.

علیرضا قرائتی – انتخاب اول

۱۵

علی نصیریان؛ به دلیل سال‌های متمادی حضورش و اعتمادی که همچنان به جوانان سینما نشان می‌دهد.

نگار مفید – انتخاب اول

۱۶

علی نصیریان؛ یکی از آخرین پیشکسوتان سینمای ایران که هنوز فعال است، سال گذشته با بازی در فیلم متفاوت «مسخره‌باز» نشان داد برخلاف بسیاری از هم‌نسلان خودش درگذشته یا حال، جسارت حضور در کارهای شاید نامتعارف را دارد و این او را به الگویی برای تمام هنرمندان تبدیل می‌کند.

علی ظهوری راد – انتخاب دوم

۱۷

علی نصیریان؛ به خاطر دریافت بهترین بازیگر مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر و رعایت اصول حرفه‌ای هنگام قرار گرفتن بر بلندای نام بازیگری در کنار ۳ نسل بعد از خود.

علیرضا غفاری – انتخاب دوم

۱۸

علی نصیریان؛ ایفای نقش متفاوت در «مسخره‌باز».

مرجان فاطمی – انتخاب سوم

تعداد آرا: ۱۸

مجموع امتیاز: ۵۵

hotnewsفرهنگ و هنر5 سال پیش • dahio.com • 34



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها