جزیره اسرارآمیزی در کره جنوبی که کمتر کسی از آن با خبر است

جزیره مرموز کره جنوبی

کره‌ای‌ها باور دارند که این جزیره انرژی مرموزی دارد و به نوعی آن را مقدس می‌دانند. جزیره در اثر فوران آتشفشان در حدود ۲/۵ میلیون سال قبل از میان دریا سر برآورده است و تا حدود چند هزار سال قبل هم هیچ انسانی در آن سکونت نداشت. جزیره دور از دسترس است و چندان هم مناسب سکونت جمعیت زیاد نیست. در سال‌های بین ۱۴۰۰ تا ۱۸۸۲ میلادی، حکومت چوسان از ترس حمله‌ی ژاپنی‌ها، سیاست تخلیه جزایر را در پیش گرفت و جزیره اولئونگدو هم صدها سال بدون انسان باقی ماند.

جزیره اولئونگدو

همین وضعیت باعث شد طبیعت و اکوسیستم جزیره دست نخورده باقی بماند. اما این روند به همین شکل ادامه پیدا نکرد چون در دهه ۱۸۸۰ ژاپن مدعی مالکیت جزیره شد. کره‌ای‌ها که با خطر از دست دادن یک جزیره مواجه شده‌ بودند به سرعت اقدام به تشویق مردم برای سکونت در جزیره کردند. اولین مهاجران وارد شده به جزیره ۵۴ نفر بودند. امروزه تعداد ساکنان جزیره اولئونگدو به حدود ۱۰ هزار نفر می‌رسد.

جزیره اولئونگدو

بومیان جزیره در تابستان و بهار مشغول ماهیگیری یا فعالیت‌های مرتبط با گردشگری هستند اما در زمستان فعالیت‌ها کاهش می‌یابد و جزیره تقریباً به خواب زمستانی فرو می‌رود.

جزیره اولئونگدو

جالب است بدانید این جزیره بیشترین بارش برف را در جنوب شبه‌جزیره کره دارد. بارش برف در این جزیره به ارتفاع یک متر کاملاً عادی است. سفر به جزیره در زمستان دشوار است چون دریا به شدت مواج می‌شود اما باز هم افرادی پیدا می‌شوند که برای اسکی یا صرفا برای لذت بردن از طبیعت زمستانی جزیره به آن سفر کنند.

اکتشاف در جزیره کمتر شناخته شده اولئونگدو

محیط جزیره منحصر به فرد است و ساختن جاده‌ها و پل‌ها در سال‌های اخیر بر جذابیت آن افزوده است. گردش با پای پیاده در اطراف جزیره انتخاب اکثر گردشگران است. پل «Gwaneumdo»، جنگل درختان سرو، چمنزارها و سواحل صخره‌ای از جاذبه‌هایی هستند که گردشگران عکس‌های زیادی از آن‌ها گرفته‌اند.

جزیره اولئونگدو

با صعود به ارتفاع ۹۸۰ متری «Seonginbong» یعنی بلندترین نقطه جزیره، می‌توان از تماشای منظره کم نظیر دریا و آسمان لذت برد. در پارک باسین، گیاهان وحشی منحصر به فردی رشد می‌کنند که خواص درمانی دارند. آبشار «Bongnaepokpo» هم با ارتفاع ۲۵ متر جاذبه دیگر جزیره است. آب این آبشار آشامیدنی است و اقامتگاه‌های جزیره هم آب آشامیدنی را از این منبع تامین می‌کنند.

جزیره اولئونگدو

آب‌های اطراف جزیره

آب‌های اطراف جزیره آلوده نیست و همین ویژگی باعث پرباری آن شده است. ماهیگیران از همین دریا کسب درآمد می‌کنند و غواصی، قایق‌سواری و شنا هم در آن‌ها رونق دارد.

تورهای قایق‌سواری یا کشتی‌های تفریحی زیادی در جزیره هستند. تورهای ماهیگیری جالبی هم هستند که گردشگران در این تورها همراه با ماهیگیران محلی به دریا می‌روند. غواصانی که به این جزیره‌ رفته‌اند می‌گویند تا عمق ۳۰ متری نور کافی برای تماشای حیات زیر آب وجود دارد.

جزیره اولئونگدو

با توجه به فراوانی آبزیان دریایی، تعجبی ندارد که غذاهای جزیره هم تحت تاثیر آن باشد. نوعی غذای میگو با نام «Dokdo» در اینجا شهرت دارد و البته چندین نوع غذای دریایی دیگر این جزیره برای گردشگران تازگی دارد. خاک جزیره آتشفشانی است و مواد معدنی زیادی دارد و به همین دلیل گیاهانی که در جزیره رشد می‌کنند مشتریان زیادی دارند.

جزیره اولئونگدو

اغلب مشتریان این گیاهان کم‌یاب، آشپزهای حرفه‌ای کره هستند. برای مثال، گیاهی به نام پیاز سیبری یا «allium microdictyon» در اینجا می‌روید که بسیار کم‌یاب و گران قیمت است.

اقامتگاه‌های مدرن و سنتی

جزیره پر از خانه‌های کوچک قابل سکونت برای گردشگران است و چند هتل بزرگ هم در سال‌های اخیر در اینجا ساخته شده‌ است. یکی از جدیدترین‌هایش هم با نام «KOSMOS Healing Stay» در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد. معماری این اقامتگاه، مدرن و چشم‌نواز است و با محیط جزیره هم هارمونی دارد. جالب این که اتاق مهمان‌ها با توجه به ماه تولد انتخاب می‌شود. گفته می‌شود اتاقی که در آن از عناصر منطبق با ماه تولد استفاده شده به جریان انرژی کمک می‌کند.

جزیره اولئونگدو

کره‌ای‌هایی که به این عقاید باور دارند می‌گویند مکان‌های پر انرژی مثل این جزیره باعث جوان‌سازی و برآورده شدن آرزوها می‌شود.

منبع:لست سکند

۲۱۲۱

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 307



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها