نوریاتو: جمشید فرجوند فردا یکی از برگزیدگان پنجمین دوره جشنواره عکس نورنگار که با مجموعه عکس «کاک ایرج » توانست یکی از سه برنده بخش اصلی باشد، چاپ کتاب را نقطه قوت جشنواره عکس نورنگار دانست.

 

سطح جشنواره نورنگار امسال چطور بود؟

 

من از اولین دوره جشنواره نورنگار افتخار شرکت در این رقابت را داشته ام و در همان دوره اول هم جزو برنده ها بودم. بمرور و با گذشت هر دوره سطح ان بالا و بالاتر رفت طوری که آنرا می‌شود جزو معتبرترین جشنواره های داخلی دانست؛ امید که ادامه داشته باشد. چه از لحاظ حضور عکاسان خوب ،چه جایزه ،برگزاری خوب اختتامیه و از همه مهمتر بنظرم چاپ کتاب.

 

چقدر به برنده شدن فکر می کردید؟

 

من سی و دو سال سابقه عکاسی مستند اجتماعی دارم و دریافت بیش از دویست جایزه از فستیوالهای معتبر داخلی و خارجی —هیچگاه بقصد دریافت جایزه از جشنواره ها کار نمیکنم ،به سفارش دلم عکس گرفته و میگیرم،اما از رقابت سالم نیز حمایت می‌کنم، البته منکر نمی‌شوم که با دیدن فراخوان وسوسه بردن جایزه هست. مطمئن بودم چون کاری که کرده ام نه در ایران در هیچکجای دنیا نیز انجام نگرفته و بکر و تازه بودن موضوع و از همه مهمتر حرفی که برای گفتن داشت-مرا امیدوار میکرد در کنار دیگر رقبا حرفی برای گفتن داشته باشم.

 

دیدگاه شما به عکاسی چگونه است؟

 

عکاسی برای من مثل نفس کشیدن شده است با وجودیکه روزانه میلیاردها عکس گرفته میشود و بنظر مرسد این رسانه پر توان کارکرد -محبوبیت و تازه گیش را از دست بدهد روز بروز بر تعداد عکاسان اضافه شده و طرفداران عکاسی از طرفداران فوتبال در دنیا بیشتر است —اما با توجه به سادگی و سهل الوصول بنظر رسیدن بسیار سخت تر از سایر هنرها و حتی سینماست -چون باید حرف و پیامش را در کسری از ثانیه بزند-و خوشا بحال عکاسی که حرفی نو برای گفتن دارد تا بتواند حتی از موضوعات ظاهرا کهنه و تکراری اثری ناب و ماندگار بثبت برساند.

 

نظرتان در مورد جوایز جشنواره؟

 

جوایز جشنواره هم بنظرم بسیار خوب است خودم موافق پرداخت پول نیستم میشود با تجهیزات عکاسی از برندگان حمایت کرد.

 

آیا با دریافت ورودی برای جشنواره موافقید؟

 

بله و صددرصد–شاید ورودیهای جمع شده در مجموع مبلغ زیادی نباشد و کمک حالی زیادی نباشد برای برگزار کنندگان -اما حضور در جشنواره را پر اهمیت میکند.

 

نظر آزاد؟

 

هیچ هنرمند اصیلی به هیچ دولت و حکومتی نیاز ندارد -اما تمامی دولتها و حکومتها به هنرمندان اصیل نیاز دارند -بکوشیم اصالتمان را خدشه دار نکنیم. آرزوی توفیق برای تیم برگزارکننده این رقابت معتبر و بامید دو و سه رقمی شدن ارقام جشنواره -صدمین دوره و بیشتروووو.

 

در ادامه مجموعه عکس این هنرمند را به همراه استیتمنت آن مشاهده می‌کنید.

 

 

استیتمنت: کاک ایرج اگر چه در ظاهر و در برخورد اولیه نشان نمیدهد اما انسان خلاق باسواد و طبیعت دوستیست -او در باغ کوچکش که متاسفانه امسال بر اثر سرمای شدید در بیجار -استان کردستان-ثمری برداشت نکرد اما همچنان و طبق سالها و ماههای قبل با برخورد با هر نوع زباله ای خصوصا اجسامی که خطر بیشتری در طبیعت دارند انها را به باغ برده و استفاده ای بهینه از ان میکند -از ساختمان محل سکونتش تا ابیاری درختان و گلهایش –او نقشه های فراوانی در سر دارد که منتظر زمان مناسبی برای آن می‌باشد.

نوشته جشنواره نورنگار را می‌توان جزو معتبرترین جشنواره های داخلی دانست اولین بار در مجله نوریاتو | رسانه جامع هنرهای تجسمی پدیدار شد.

hotnewsعکس5 سال پیش • dahio.com • 266



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها