فیلم سمفونی نهم

فیلم سمفونی نهم به کارگردانی محمدرضا هنرمند در بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

محمدرضا هنرمند دهمین اثر سینمایی خود را در حالی به جشنواره سی و هفتم روانه کرده است که از ساخت آخرین فیلمش، عزیزم من کوک نیستم هفده سال می‌گذرد.

فیلم سمفونی نهم
محمدرضا فروتن،‌حمید فرخ نژاد و ساره بیات در فیلم سمفونی نهم

مرگ دیگری،‌ زنگ‌ها، رد پایی در شن، دزد عروسکها، دیدار، مرد عوضی و … از دیگر آثار این هنرمند می‌باشد.

کارگردان فیلم سمفونی نهم که بیشتر در سبک فانتزی و اجتماعی فیلم ساخته است،‌ به نظر می‌رسد که این‌بار هم در همان قالب فیلمش را به مخاطب عرضه کرده است.

فیلم سمفونی نهم
محمدرضا فروتن در فیلم سمفونی نهم

بازیگران فیلم سمفونی نهم؛

ساره بیات، حمید فرخ نژاد، پژمان بازغی، محمدرضا فروتن، هدی زین العابدین، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی

خلاصه داستان؛

راحیل یک پزشک جراح است، او برای انجام تنها خواستهٔ همسرش با مرد مرموزی ملاقات می‌کند که سرنوشتش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

فیلم سمفونی نهم
فیلم سمفونی نهم

دیگر عوامل فیلم؛

زینب تقوایی (تهیه کننده)، محمدرضا هنرمند (نویسنده)، امین هنرمند (موسیقی)، هومن بهمنش (فیلم برداری)، محمدرضا مویینی (تدوین)

نشست خبری فیلم سمفونی نهم؛

نشست خبری فیلم سمفونی نهم در آخرین ساعات روز جمعه دوازدهم بهمن‌ماه با حضور محمدرضا هنرمند کارگردان، زینب تقوایی تهیه کننده، ساره بیات و حمید فرخ نژاد و دیگر عوامل فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای نشست محمدرضا و هنرمند از حضار به خاطر ساعت دیرهنگام این نشست  و حضور در این نشست تشکر کرد.  کارگردان فیلم سمفونی نهم در پاسخ به انتخاب موضوع فیلم گفت: من دلم میخواست پس از سالها دوری از سینما یک کار نویی هم در ساختار و هم در محتوا در سینما انجام دهم.

هنرمند درباره انتخاب نام فیلم عنوان کرد: این فیلم چون نهمین فیلم من بود سمفونی نهم گذاشتم،‌ اما در واقع این فیلم یک فیلم مفهومی است و سمفونی نهم بتهون سمفونی مرگ است و چون نمیخواستم نام فیلم سمفونی مرگ باشد اسم فیلم سمفونی نهم شد.

هنرمند در خصوص شروع و پایان فیلم گفت: فیلم در خصوص عشق و مرگ است و چنین شروع و پایانی جزو ماهیت فیلم است.

هنرمند در خصوص موضوع جنجالی فیلم گفت: من وضعیت ممیزی ها را می‌دانم و چون اینها را می‌شناسم امیدوارم گرفتار این موضوع نشوم و سعی کردم از کنار این خط قرمزها با احتیاط رد شوم.

هنرمند در خصوص ساختار فیلم گفت: از نظر من ساختار فیلم کاملا یکپارچه است و هیچ مشکلی ندارد. البته سلیقه‌ها و دانش‌ها متفاوت است.

هنرمند در خصوص تشابه فیلم سمفونی نهم با دموکراسی در روز روشن بیان داشت: من فیلم زیاد می‌بینم اما این فیلم را اصلا ندیده‌ام و نمی‌توانم در این باره اظهار نظر کنم.

حمید فرخ نژاد در خصوص نقش متفاوتش گفت: این یک نقش خاصی بود، و ملک الموت چون ما به ازای بیرونی ندارد باید خلقش کنیم و میخواستیم این نقش علاوه بر سرد بودن، شیرینی خاصی هم داشته باشد. فرخ نژاد افزود: این نقش هیچ ربطی به نقشم در حلقه سبز ندارد.

ساره بیات در خصوص تجربه کار با محمدرضا هنرمند گفت: من خیلی خوشحالم که در کنار این گروه کار کردم و کار با خانم تقوایی خیلی شیرین بود و جز تشکر و قدردانی نسبت به عوامل فیلم و خاطرات شیرین چیزی نمی‌توانم بگویم.

زینب تقوایی در خصوص ریسک ساخت فیلم گفت: فیلمنامه از همان ابتدا مشخص کرد که با فیلم سختی روبرو هستیم. و این انتخاب من بود که برای اولین حضور در سینما با کاری متفاوت و خاص وارد شوم.

تقوایی در خصوص اینکه چطور با کم بودن سابقه‌اش از نظر قانونی توانسته است تهیه کننده فیلم شود گفت: برای تهیه کنندگی فیلم امتیازاتی لازم است که من چون امتیازات دیگری داشتم و تنها سابقه تهیه کنندگی سینما را نداشتم که این موضوع به صورت قانونی حل شد.

تقوایی تهیه کننده فیلم در خصوص هزینه فیلم گفت: هزینه این فیلم پنج میلیارد تومان بوده است. اما در خصوص دستمزد بازیگران گفت: این مسئله خیلی شخصی است و اجازه دهید به همان کلیات بسنده کنم. همه بازیگران خواهرانه و برادرانه در کنار فیلم بودند و به نظرم دستمزدها از دستمزدهای واقعی این دوستان پایین‌تر بود و اگر این نبود هزینه فیلم بیشتر از این می‌شد.

فیلم سمفونی نهم
برنامه نمایش فیلم سمفونی نهم در سینماهای مردمی

َشاید دیگر مطالب روژانرا هم دوست داشته باشید




مطلب قبلیپیام وحید امیری به زبان لُری برای سیل زدگان


drsalamat • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 134



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها