صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد جنگ های تجاری تا حدی مقصر بحران کند شدن رشد اقتصاد جهان هستند ولی هشدار داد که مشکلات عمیق ساختاری و ژئوپلیتیکی هم نقش دارند.

 پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد تولید ناخالص داخلی جهان در ۲۰۱۹ سه درصد است که نسبت به پیش بینی ۳.۲ درصد ماه جولای پایین تر است. این صندوق در آخرین گزارش خود هشدار داد ادامه جنگ عوارض بین آمریکا و چین می‌تواند رشد اقتصاد جهان را در ۲۰۲۰،   ۰.۸ درصد کندتر کند.

 پیش‌بینی بدبینانه صندوق بین المللی پول در حالی منتشر می شود که آمریکا و چین بر روی مرحله اول قرارداد تجاری کار می کنند. طبق این قرارداد، آمریکا عوارضی را که قرار بود به زودی اجرایی شود لغو می کند و در عوض چین قول داده خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را افزایش دهد و قدمهایی در جهت حفاظت از مالکیت فکری بردارد.

 کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول می گوید مرحله اول این قرارداد تنها می تواند ۰.۲ درصد کاهش تولید ناخالص داخلی جهان را بازگرداند.

جورجیوا در هفدهم اکتبر در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول گفت:« البته این خبر خوبی است ولی نه به اندازه کافی. چیزی که ما به آن نیاز داریم تنها یک آتش بس نیست بلکه ایجاد صلح تجاری است. ما نیازی به بازگشت نداریم. ما نیاز داریم که به سمت جلو پیش برویم. به سمت یک سیستم توسعه یافته و قانونی».

 صندوق بین‌المللی پول همچنین هشدار داد تجارت تنها یک مشکل کوتاه مدت در اقتصاد جهان است. به نظر می رسد کل جهان در یک رکورد همزمان گیر کرده که دلیل آن مشکلات ساختاری مثل بهره وری پایین و پیر شدن جمعیت مخصوصاً در اقتصادهای پیشرفته است.

 صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند رشد اقتصاد جهان در ۲۰۲۰ تا ۳.۴ درصد افزایش یابد، این گزارش نشان می دهد این توسعه بیشتر مربوط به بازارهای نوظهور خواهد بود نه اقتصادهای پیشرفته بزرگ. صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد رشد تولید ناخالص داخلی در آمریکا، چین و ژاپن در ۲۰۲۰ کند تر شود.

اقتصاددان های صندوق بین المللی پول از کشورها خواسته اند قبل از اینکه دیر شود، اصلاحات ساختاری برای حل این مشکلات در پیش بگیرند.

hotnewsسایر4 سال پیش • dahio.com • 11

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها