در این بیانیه که در نشست شورا قرائت شد، از تمام کشورها خواسته شد تا اقدامی را صورت ندهند که مانع اجرای تعهدات برجام شود.

اتحادیه اروپا مدعی شد که به طور پیوسته و شفاف به تعهداتش تحت برجام از جمله لغو تحریم ها به نفع مردم ایران پایبند بوده است.

در ادامه این بیانیه از گام‌های ایران برای کاستن از تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام ابراز نگرانی و آمده است: عمیقاً از اقدام ایران در خصوص افزایش میزان ذخائر اورانیوم ۳.۶۷ درصدی و شروع غنی‌سازی اورانیوم به فراتر از سطح ۳.۶۷ درصد- چنانکه به تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده- نگرانیم.

این بیانیه می افزاید: اتحادیه اروپا بارها تأکید کرده است که اجرای کامل برجام توسط ایران ضروری است. ما از ایران می‌خواهیم که این گام‌ها را به عقب برگردانده و بدون تأخیر به پایبندی کامل به برجام بازگردد.

اتحادیه اروپا با کنایه به خروج آمریکا از برجام یاداور شد که مسائل مربوط به پایبندی طرف ها به این توافق در چارچوب برجام، از جمله برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام قابل پیگیری است.
شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در حالی که آمریکا از توافق هسته ای ایران و ۱+۵ خارج شده و بر خلاف توافق صورت گرفته تحریم ها علیه ایران را برگردانده است، به درخواست واشنگتن نشست فوق العاده ای را در برابر اقدام ایران در کاهش برخی تعهدات برجامی خود برگزار کرده است.

آمریکا اردیبهشت ماه ۹۷ از توافق هسته ای ایران و ۱+۵ خارج شد، اقدامی که با محکومیت دیگر امضا کنندگان این توافق و جامعه جهانی روبرو شد.جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از یک سال صبر راهبردی از اردیبهشت ماه ۹۸ و در پی انجام نشدن تعهدات ازسوی دیگر امضا کنندگان این توافق اقدام به کاهش برخی تعهدات خود از جمله سطح غنی سازی طبق توافق برجام کرد.
محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در این باره گفته بود: در صورتی که اروپایی‌ها اقدامات لازم را برای اجرای تعهداتشان انجام بدهند اقدامات ما قابل بازگشت است. ولی اگر اقدامات لازم را انجام ندهند ما بر اساس بند ۳۶ برجام این حق را از سال گذشته داشته‌ایم که اقدامات خودمان را انجام دهیم.

باربارا اسلاوین عضو اندیشکده شورای آتلانتیک در واشنگتن سیاست های ترامپ را متناقض و سر در گم دانسته و گفته است: آمریکای ناقض برجام، خواستار برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شده است که به سود او نخواهد بود.

310311

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 63



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها