سیدمحمدرضا دربندی افزود: خوشبختانه بسیاری برنامه ها و کارهای از پیش تعیین شده برای اصحاب رسانه و خبرنگاران با همت و تلاش صورت گرفته توسط زیرمجموعه معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شد.

** ارائه وام بانکی به خبرنگاران
مدیرکل مطبوعات و رسانه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه تسهیلات وام بانکی به خبرنگاران اشاره کرد و گفت: سال گذشته اقداماتی در این راستا انجام شد؛ اما با توجه به مسائل و مشکلات حقوقی مسکوت ماند. در سال جاری تلاش می کنیم در آینده نزدیک این وام به خبرنگاران ارائه شود.

وی افزود: برخی برنامه ها با توجه به پیگیری ها و اقدامات انجام شده، در سال جاری هم در دستور کار مدیریت مطبوعات و رسانه های داخلی قرار گرفته و با جدیت اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

** ادامه بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه در سال ۹۸
مدیرکل مطبوعات و رسانه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اولویت ها و برنامه های این مدیریت در سال جاری، از ادامه بیمه های پایه و تکمیلی خبرنگاران واصحاب رسانه در سال ۹۸ خبر داد و گفت: براساس مذاکرات تفاهم‌نامه های تنظیم و امضا شده، بیمه خبرنگاران امسال نیز مانند سال گذشته ادامه خواهد یافت.

وی اظهارداشت: سال گذشته با پیگیری های انجام گرفته توسط معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حدود شش هزار نفر از اصحاب رسانه، سه هزار نفر بیمه پایه و سه هزار نفر بیمه تکمیلی شدند. تلاش می کنیم با توجه به مذاکرات انجام شده با صندوق هنر، همین تعداد در سال جاری نیز اجرایی و عملی شود.

** افراد مرتبط با رسانه بیمه می شوند
دربندی فراهم نبودن امکان بیمه شدن مدیران مسئول، صاحبان امتیاز، دفتردار، پیک موتوری توزیع کننده روزنامه و فعالیت های مرتبط با روزنامه نگاری و رسانه و برخی حرفه ها را به عنوان مشکلی سر راه بیمه کردن این مشاغل در حوزه رسانه عنوان کرد و افزود: با آماده سازی و مذاکرات با سازمان تامین اجتماعی، زمینه های بیمه شدن اینگونه مشاغل نیز مهیا و در سال جاری دنبال خواهد شد.

وی یادآور شد: بیمه کردن افراد فوق به مانند بیمه تامین اجتماعی خویش فرما بوده و تلاش شده تا در بیمه این گونه افراد ۵ تا ۶ امتیاز ویژه برای آنها قائل شوند.

** ادامه رتبه بندی رسانه براساس شاخص های جدید
مدیرکل مطبوعات و رسانه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به انجام مراحل کامل رتبه بندی خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و نشریات در سال ۹۷، گفت: رتبه بندی رسانه ها در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

دربندی با اشاره به اینکه رتبه بندی نشریات بر اساس ضوابط و شاخص های تعیین شده سال ۹۵ انجام گرفته است، گفت: درصدد هستیم در سال جدید ضوابط رتبه بندی بر اساس شاخص های جدید صورت بگیرد از این رو شاخص های تعیین شده روی سایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی برای نظرسنجی از اهالی مطبوعات و نشریات گذاشته شده و پس از جمع بندی نهایی و اجرا خواهد شد.

** پرداخت یارانه رسانه ها براساس فرمول و شاخص جدید
مدیرکل مطبوعات و رسانه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پرداخت چند نوبت یارانه مطبوعات و رسانه ها در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: پرداخت یارانه هم اکنون بر اساس جنبه کمّی است؛ از این رو در سال جدید جنبه کیفی را در پرداخت یارانه ها لحاظ کنیم.

دربندی تصریح کرد: معتقدیم باید بین مطالب تولید محتوایی و مطالب کپی تفاوتی قائل شد تا از این طریق میان خود فعالان و اصحاب رسانه انگیزه ای مضاعف ایجاد شود.

** انجام و ادامه برنامه ها براساس بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب
مدیرکل مطبوعات و رسانه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیان برخی اولویت ها و برنامه های این مدیریت در سال ۹۸، تاکید کرد: مصمم هستیم تمام فعالیت ها و برنامه های خود را براساس بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب دنبال کرده و بتوانیم حداقل خدمت را برای اهالی رسانه در سال جاری رقم بزنیم.

دربندی تصریح کرد: هر خدمتی که بتوانیم برای خبرنگاران و اصحاب رسانه ارائه می دهیم.

۲۴۱۲۴۱

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 42



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها